Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemZamknuto Fabia- zmatená kontrolka nabíjení akumulátoru

Zdravím,
Fabie 1.4MPi 44kW, rv 2001, najeto cca 35 000.
Jel jsem ráno do školy, po cca půl kilometru začalo auto hodně hlasitě pískat (evidentně varovný signál, ale hlasitější, než všechny co jsem slyšel). K tomu svítí kontrolka nabíjení akumulátoru, ale ne stále. Naprosto bez jakékoli logiky chvíli svítí, chvíli ne, potom rychle bliká, ... .
Den před závadou odpoledne jelo auto bez závady.

Netuší někdo co by to mohlo být?

Předmět Autor Datum
Koukni jestly neprokluzuje řemen alternátoru.
Tony.Dac 22.01.2012 11:03
Tony.Dac
Pohledově je všechno v pořádku, řemen neprokluzuje.
Potkan007 22.01.2012 11:14
Potkan007
Může tam být špatný kontakt na svorkovnici alternátoru, možná je ten konektor uvolněný. Nebo blbne r…
Martin79 22.01.2012 12:10
Martin79
Konektor je tam nějakým způsobem chytře zaseknutý, takže nejde vyndat, ale jde lehce povysunout a za…
Potkan007 22.01.2012 12:31
Potkan007
Já bych tipoval přidírající se volnoběžku-řemenici alternátoru. Odkud pískavej zvuk vycházel?
tomcat35 22.01.2012 12:30
tomcat35
To nebyl pisklavý zvuk, ale vysoký tón. Je to zcela jistě zamýšlený zvuk, nevychází z tření něčeho o…
Potkan007 22.01.2012 13:04
Potkan007
Aha, z repráku, tak to je něco jinýho. Tak to bohužel neporadím, třeba to ani souvislost s altíkem n…
tomcat35 22.01.2012 13:09
tomcat35
To by ten altík nejdřív nějakou volnoběžku musel mít.
Martin79 22.01.2012 13:09
Martin79
Pravda, nevšiml jsem si, že je to socka.
tomcat35 22.01.2012 13:55
tomcat35
NTen vysoký ton je skutečně výstraha - signalizace vážné poruchy. Nedobíjení má následek, že při roz…
Méďa Béďa 22.01.2012 15:20
Méďa Béďa
Tak opravit (vyměnit) vadný regulátor nebo usměrňovač je otázka desítek minut (pokud se po demontáži…
Martin79 22.01.2012 22:12
Martin79
Závada odstraněna, mám repasovaný alternátor.
Potkan007 23.01.2012 18:15
Potkan007
Na kolik dukátů tě přišel?
Prasak 23.01.2012 19:14
Prasak
Podle táty prý výměnou za starý.
Potkan007 23.01.2012 19:30
Potkan007
Hmm hmm... zadarmo přece ani kuře nehrabe.
Prasak 23.01.2012 20:19
Prasak
No to rozhodně. Jestli je repasovaný, má poloviční cenu než nový. Vadný nemá cenu skoro žádnou, max.…
Martin79 23.01.2012 20:45
Martin79
Bohužel, musím dotaz znovu otevřít. Mám nový alternátor, najel jsem bezproblémových 25 km a dneska r…
Potkan007 25.01.2012 16:26
Potkan007
Nemáš přitom zapnutý nějaký větší spotřebiče, jako třeba vyhřívání sedadel, nebo zadního skla?
Prasak 25.01.2012 17:14
Prasak
Fabie je z roku 2001 v základu, takže nemám ani ABS, dokonce nemám ani otvírání kufru z venku, nemám…
Potkan007 25.01.2012 17:16
Potkan007
zdravím mám 1,9 sdi rok 2000 základná výbava a asi pred piatimi rokmi mi to tiež pískalo ale už nevi…
mj 25.01.2012 19:44
mj
Kapalin mám všech dost, svítí mi kontrolka "červený akumulátor". Před výměnou alternátoru stále pobl…
Potkan007 25.01.2012 20:07
Potkan007
Tak si změř, kolik dobíjí na volnoběh. Altík by měl na volnoběh dávat víc než 13 V, pokud ne, tak an…
Kachlík 25.01.2012 20:22
Kachlík
Tyto moderní alternátory musí dávat 14,2V už na volnoběh. Již se nebudí přes kontrolku, ta je tam po…
Martin79 25.01.2012 22:54
Martin79
Ahoj mam ten sami problem co tu popisujete .problem je v regulatoru spis vjeho casti UHLIKY jsou kra…
garfild8383 14.02.2012 19:09
garfild8383
Toto nebyl ten případ. Jen debil by dal do repasovaného altu regulátor s krátkými uhlíky. poslední
Martin79 14.02.2012 19:22
Martin79

NTen vysoký ton je skutečně výstraha - signalizace vážné poruchy. Nedobíjení má následek, že při rozsvícených světlech ujedete přibližně 30-45 minut a pak auto chcípne(těsně před tím přestanou fungovat blinkry a starter jen zacvaká, protože baterie bude totál vybitá. Tuto vadu jsem měl už dvakrát, poprvé na cca 230.tis. najetých kilometrů, Vadný alternátor. Protože jsem potřeboval následující den jet, místo repase vlastního alternátoru jsem si nechal namontovat 100% repasovaný. Po jeho namontování cca po dvou týdnech se začala nepravidelně objevovat signalizace nefunkčního dobíjení. Na výmolu se to vždy ztratilo. Vím, že takováto vada se obtížně diagnostikuje. Čekal jsem, až přestane dobíjet úplně a pak že se stavím s servisu. Závada po půl roce sama zmizela, aby po dalších třech měsících bezproblémové činnosti dobíjení úplně vysadilo. Po necelém roce teda opět selhalo dobíjení(stav tach.cca 245.tis.) a v repasovaném alternátoru byl volnější šroub, který zemnil diodový můstek. Není důvod otálet s návštěvou autoelektrikáře, který Fabie zná, a připravit se na to, že do druhého dne to pravděpodobně nebude možné opraviz(pokud nechcete jít do nového alternátoru).

Bohužel, musím dotaz znovu otevřít. Mám nový alternátor, najel jsem bezproblémových 25 km a dneska ráno i odpoledne když zastavím ještě se studeným motorem na semaforech, tak se rozsvítí červená baterka a začne pískat. Jakmile se rozjedu, přestane. Po takových 5km se tohle přestane dít.

Fabie je z roku 2001 v základu, takže nemám ani ABS, dokonce nemám ani otvírání kufru z venku, nemám ani centrál. Když to trochu přeženu, tak jediná elektronika je tam domontované autorádio, které jsem radši ani nezapnul.
Mám prakticky všechno vypnutý, z věcí co můžu ovlivnit mám větrák na 1 a podle předpisů svítím, nic dalšího mě nenapadá.

zdravím mám 1,9 sdi rok 2000 základná výbava a asi pred piatimi rokmi mi to tiež pískalo ale už neviem ktorá kontrolka to blikala. chyba bola v brzdovom valčeku ktorý tiekol a tak kvapalina klesla na minimum takže skús skontrolovať hladinu kvapaliny v nádržke
čo sa týka nabíjania mám práve opačnú skúsenosť manželka išla raz na nákup a keď sa chcela vrátiť nenaštartovala, na chybe bol alternátor ktorý nedobijal pritom nebola žiadna signalizácia žiadna kontrolka sa nerozsvietila že to nedobíja ale asi dva krát predtým mi počas jazdy vyplo posilovač riadenia môj mechanik mi povedal že ak je málo elektriky tak ako prvé riadiaca jednotka práve vypína servo
ak máš servo vyplo ti ho dakedy (ťažko ovládateľný volant)
bež mrknúť na tú kvapalinu a daj vedieť

Ahoj mam ten sami problem co tu popisujete .problem je v regulatoru spis vjeho casti UHLIKY jsou kratke tak to bjehem jizdi zacne blikat pak zas zhasne dase sehnat polska nahrada za cca850kc a nebo sikovne vymenit uhliki v bloku regulatoru a je vychrano.

Zpět do poradny Nahoru