Předmět Autor Datum
Jedni říkají se spojkou, druzí bez spojky. Co vyřeší to, když třetí budou říkat bez spojky a čtvrtí…
Kurt 12.04.2009 20:42
Kurt
Fajn,se spojkou,ale zdůvodnění??proč přesně se spojkou??dík
valsoraj 12.04.2009 20:49
valsoraj
Zaprvé nenutíš starter a baterku hýbat zbytečně celým pohonem a za druhé nenabouráš auto před sebou,…
Kurt 12.04.2009 20:52
Kurt
tak co přesně dělat??na přejezdu.dík,
valsoraj 12.04.2009 20:54
valsoraj
Zařadit jedničku, otočit klíčkem a držet.
Kurt 12.04.2009 20:57
Kurt
to jsem si myslel,ale že by došel benzín,nevím,alspoň mi to nehrozí,nikdy nenechám ani na nouzový,je…
valsoraj 12.04.2009 20:59
valsoraj
Fakt?
tErmit 12.04.2009 21:17
tErmit
plesk! (pohlavek) nebuď drzej mladíku..
sHpy00n 12.04.2009 21:37
sHpy00n
Jsi si jistý že ho pohlavkuješ oprávněně? Třeba to opravdu neví. :-) Tohle v autoškole nikdo neučí.…
strejdabrabenec 12.04.2009 21:49
strejdabrabenec
Myslím, že se pleskalo z důvodu stejné IP ;-)
L-Core 13.04.2009 22:49
L-Core
Se sešlápnutou spojkou. Šetří to baterii, zvláště v zimě, kdy je olej v převodovce hustší a starter…
Prasak 12.04.2009 22:32
Prasak
no,tak za prvé,vím,že na přejezdu je třeba dávat 1,start,atd,ale přišlo mi to srandovní,když dojde z…
valsoraj 13.04.2009 06:34
valsoraj
Jaké ložisko zase? Myslí ložisko spojky, které je dimenzované na statisíce sešlápnutí spojky? :-D To…
Kurt 13.04.2009 08:28
Kurt
Jo díky,já jsem vděčný za každou radu,jen jsem sdělil co mi řekl kolega,na mě se nezlobte,jsem nováč…
valsoraj 13.04.2009 08:37
valsoraj
Jenom doplním, že některá auta (Hyundai) mají blokaci, bez sešlápnuté spojky se startér neroztočí. A…
strejdabrabenec 13.04.2009 08:46
strejdabrabenec
Jen ještě doplním, že obvykle vydrží ložisko více, než spojková lamela, takže ložisko se mění při vý…
Kurt 13.04.2009 08:50
Kurt
Start se spojkou se učí už v autoškole a asi to není jen tak pro nic za nic. Nejen kvůli úspoře bate…
Prasak 13.04.2009 10:48
Prasak
Ale já teď moc nerozumím,já nemachruji,je tady poradna,chtěl jsem poradit a hned je plno názorů,mimo…
valsoraj 13.04.2009 10:55
valsoraj
To o tom machrování nebylo na tebe. Chtěl jsem jen poukázat, že jsou i takoví lidé, třeba právě tako…
Prasak 13.04.2009 11:53
Prasak
Myslím že prasák to popsal navýsost správně a výstižně. Ježiš lidi kde to sme. Neznám tedy ve svém o…
SE SPOJKOU 21.07.2011 12:31
SE SPOJKOU
Tak po dvou letech už snad párkrát nastartoval, ať se spojkou, nebo bez ní, že ano. Ale tahat ven dv…
Prasak 21.07.2011 20:05
Prasak
Tak já nevím co se tady řeší,favorita mám před barákem pár let,přidělal jsem vypínač,protože když se…
valsoraj 21.07.2011 21:16
valsoraj
Imobilizer mi občas taky blbne, stačí vyndat klíček a strčit ho tam otočený o 180° (kolem podélné os…
Prasak 21.07.2011 21:48
Prasak
Promin, ale mě se ten příspěvek objevil v prvním seznamu skoro nahoře, a nekoukal jsem na datum.
SE SPOJKOU 22.07.2011 23:04
SE SPOJKOU
Jo, sorry, už to vidím, někdo to vytáhnul na světlo ještě před tebou, je to úplně dole.
Prasak 23.07.2011 10:48
Prasak
Já pokud si vzpomínam (i když je to teda nedavno :D ) jsem se to učil podle toho co bylo zařazeno, b…
tErmit 13.04.2009 11:48
tErmit
Se sešlápnutou spojkou. Jinak ten Fanda vypadá solidně, proč je ovšem přiložen dvakrát?
Moas 13.04.2009 08:47
Moas
Dvakrát??hned vysvětlím,stala se chyba,jedna fotka měla velké rozlišení a moc kb,tak jsem zmenšil,al…
valsoraj 13.04.2009 08:52
valsoraj
Se sešláplou spojkou, důvody proč jsou vysvětleny výše. Ten fagot fakt vypadá docela slušně...:-)
Dale Cooper 13.04.2009 21:54
Dale Cooper
Mám katalyzátorového Favorita 15 let, startuju se sešláplou spojkou. Nevím proč, o auta se po techni…
L-Core 13.04.2009 22:47
L-Core
Se sešlápnutou spojkou. Takhle mě to naučili v autoškole. Důvod byl, pokud si to pamatuju dobře, šet…
Zarniwúp 13.04.2009 23:04
Zarniwúp
Souhlas. Platí to i u nových vozidel. V návodu k použití Vitary je "...sešlápnout spojkový pedál, ak…
Rce 14.04.2009 00:31
Rce
no tedy startuji se spojkou,ale dnes po noční se mi stalo toto,chci nastartovat a nějak to nešlo,ať…
valsoraj 14.04.2009 06:03
valsoraj
Sešlápnutím plynu obvykle nezvyšujete startovací proud, ale průtok paliva soustavou - takže vaše úva…
Kurt 14.04.2009 08:30
Kurt
Ano,krátké trasy,ostrava ,karviná,bohumín,to je tak 10-20 km,filtr pane je nový,vzduchový taky nový,…
valsoraj 14.04.2009 09:16
valsoraj
Hm, odběr musí zjistit v servisu (pokud k tomu nemáte dostatečné předpoklady vy). Jde o to, že odběr…
Kurt 14.04.2009 09:26
Kurt
Však jsem psal,že to měřil servis,říkáte dveře,hmm,a víte že je to možné,měl jsem je otevřené,ne dlo…
valsoraj 14.04.2009 09:36
valsoraj
Jestli máš chuť v domácích podmínkách zkoušet, kde ti utíká proud, tak si sežeň ampérmetr a máš dvě…
Prasak 14.04.2009 13:23
Prasak
No právě tohle dělali v servisu,nejsou sice autoelektrikáři,ale vyndavali pojistky,neví kde nebo co…
valsoraj 14.04.2009 13:34
valsoraj
Jak pozoruji, tak bych vřele doporučil změnit servis.
Rce 14.04.2009 13:51
Rce
Asi ano,ale nemám tady moc na výběr,byl jsem ve čtyřech a furt kecaj p.....y,docela mě tady štvou,př…
valsoraj 14.04.2009 14:02
valsoraj
Když to servisáci neví (asi se jim s tím nechtělo přliš srát), tak si to proměř sám, v tomto případě…
Prasak 14.04.2009 15:12
Prasak
Nebo ještě jedna věc mě zajímá,možná že se baterie nestihne při krátké trase dobít,jaká vzdálenost j…
valsoraj 14.04.2009 09:45
valsoraj
Taky by mě zajímalo,jestli vůbec někdo dovede odpovědět,koupím-li měnič napětí,jak dlouho můžu mít z…
valsoraj 14.04.2009 10:12
valsoraj
Stačí vzít kalkulačku. 40 watt, to je proud cca 3.33A, baterie 45AH tedy vydrží do dna 13,5 hodin al…
Rce 14.04.2009 11:57
Rce
Baterie v automobilu slouží pouze jako pomocný zdroj pro nastartování, po spuštění motoru se baterie…
Wauto 21.07.2011 02:11
Wauto
Se spojkou, jako každé auto se spojkovým pedálem. Bohužel, i dnes se najde hromada vohnoutů, kteří š… poslední
Martin79 29.07.2011 21:25
Martin79

Jedni říkají se spojkou, druzí bez spojky.
Co vyřeší to, když třetí budou říkat bez spojky a čtvrtí se spojkou?
Udělejte si anketu, nebo aspoň čárky na papír, ať se můžete ráno před domem kvalifikovaně rozhodnou, jak dnes startovat.
Hlasuji pro možnost se spojkou.

Jsi si jistý že ho pohlavkuješ oprávněně? Třeba to opravdu neví. :-) Tohle v autoškole nikdo neučí. Před lety mi v cizině prasklo spojkové lanko. Musel jsem se dopravit do 60 km vzdáleného autorizovaného servisu, po cestě byla poměrně velká města. Na každé křižovatce a po každém zastavení rozjezd na startér, řazení bez spojky s daným autem jsem se učil za pochodu.

no,tak za prvé,vím,že na přejezdu je třeba dávat 1,start,atd,ale přišlo mi to srandovní,když dojde zrovna na přejezdu benzín,komu se to zvás stalo??To je tedy sakra náhoda,ale to je jedno,mě fakticky zajímá,proč dát start se spojkou,??Dnes jsem tyto rady sdělil jednomu známému,tak se tak rozčiloval ,že je to blbost,start se spojkou nic nešetří,prý naopak kazí ložisko,tak teď nevím kdo má pravdu,nejsem servisák,nerozumím moc motorům,mám auto půl roku a najeto teprve přes 2tisíce km,to je ještě málo,právě,že je tolik názorů,tak se ptám,co je lepší,někdo mi sděluje,že když je neutrál a startuji,tak nemusí být spojka sešláplá,neboť je převodovka stejně vyplá a nešetří se ani startér ani motor,jinak děkuji za rady.

Jaké ložisko zase? Myslí ložisko spojky, které je dimenzované na statisíce sešlápnutí spojky? :-D
To snad není pravda, na co ty lidi nepřijdou. Další argument na podobné úrovni je pak už snad jen to, že se opotřebovává pryž na pedálu spojky.
Tohle je přesně to, o čem jsem psal už nahoře. My si tady můžeme psát co chceme, vždycky se najde někdo, kdo bude tvrdit opak. Pokud je to Š Favorit, má za sebou již cca 15 let života. Pokud s tím najezdíte cca 5 tisíc km ročně, je daleko větší šance, že uvidíte podlahou na silnici, než že se vám podaří zničit spojkové ložisko (které navíc není problém vyměnit).
Dělejte si to, jak chcete, je to vaše auto a vaše rozhodnutí. Většina lidí startuje se sešlápnutou spojkou, to mám ověřené.
BTW: ložisko stojí 127kč: http://www.skodashop.cz/produkty/detail-produktu/f avorit--forman--lozisko-spojky-820207.html

Start se spojkou se učí už v autoškole a asi to není jen tak pro nic za nic. Nejen kvůli úspoře baterie, ale hlavně kvůli zapomenutýmu zařazenýmu kvaltu. Taky učí to, aby se před startem brnknulo rukou bočně do šaltrpáky, aby se řidič ujistil, že tam je skutečně neutrál, ale spousta lidí prostě jen machruje a z principu tyto školní poučky ignorují, oni jsou přece velcí borci na to, aby je někdo poučoval.
A jak jsem psal - zvláště v zimě je olej v převodovce tuhej a baterce to rozhodně nepřidá. Až jednoho studenýho dne nenastartuješ, tak si vzpomeneš.

Ale já teď moc nerozumím,já nemachruji,je tady poradna,chtěl jsem poradit a hned je plno názorů,mimochodem,nevím,ale ani jednou co mám auto,jsem neměl při startu kvalt,vždy jsem nezapoměl hodit neutrál,stím problém nemám,ale ještě jedna věc,autoškola,mě nenaučila nic,nic mi neřekli o startování se spojkou ATD,víte jak mě učili v autoškole tady v Bohumíně?,poprvé jsem sedl ve špičce do auta,nevěděl co dělat,jak jezdit a hned mezi auta,poraď si sám,ani mě neučil značky,prý nauč se vše sám.O nějakém vysvětlení o startu vůbec nic,jen vzali prachy a je to.

To o tom machrování nebylo na tebe. Chtěl jsem jen poukázat, že jsou i takoví lidé, třeba právě takoví, kteří startují bez spojky a mají pro to tisíc jiných důvodů, i když malicherných.

Jestli tě to neučili, tak je to škoda, protože pak člověk na spoustu věcí musí přijít sám a často za velkých bolestí (právě třeba zapomenutej kvalt, tisíckrát nic a potisící první tam ten kvalt zapomene).
Dost záleží na instruktorovi, ten co jsem s ním jezdil já, sice občas používal drsnější metody, ale zato účinné a nebylo mu tak úplně jedno, jaký řidiče z nás udělá. Třeba přehlídnutou STOPku nikdy nepřešel jen s komentářem, ale vždy nám nekompromisně dupnul na brzdy.
Jestli to měl tvůj instruktor na háku, tak je to holt blbý, teď už s tím nic neuděláš. Už můžeš jen sbírat zkušenosti, svoje i ostatních a záleží jen na tobě, co si z nich vybereš.

A ještě jednu malou poučku můžu přidat k tomu, proč se spojkou - v zimě na parkovišti nezatahuji ruční brzdu, ale nechávám jen zařazenou jedničku. To proto, že když mrazem zatuhnou lanovody, zůstanou i při povolení brzdy přitažený a zbytečně se dřou a ničí. Časem se z toho stane zvyk a všude parkuji se zařazenou jedničkou. No a pak raději automaticky startuju se spojkou.

Myslím že prasák to popsal navýsost správně a výstižně. Ježiš lidi kde to sme. Neznám tedy ve svém okolí někoho kdo by startoval bez spojky. Tam už jde jen o ten zvyk, já jsem bez spojky startoval jen jednou z venku vozidla kdy jsem byl nohama na zemi, bylo to v garáži u zdi když jsem něco opravoval a dveře nešli dostatečně otevřít. Tak abych se tam necpal. Co se týče ruční brzdy, tak tu já zásadně používám jen při jízdě při zapnutým motoru, když lezu ven z auta. Pokud stojím na křižovatce přidržím si nožní brzdu, každej tam rve ruční a přitom na prd, hlavně ženy rvou ruční brzdu v létě v zimě na každej rovince což taky nikdy nepochopim. Výsledkem je že sem na ruční brzdu svého vozu ještě nemusel sáhnout, protože jí používám fakt minimálně a citlivě oproti jiným. JO A KDO TVRDÍ ŽE SE PŘI STARTOVÁNÍM SE SPOJKOU OPOTŘEBOVÁVÁ LOŽISKO MÁM PRO NĚJ ARGUMENT: NASTARTUJETE A PAK CO? STEJNĚ SE MUSÍTE ROZJET A TU SPOJKU TAK JAKO TAK SEŠLÁPNOUT, JÁ JÍ SEŠLÁPNU JEN O NĚCO DŘÍV ALE VE VÝSLEDKU JI POUŽIJEME OBA TAK JAKO TAK. Tak čau!!

Tak já nevím co se tady řeší,favorita mám před barákem pár let,přidělal jsem vypínač,protože když se nejede tak tři dny a prší,tak už nenastartuje,někde asi zkrat,takže vypínač,mám i octavii,tam mi to nastartuje i po dvou měsících v zimě!!byl jsem překvapený,že mi přišla odpověď na starý dotaz.jinak octavii mám 1.8 benzín,jezdím na tom rok,poruchy?,zlobil central,dvakrát mi blikal imobolizer,nechápu proč, přestal až když jsem otevřel všechny dveře a zase zavřel.

Já pokud si vzpomínam (i když je to teda nedavno :D ) jsem se to učil podle toho co bylo zařazeno, buď bez nebo se spojkou. Ale protože "mi" teď v autě nedržela ruční brzda sem musel při odchodu z auta řadit zpátečku a tak sem si zvyknul při startu šlapat na spojku a ještě k tomu instinktivně zakvrdlat řadičkou.

(Mimochodem ono se bez toho zasekávání brzdy jezdí docela i líp. :puff:)

no tedy startuji se spojkou,ale dnes po noční se mi stalo toto,chci nastartovat a nějak to nešlo,ať je spojka,nebo ne,musel jsem sešlápnout plyn a nastartovalo hned,může to dělat co?,rádio??které moc dlouho nehrálo,nebo vlhko,?dobíjení je dobré,leda že by baterie proforce 45, byla na reklamaci.Baterie je stará půl roku.Když je trochu chladněji,špatně startuje,měl jsem koupit možná silnější baterii,tak 55,.

Sešlápnutím plynu obvykle nezvyšujete startovací proud, ale průtok paliva soustavou - takže vaše úvahy upřete spíše než na radio a dobíjení směrem k filtrům (palivový, vzduchový) - kdypak byly měněny?
Nicméně ty úvahy o stavu baterie neopouštějte definitivně, po zimě je dobré ji přeměřit a to obzvlášť, jezdíte-li krátké trasy (do cca 10km).

Ano,krátké trasy,ostrava ,karviná,bohumín,to je tak 10-20 km,filtr pane je nový,vzduchový taky nový,olej nový,přetěsnění bloku -nové,baterie proforce nová,měl jsem v autě centrál a alarm,když auto nejelo dva dny,nestartlo ani ťuk,v servisu proměřili a odběr 6ampér,těžko tomu uvěřit,ale tak to změřil v servisu,centrál i alarm odebrali,auto i za týden jede,někde však je stále trochu odběr,možná imobilizér,rádio jsem zkoušel 5 hodin v kuse,nastartovalo hned,problém je spíš když je mokro,nebo zima,sand někde nějaký zkrat??nevím,nebo fakt na zimu slabá baterka.

Hm, odběr musí zjistit v servisu (pokud k tomu nemáte dostatečné předpoklady vy). Jde o to, že odběr může dělat prakticky cokoliv, mně u Favorita vybíjel baterku dveřní vypínač (to je ten, který spíná světélko uvnitř kabiny při otevření dveří) - byl prorezlý až na kostru.
Rozhodně jej však nespravíte sešlápnutím pedálu plynu. Ovšem vy nejlépe víte, jak se auto při startování chová - jestli točí normálně, nebo se mu moc nechce atd.

Však jsem psal,že to měřil servis,říkáte dveře,hmm,a víte že je to možné,měl jsem je otevřené,ne dlouho,leč měl a ktomu svítilo světlo uvnitř,ale nevěřím že by to tak vybíjelo,jinak točí v pohodě,ale proště je pravda,že pokuď se zdá že už nechce nastartovat z důvodu salbé baterie,to poznám už podle osvěletní,že je slabší,tak pomůže,mi to pomohlo,při startu sešlápnout plyn,ono to pak hned nastartuje a při jízdě se baterie dobije.plyn sešlapuji ale jen při poznání slabsí energie,vím jen toto,po vyndání centrálu a alarmu,má stále odběr 2ampér,tak mi to sdělili v servisu,když se mi stane,že se vybije baterie úplně,tak zajedu do servisu na elektro a nechám opravit,prý cena do 500kč,už jsem tam volal,ale není to poblíž měho bydliště.Něco tam prostě je vadné,dveře i vypínač mám v pohodě,na předních i zadních nic rezavého,jen 5té dveře na levé straně uvnitř je prolezlý blinkr,jako plech k blinkru,to může dělat neplechu?,

Jestli máš chuť v domácích podmínkách zkoušet, kde ti utíká proud, tak si sežeň ampérmetr a máš dvě možnosti:
- Vytahuj postupně pojistky a místo nich proměřuj ampérmetrem, tím zjistíš, kterej spotřebič (nebo okruh) ti žere, když nemá.
- Zapoj ampérmetr mezi akumulátor a přívodní kabel a pak postupně vytahuj pojistky, případně i relátka. Dostaneš se tak ke stejnýmu výsledku, jako v přechozím případě, ale takto prověříš i relátka. Pozor - nesmíš u toho pustit světla, nebo nedej Bože nastartovat, přijdeš o ampérmetr, v horším případě chytne plamenem. I klakson žere dost.

No právě tohle dělali v servisu,nejsou sice autoelektrikáři,ale vyndavali pojistky,neví kde nebo co bere 2 ampér,nechce se mi věřit,že iomobilizér bere tolik,jaký je vůbec povolený odběr??víte co je zvláštní?,imobilizér jen bliká,stejně je nefunkční,nastartuji normálně bez magnetu,když se ho pokusili vyndat,nejelo zase auto,tak ho tam nechali.

Asi ano,ale nemám tady moc na výběr,byl jsem ve čtyřech a furt kecaj p.....y,docela mě tady štvou,příklad,koupil jsem toho favorita,nejel jsem tři dny a nenastartoval jsem,doporučili mi v bohumíně p.walicu,má tady dílnu,měření emise a prý dobrý na elektriku,tak mi tam proměřil auto a prý je hin baterie,koupit novou,koupil jsem novou a zase jsem nenastartoval,tak si buď ze mě dělal srandu a za proměření vzal 200kč jen tak,nebo tady v bohumíně jsou fakt jen dementi.budu muset asi někde dál,Bohumín vynechám.

Taky by mě zajímalo,jestli vůbec někdo dovede odpovědět,koupím-li měnič napětí,jak dlouho můžu mít zapnutý ,třeba notebook v autě, odběr notebooku je 40wat,tedy jak dlouho můžu hrát abych pak nastartoval.,co se týká toho dobití baterie,jeden elektrikář mi řekl,že krátké trasy nedobijí baterii úplně,prý musí být trasa tak 50 km,nevím zda je to pravda.To abych si pak koupil nabíječku a baterii pak nabil tak jednou za půl roku,nebo rok?,

Stačí vzít kalkulačku. 40 watt, to je proud cca 3.33A, baterie 45AH tedy vydrží do dna 13,5 hodin ale bude vycuclá donaha. K tomu připočítat nějaké ztráty... Baterie by měla auto nastartovat při 50%, možná i méně. Tak doporučuji hrát nejvýš 5 hodin. Na živení noťase někde mimo elektriku (ve stanu) je vhodné pořídit druhou autobaterii.

Výkon z baterie vycuclý při startování se uvádí, že se do baterie dobije cca po 20 Km (+/- záleží na typu vozidla). Při povinném svícení to může být až dvojnásobná vzdálenost.

Při startování je vhodné vypnout všechny elektrické spotřebiče, včetně světlometů, aby napětí neklesalo a dělalo to velké jiskry. Můžeme říci, že když aku točí startérem svižně, bez evidentního "dodělávání", je závada někde jinde, než v baterii (rozdělovač, cívka, kladívka,...).

Baterie v automobilu slouží pouze jako pomocný zdroj pro nastartování, po spuštění motoru se baterie pouze dobíjí alternátorem. Největší spotřebič v autě je startér což je vlastně elektromotor nahrazující spouštěcí kliku tedy princip je stejný pokud se při startování nevypne spojka musí a to zcela zbytečně otáčet startér i soukolím převodovky což zvětšuje odběr baterie, v zimních měsících by se akumulátor musel třeba zatěžovat i s promícháváním ztuhlého převodového oleje po spuštění motoru kdy zhasne kontrolka nabíjení již nenastává žádný odběr z akumulátoru a ten se dobíjí je li motor v chodu a máme vyřazenou rychlost pouštíme spojku a mírně přidáme plyn protože motor nyní musí otáčet i soukolím převodovky kde ložiska kladou větší valivý odpor než samotný motor.

Se spojkou, jako každé auto se spojkovým pedálem.
Bohužel, i dnes se najde hromada vohnoutů, kteří šlapou při startování dokonce na pedál akcelerace, nebo dokonce s pedálem "pumpují". Většinou to jsou škodovkáři, co jsou zvyklí na svou bývalou stodvácu, a nevědí že u stříkačky se při startování na pedál plynu NEŠLAPE!

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru