Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Ako zmenit frekvenciu monitora

Ahojte, kupila som si monitor Acer s273hlabmii 27". Graficku kartu mam Nvidia geforce 8800 gts. Nainstalovany ovladac z cdcka mam. Aj upgradovany. Moj problem je, ze na rozliseni, ktore som si zvolila sa da v pc iba nastavit kolonka vo frekvencii 60Hz. Podla manualu by tam mala byt moznost aj 75Hz. Ako si zmenim na 75 hz?

Předmět Autor Datum
Nech tam 60Hz, je to tak v pořádku.
Prasak 07.12.2012 17:04
Prasak
Ja chcem 75, prasiatko;)
Maaja 07.12.2012 17:09
Maaja
A ja chcem helikopteru. Chces uplny nezmysel.
MM.. 07.12.2012 17:11
MM..
Nezmysel???? Da sa to. Lenze neviem ako sa k tomu dostat. V tom je problem.
Maaja 07.12.2012 17:16
Maaja
Chceš zbytečnost, hovádko.
Prasak 07.12.2012 17:17
Prasak
a) Prasak není prasák, ale starý, prastarý vak. Tedy žádné prasiatko.. b) K nastavování 75 Hz není ž…
Pytlík 07.12.2012 17:18
Pytlík
Neee to prasiatko malo byt ako zdrobneninka :D A to som nevedela, lebo to vysvetlenie sa ku mne dost…
Maaja 07.12.2012 17:29
Maaja
60Hz je ok, nepotrebujes viac. Pripojeny je cez jake rozhranie? Rozlisenie je teda nastavene jake? S…
MM.. 07.12.2012 17:05
MM..
Mam napojene cez kabel hdmi, mozno keby som zapojila s vga tak by to 75 hz dalo nastavit? A neda sa…
Maaja 07.12.2012 17:09
Maaja
Cez VGA to nepripajaj nechaj to cez HDMI 60Hz.
MM.. 07.12.2012 17:10
MM..
A ked nechcem 60hz, to vga pomoze?
Maaja 07.12.2012 17:15
Maaja
Cez vga bude obraz 3x horsi.
MM.. 07.12.2012 17:18
MM..
Jj to viem ale teraz uz cisto v teoretickej rovine, ked uz viem ako to funguje :D mmh?
Maaja 07.12.2012 17:34
Maaja
Ma to zacalo normalne zaujimat :D
Maaja 07.12.2012 17:36
Maaja
V teoretickej rovine sa da v Nvidia control centre zaskrtnut/odskrtnut ze nech zobrazuje len podporo…
MM.. 07.12.2012 17:44
MM..
Ale proč to chceš dělat? Třeba na Alze uvádějí jen 60 Hz.
karel 07.12.2012 17:10
karel
Proste chcem, sestre to taha oci. V Alze je to len native, v manuali sa pise aj 75hz nasla som to aj…
Maaja 07.12.2012 17:14
Maaja
Tahanie oci u LCD nema nic spolocne s frekvenciou. Vlez do menu a jas aj kontrast zniz na uroven ca…
MM.. 07.12.2012 17:15
MM..
Ale to není obnovovací frekvencí. LCD z principu svítí furt, nebliká. Těch 60Hz znamená to, že se ob…
Prasak 07.12.2012 17:20
Prasak
Jenom se nedej! Oni jsou tady zlomyslní a nechtějí ti to prozradit. Určitě to jde!
IQ37 07.12.2012 17:28
IQ37
Joj, nerob si z toho este prcu xD
Maaja 07.12.2012 17:32
Maaja
Můžeš se ještě podívat do nVidia Control Panelu, ale kde není, ani smrt nebere. Mimochodem - toto je…
IQ37 07.12.2012 17:35
IQ37
To tam pisu iba standard. Da sa aj vyssie.
Maaja 07.12.2012 18:18
Maaja
Da sa aj vyssie. Tak si to nastavte, když to mermomocí potřebujete!
ms 07.12.2012 18:22
ms
Lenze som nevedela ako :D o tom tato diskusia bola, kym som nezistila, ze to s tahanim oci nema nic…
Maaja 07.12.2012 18:24
Maaja
Naštěstí měl ovladač více rozumu než uživatel a ještě dokázal vyhrát...
ms 07.12.2012 18:31
ms
no v podstate by to ani neuskodilo, ani nepomohlo, ked uz mame byt dokladny, ze?
maaja 07.12.2012 19:54
maaja
Asi takto: Blikanie monitora CRT môže spôsobiť únavu očí a bolesti hlavy. Blikanie obrazovky môžete…
pme 07.12.2012 17:16
pme
No toto je bohovska odpoved, mam zbit sestru, ze si vymysla, ze jej to blika, lebo lcd neblikaju? A…
Maaja 07.12.2012 17:25
Maaja
Pomůže změnit sestru.
karel 07.12.2012 17:27
karel
Suhlasim ;D nechces kupit?
Maaja 07.12.2012 17:30
Maaja
Co bych s ní dělal? Můj monitor umí jen 60 Hz.
karel 07.12.2012 17:32
karel
Lol mohol by si do nej zapojit svoj kabel, aby si ju umlcal.
Maaja 07.12.2012 17:37
Maaja
Některý ženský při zapojování kabelu vřeští ještě víc, takže docela riziko jít do neznámé ženské.
Prasak 07.12.2012 17:40
Prasak
Nemôžem za to, že sa Ti moja odpoveď nepáči a tiež nemôžem za to, že LCD nebliká... Nepomôže, buď m…
pme 07.12.2012 17:29
pme
Neee bohovska v mojom kraji znamena uplne super. Dakujem..
Maaja 07.12.2012 17:31
Maaja
Blikat může podsvícení, ale na to ti změna frekvence nepomůže, jedině reklamace.
Prasak 07.12.2012 17:30
Prasak
Uz mas znizeny ten jas a kontrast? Ked je sestra blba tak jej ten VGA kabel skus, nech ma nejake pl…
MM.. 07.12.2012 17:40
MM..
Hej jas a kontrast su na 5ke xD Ok skusim, este raz dakujem vsetkym, ste super^^
Maaja 07.12.2012 17:43
Maaja
Inac ak mate v miestnosti uspornu ziarivku alebo neonku tak to fakt moze vytvarat interferencie, vyp…
MM.. 07.12.2012 17:41
MM..
Interference ČEHO s ČÍM? LCD z principu nebliká, podsvit má měnič, co tedy, ke všem čertům, bliká?
Pytlík 07.12.2012 17:44
Pytlík
Sestre v mozgu zrejme ;) inac nemoze blikat to podsvietenie led, ci to je blbost na ntu?
Maaja 07.12.2012 17:55
Maaja
sa na ten monitor proste pozri. Blika? Ak ano odnes to reklamovat. Ak neblika tak povedz sestre ze m…
MM.. 07.12.2012 18:23
MM..
keby tam boli trubice tak moze byt interferencia s trubicou neonkou na strope. Alebo nahovno menic p…
MM.. 07.12.2012 18:22
MM..
MM.., kdyby to byly trubice, tak můžou interferovat tak maximálně s procesorem. Invertor má kmitočet…
Pytlík 07.12.2012 19:13
Pytlík
No prave ze nema, resp. mam/mal som do cinenia s kopec monitormi trubicovymi ktore napr. blikaju po…
MM.. 07.12.2012 19:29
MM..
Vy, nebo sestra, nebo jiná osoba jste si koupily toto. Jednak se LCD obvykle provozuje s nativním ro…
ms 07.12.2012 17:51
ms
Bliká když dochází k překlesování, proto obnovovací frekvence. Bliká i LED podsvícení protože nepouž…
The KOLO 07.12.2012 19:05
The KOLO
keby si netrepal nezmysly.
MM.. 07.12.2012 19:07
MM..
Uz se vyblil i v jinym vlakne ohledne 100Hz TV, este napsal minimalne 100Hz, uplnej odbornik. ]:)
RedMaX 07.12.2012 19:59
RedMaX
Už nemel kraviny. A raději ani to prase nekrm.
mif 07.12.2012 20:01
mif
On radí. DirectX přehrává líp než Aero.
karel 07.12.2012 20:06
karel
Asi ho zabanuju.
mif 07.12.2012 20:09
mif
suhlasim, uz by som sa aj zlakla, ze je chyba v ledke, ale po vasich reakciach som zistila, ze on je…
maaja 07.12.2012 20:13
maaja
Asi to mas pripojeni pres DVI kabel, to odpoj a dej tak klasickej analogovej D-Sub, pak pujde nastav…
RedMaX 07.12.2012 20:01
RedMaX
Ja chcem umlcat sestru s placebom :D
maaja 07.12.2012 20:08
maaja
dajak sa to pokusim cez kontrolny panel nvidie dat... ked ma pusti k pc T_T
maaja 07.12.2012 20:10
maaja
ked to tam nebude tak tam drbni vga kabel ze ci sa tam ta volba 75Hz objavi
MM.. 07.12.2012 20:17
MM..
islo to cez nvidiu custom dat, este raz vsetkym dakujem za pomoc^^ sestre to uz neblika :-D poslední
maaja 08.12.2012 12:01
maaja

a) Prasak není prasák, ale starý, prastarý vak. Tedy žádné prasiatko..
b) K nastavování 75 Hz není žádný důvod. U LCD se nehraje na co nejvyšší obnovovací frekvenci, protože LCD nebliká (a pokud ano, není to od obnovovací frekvence, ale od něčeho jiného). Tvůj požadavek, na kterém trváš i po vysvětlení, připomíná křik rozmazleného děcka, chtějícího pouze prosadit svou a basta (mám vzpomínku z velmi, velmi raného mládí: Se svou matkou kráčím po zamrzlé přehradě a křičím na celé kolo, že chci na parník. Ty zase chceš 75 Hz a argumenty proti tě nezajímají. Kdybys aspoň napsala proč...)

60Hz je ok, nepotrebujes viac.
Pripojeny je cez jake rozhranie? Rozlisenie je teda nastavene jake?
Skontroluj si este nvidia control panel ci tam nejde nastavit viac. Ak nie tak mozno ta grafika ma len stare hdmi1.0 to vedelo len 1920x1080 60Hz, alebo mas nejake stare ovladace grafiky. Alebo neviem cez jake rozhranie to mas pripojene
(p.s. je mozne ze cez normalne hdmi ani viac nejde ani s nastavenym reduced blanking, neviem zhlavy, a je to aj jedno)

Ale to není obnovovací frekvencí. LCD z principu svítí furt, nebliká. Těch 60Hz znamená to, že se obraz může 60x za sekundu změnit, když je změna zdrojovýho signálu, tj. při hře, při pohybu myši... ale obraz při tom nepohasíná.
Jak píše MM.., v nastavení monitoru sniž jas a kontrast, zapni si u PC lampičku, aby monitor nebyl ve tmě, to taky tahá oči.

Asi takto:

Blikanie monitora CRT môže spôsobiť únavu očí a bolesti hlavy. Blikanie obrazovky môžete obmedziť alebo úplne odstrániť zvýšením frekvencie obnovovania obrazovky. Frekvencia obnovovania s hodnotou minimálne 75 Hz väčšinou spôsobuje menšie blikanie. (Keďže monitory LCD nespôsobujú blikanie, nie je na nich potrebné nastaviť vyššie hodnoty frekvencie obnovovania.)

Inac ak mate v miestnosti uspornu ziarivku alebo neonku tak to fakt moze vytvarat interferencie, vypni neonku, kupte si slusnu LED ziarovku (philips) alebo svietit stolovou lampou s halogenkou apod :)
P.S. ale ak ma ten monitor LED podsvietenie (ma) tak by to blikat fakt nemalo vobec.

No prave ze nema, resp. mam/mal som do cinenia s kopec monitormi trubicovymi ktore napr. blikaju po kratkom standby alebo aj sam som videl interferenciu u jedneho "hanns-g" az ked som prepol na 75Hz tak zmizla (on asi bral frekvenciu pre invertor zo snimkovej frekvencie alebo co). Cinan je proste schopny vsetkeho.

Bliká když dochází k překlesování, proto obnovovací frekvence. Bliká i LED podsvícení protože nepoužívá stabilizovaný zdroj. Zkus Pstrip, má nastavení pro drtivou většinu grafáren. Jinak když bude monitor správně identifikován tak ovládač pro geforce tuto volbu bude mít.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru