Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Fotky a porušení autorského práva - jak byste řešili vy?

Zdravím,

chtěla bych vás poprosit o radu, názor, komentář... cokoliv, k jednomu konkrétnímu případu.
Fotím a svoje fotky jsem jeden čas dávala na vlastní webové stránky. Na fotkách byl copyright, na stránkách výslovně uvedeno, že si nepřejeme jejich uveřejňování jinde bez předchozího povolení z naší strany. A na každé stránce ještě copyright, rok a all rights reserved.

Teď jsem deset svých fotek (tedy žádná náhoda) objevila na stránkách jedné firmy, velice známé v oboru. Nikdo se mě na svolení neptal a copyright ze všech fotek byl důsledně ořezaný. Nemusím snad dodávat, že jméno autora naprosto nikde.

Na dokreslení situace už dodám jen to, že tato firma má ve své fotogalerii i spoustu fotek jiných autorů - ale u žádného z nich se nikdo nenamáhal copyrighty odříznout...

Jsem zvyklá, že se moje fotky tu a tam objeví na stránkách náctiletých slečen, které mají víc nadšení než zodpovědnosti... Nemám potřebu řešit každou pitomost. (asi bych měla dodat, že je mi 23, takže tyhle slečny ještě docela dobře chápu :-)) Ale jasný úmysl a zlá vůle tohoto jednání... ze strany velké firmy... To je prostě trochu moc.

Jinými slovy, na jednu stranu bych to nějak ráda vyřešila - a přiznám se, že pouhé "koukejte to stáhnout a já budu dělat jako že nic" se mi v tomhle případě už moc nezamlouvá. Na druhou stranu, podnikat nějaké silové akce á la trestní oznámení... Hodně váhám, co má cenu a co ne. Jak byste postupovali vy?

Děkuji za všechny odpovědi!

Předmět Autor Datum
Já taky fotím a když si moje fotky stáhne někdo kdo si je doma pověsí nebo si jednu dá někam na Web…
Banshee 17.11.2008 00:40
Banshee
Odkaz by nebyl? Ona i taková "reklama" je potřeba. A jak se říká "Kde není žalobce není soudce".
Sancha 17.11.2008 01:31
Sancha
Pozadej je (durazně), aby to stáhli, dej jim na to termín. Napiš, že v případě, že se tak nesane, bu…
Jan Fiala 17.11.2008 08:22
Jan Fiala
a co vám vlastně vadí:?: že jsou zveřejněné:?: zkuste toto, napište váš dotaz a oni vám odpoví, mám…
gappa 17.11.2008 09:15
gappa
Pokud by zverejnili moje foky bez ptani a jeste je pritom orizli, aby odstranili copyright, taky by…
Jan Fiala 17.11.2008 09:20
Jan Fiala
Můžete mi prosím vysvětlit, proč by Vám mělo vadit použití Vašich fotografií? Jsou to umělecká díla,…
gappa 17.11.2008 09:31
gappa
Nedivím se že jí to vadí, mě by to vadilo taky. Na svůj web nedává fotky od toho aby si je kdekdo dá…
Dale Cooper 17.11.2008 09:34
Dale Cooper
Jak píše Jan Fiala; pošli jim mail kterým je upozorníš že porušili zákon a že trváš na odstranění fo…
Dale Cooper 17.11.2008 09:32
Dale Cooper
Udelej to jak ti radi JaFi, kasli na poradny. Napis jim co nejdriv, ze porusili autorsky zakon a ze…
Radek 17.11.2008 09:36
Radek
na netu je nespočet lidí co "kradou" cokoli a pkoud tam neměla vodoznak, neuspěje! osobní zkušenost!…
gappa 17.11.2008 09:41
gappa
Výborně. Takže si stáhnu film, odstřihnu z titulků režiséra a od té chvíle je film mým majetkem a mů…
Jan Fiala 17.11.2008 09:48
Jan Fiala
nikdo té firmě nedokáže, že ty fotky ukradla někomu, tím že si je poté ta firma "ořezala" jsou vlast…
Dale Cooper 17.11.2008 09:49
Dale Cooper
Co to meles? Pokud jsou fotky jeji, tak ma originaly a dokaze tak, ze jsou jeji. Ta firma co to ukra…
Radek 17.11.2008 09:50
Radek
pocuj gappa, az zacnes aj ty nieco vytvarat, tak pochopis ze kazdemu vadi ak mu niekto ukradne jeho…
MM.. 17.11.2008 13:49
MM..
hej MM Co se týká fotografií, tak je dikce zákona jednoznačná. Šlo mi o to, proč by to mělo někomu v…
gappa 17.11.2008 15:07
gappa
Uz som ti napisal preco to kazdemu vadi. Autor za to moze bud a) pytat peniaze alebo b) ziskava tym…
MM.. 17.11.2008 15:10
MM..
Zajímalo by mne, kolik z vás, co se tady čepýříte nad použitím cizí fotky, zároveň vesele užíváte ne…
gappa 17.11.2008 15:13
gappa
Nepouzivam ani jednu nezakonnu kopiu programu. Existuje aj freeware a neodstranujem odtial copyright…
MM.. 17.11.2008 15:14
MM..
já také ne!;-)
gappa 17.11.2008 15:15
gappa
P.S. inac kradez fotky a nacapenie na web je o tom ze ten web na cudzej praci zaraba (reklama apod).…
MM.. 17.11.2008 15:16
MM..
V klidu si precti puvodni dotaz. Pak si precti svou soucasnou odpoved. Ma jeste neco spolecneho s pu…
Jan Fiala 17.11.2008 15:15
Jan Fiala
Tolerance je jistě správná, ale ne vynucená tolerance. Kdo chce, ať dá souhlas, nebo to prostě neřeš…
gappa 17.11.2008 15:18
gappa
A dovolil si mu aj nech si na to napise ze to nafotil on?
MM.. 17.11.2008 15:47
MM..
Kdyby někdo něco nafotil a chtěl aby to mohl kdokoli používat tak to za prvé na ty stránky napíše a…
Dale Cooper 17.11.2008 15:39
Dale Cooper
:-D
gappa 17.11.2008 15:40
gappa
Zajimalo by me, kolik ti je let? Ze ty ses poradnej frikulin, ktery je stale free a in a tak taky se…
Radek 17.11.2008 17:14
Radek
Obavam se, ze na maily se kazdy vy... Osobne bych skocil za pravnikem poradit se, poslat to na hlav…
gd 17.11.2008 10:17
gd
Ja mam zkusenost opacnou. Na maily reaguji. V podstate kazdy koho jsem kontaktoval na maily reagoval…
Radek 17.11.2008 10:54
Radek
Tak to ti gratuluji k uspesnemu reseni. :puff::beer:
gd 17.11.2008 20:55
gd
tak se pochlubte, co to bylo za VÝTVORY děkuji moc by mě to zajímalo;-)
gappa 17.11.2008 17:04
gappa
Pochop - tady jde o PRINCIP. I kdyby to byly fotky psích hovínek, tak autor = majitel. A pokud si vý…
touchwood 17.11.2008 18:28
touchwood
Navíc podle popisu zmíněný server odstranil z fotek informace o copyrightu, což považuju za hodně ve…
Jan Fiala 17.11.2008 18:45
Jan Fiala
Jak praví tw, kdyby to byly fotky hovna na ulici je to jedno. Děsí mě představa že lidem jako ty bud…
Dale Cooper 17.11.2008 20:05
Dale Cooper
já bych jim pomazal okna u aut máslem, to dokáže nas..t ;-)
fosiczka 17.11.2008 19:08
fosiczka
Stalo se mi, že místní plátek (jakýsi Deník) otiskl mé fotografie bez svolení a jako zdroj uvedl "Ar…
Kurt 17.11.2008 20:10
Kurt
Mel sis napsat o autorsky honorar.
Jan Fiala 17.11.2008 20:17
Jan Fiala
Možná by to ještě šlo, není to tak dlouho. :-) Nicméně mně šlo o vyjádření osobní zkušenosti s kráde…
Kurt 17.11.2008 20:52
Kurt
OK, ale jak třeba dokáže autor že foto je jeho? co když si to ten "zloděj" sehnal jinde? o to mi cel…
gappa 17.11.2008 20:57
gappa
Ctes vubec co ti tady vsichni psali? Znas tu vetu, kterou rikal Burian v jednom filmu? Znela nejak t…
Radek 17.11.2008 21:02
Radek
tak mi vysvětli jak dokážeš že ty fotky někde někdo někomu "ukradl". chápeš to? ty vložíš na net ně…
gappa 17.11.2008 21:07
gappa
Ty asi dost kradeš, co?
karel 17.11.2008 21:11
karel
nemám totiž co:-( nic na netu není totiž co by stálo za to:!:
gappa 17.11.2008 21:13
gappa
pouze premistuje veci bodu A do bodu B
cccc 17.11.2008 22:02
cccc
ale kdyby to stálo za to námahu tak....:?: muzik neposlochám, na obr. nemám čas, prg. nepotřebuji, j…
gappa 17.11.2008 22:15
gappa
Dukaz? Treba ze mam jeste ulozene snimky na pametove karte, v PC, nebo treba originalni RAW soubor z…
Dale Cooper 17.11.2008 21:13
Dale Cooper
ano, ale kdo mi dokáže že jsem si to stáhl z vašeho webu mohu tvrdit že jsem si to nafotil sám
gappa 17.11.2008 21:17
gappa
Treba bude hrat roli kdy se to objevilo na mem webu a kdy na tvem, nemyslis? Dale, jak jsem psal; fo…
Dale Cooper 17.11.2008 21:23
Dale Cooper
to já vím, ale kdo by se s tím piplal
gappa 17.11.2008 21:25
gappa
Treba Policie. Porusovani autorskeho zakona je trestnym cinem a ne kazdy prejde kradez sveho dila kt…
Dale Cooper 17.11.2008 21:27
Dale Cooper
I kdyby RAW neměl, stejně to dokáže. Fotka na webu (o kterou v tomhle threadu jde) je prostě výřez,…
L-Core 17.11.2008 21:31
L-Core
Zkusme jednoduchou otazku: Kdyz budu mit na webu fotky s vodoznakem a na tvem webu budou stejne fotk…
Jan Fiala 17.11.2008 21:25
Jan Fiala
zde je to bez debat, to ví každý,snad né? to nemusíš přece psát!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gappa 17.11.2008 21:27
gappa
Tak proč tady celou dobu plácáš nesmysly? Zkus si přečíst původní dotaz.
Jan Fiala 17.11.2008 21:30
Jan Fiala
no ať je ráda že má někdo zájem o její fotky, u holčin ji to nevadía u ostatních jo?! ona neví co vl…
gappa 17.11.2008 21:35
gappa
Nenapíšu, že jsi idiot. Tady to slušní lidé nedělají.
karel 17.11.2008 21:37
karel
Už toho prosím tě nech, akorát se ztrapňuješ... :-|
L-Core 17.11.2008 21:38
L-Core
:-[
gappa 17.11.2008 21:41
gappa
Děkuju za všechny odpovědi! Zkusím to vyřešit asi písemně nebo mailem, i když teda... Mám sto chutí…
charlie_b 17.11.2008 21:36
charlie_b
tak zkopírujte celé jejích stránky a bude žalovat on vás a zde jste to ještě utvrdila :!:
gappa 17.11.2008 21:40
gappa
Chápeš rozdíl mezi veřejným užitím díla a stažením pro svou osobní (s)potřebu? Chápeš rozdíl mezi ve…
L-Core 17.11.2008 21:43
L-Core
ne, nezjímá mě to!
gappa 17.11.2008 21:44
gappa
Hlavně, že tu tedy plácáš různá moudra... § 30 Volná užití (1) Za užití díla podle tohoto zákona se…
L-Core 17.11.2008 21:46
L-Core
děkuji za info;-)
gappa 17.11.2008 21:48
gappa
tak sem s nějkou tou tvojí "pýchou" a já ti to zhodnotím zda jsou to fotografie nebo rozmazanina;-)…
gappa 17.11.2008 21:48
gappa
Nejsi tady kvůli hodnocení něčí pýchy. Buď chceš poradit, nebo se na to vykakej a nepiš.
Kurt 17.11.2008 21:49
Kurt
dyť jsem poradil;-)
gappa 17.11.2008 21:54
gappa
víš, že tvoje názory na moje fotky mě ale vůůůbec nezajímají? ;-)
charlie_b 17.11.2008 21:52
charlie_b
mám doma na kinofilmu, to už je jen bonbónek... :-) Čecháčkovství? Ale prd... Kdyby tam nechali cop…
charlie_b 17.11.2008 21:50
charlie_b
vím že to není fér že si bere cizí vaše fota, ale s tím prostě nehnete, bohužel
gappa 17.11.2008 21:55
gappa
Samozrejme, že s tým pohne. Predpokladám, že postačí jeden mail a ukradnuté fotky stiahnu pomerne rý…
los 17.11.2008 22:16
los
poškození jména??? ha,ha za to že si omylem uložila údajně snad cizí fotky??? max. napomenutí;-)
gappa 17.11.2008 22:18
gappa
Prečítal som si tvoj príspevok dvakrát a nepochopil som ho. Skús si prečítať ty môj príspevok dvakrá…
los 17.11.2008 22:20
los
Jako hint pro ostatní bych uvedl: prosím nereagujte, opravdu to nemá smysl.
josephino 17.11.2008 22:20
josephino
OK,8-)
gappa 17.11.2008 22:29
gappa
:-D
2laak 17.11.2008 22:30
2laak
Týýý jo, sám se dívím, jak dlouho jste se s ním vydrželi bavit...:-/
MaSo 17.11.2008 22:41
MaSo
s kým?
gappa 17.11.2008 22:48
gappa
Pššt! Už jsi tady toho nablil dost...:-p
MaSo 17.11.2008 22:50
MaSo
tak zase zítra, všem dobrou noc a klidně si stahujte dál a co chcete vždyť je to přece vaše,né:?: :-…
gappa 17.11.2008 22:53
gappa
Mě se třeba stává, že si někdo stáhne mou povídku, co mám na Srandovníku a pošle ji jako svou na něj…
Kráťa 18.11.2008 14:25
Kráťa
Však vzpomeň, jak mě ukradli obrázek :-D. Pro nepamětníky: Použili odkaz který vedl na můj obrázek…
Rce 18.11.2008 14:37
Rce
Já si na tohle tvé vzpoměl, když to s obrázkem schenma z mého jiného webu udělal jeden mě a udělal j…
Kráťa 18.11.2008 14:41
Kráťa
:-D:-D Tak tohle je vážně dobrý. poslední
strejdabrabenec 18.11.2008 14:49
strejdabrabenec

Já taky fotím a když si moje fotky stáhne někdo kdo si je doma pověsí nebo si jednu dá někam na Web je mi jedno když na tom nevydělává, tak sem docela i rád.

Ale když si takhle celou galerii zkopíruje firma z oboru, bez souhlasu a ještě odstraní copyrighty, to je dost sprosté.
Jestli to nějak chcete řešit, zkusil bych se s nima domluvit mailem, pak drsnějším mailem, a pak zkusit sehnat ostatní poškozené a podat trestní oznámení jestli se Vám do toho chce.

Pozadej je (durazně), aby to stáhli, dej jim na to termín.
Napiš, že v případě, že se tak nesane, budeš případ medializovat.
Poškození jména firmy je mnohem účinější než nějaký soudní spor, který se potáhne dlouho.
A spousta novinkových serverů, včetně bulváru takový článek uvítá...

Samozřejmě můžeš i naopak - napsat článek o tom, jak ta firma porušuje autorská práva - nezapomeň si ofotit jejich stránky - a pošli to na spravodajské servery.

Můžete mi prosím vysvětlit, proč by Vám mělo vadit použití Vašich fotografií? Jsou to umělecká díla, kterých si ceníte? Nebo jste světově uznávaný fotograf, kterému jde o image? Nebo Vám jenom vadí, že si někdo na Váš úkor ušetřil pár minut, případně že ošetřil problém jeho neschopnosti zacházet s technikou? Nechápu:?:

Jak píše Jan Fiala; pošli jim mail kterým je upozorníš že porušili zákon a že trváš na odstranění fotek z jejich stránek, dejme tomu do dvou týdnů. V opačném případě jim pohroz trestním oznámením... Brácha i já taky fotíme, publikujeme na www.paladix.cz a stává se to (i s články) co chvíli. V naprosté většině případů takovéto upozornění zabere a fotky nebo článek zmizí.

Udelej to jak ti radi JaFi, kasli na poradny. Napis jim co nejdriv, ze porusili autorsky zakon a ze to budes resit. Dej jim datum a jak to posles pisemne, tak ja bych tam jeste zavolal. Lepsi je jim poprve napsat slusne a navodit situaci tak, ze pravdepodobne nejakym omylem pouzivaji tvoje fota a ze by ses rada dohodla na vyreseni, protoze fotky mas pod autorskym zakonem a teprve kdyz se nebudou chtit dohodnout, tak na to bez tvrde. Pokud to stahli a pouzivaji bez tvyho vedomi, tak nemaji nikde sanci uspet. Prepdokladam, ze to pouzivaji na webu, protoze snad nikde nedavas originaly ke stazeni... No a fotky z webu nikde moc v tisku nevyuziji.
Predtim si ale vsechno z jejich webu nebo kde to maji ofot, jinak je to k nicemu. Samozrejme jim take nezapomen rict, ze to mas zdokumentovane.
Pokud jsou aspon trosku normalni, tak se dohodnou a nebo to daji pryc, pokud nejsou, pak se obracej na poradny. policii atd., co mas dal delat, ted je to ztrata casu. Klidne si rekni o nahradu.
Mne kradli fotky taky a taky mne to vadi a nejlepsi je dat vodotisk tak, aby to neslo bez tvyho vedomi pouzit. Jinak je to samozrejme jen na tobe, jak se hodlas branit.

Výborně. Takže si stáhnu film, odstřihnu z titulků režiséra a od té chvíle je film mým majetkem a můžu na něm vydělávat? Odkud jsi spadnul?

Pokud ona vlastní neříznuté fotky se svým (c), tak jeho oříznutím se nestávají majetkem někoho jiného. A dokázat, že to jsou její fotky jde v tomto případě velmi jednoduše.

nikdo té firmě nedokáže, že ty fotky ukradla někomu, tím že si je poté ta firma "ořezala" jsou vlastně fotky už zase jejím "majetekem" !!!

Velký kulový. Má třeba ta firma originální RAW soubory z fotoaparátu? Nemá... To že to ořežou neznamená že se z toho stane jejich dílo. Tak nekecej nesmysly.

pocuj gappa, az zacnes aj ty nieco vytvarat, tak pochopis ze kazdemu vadi ak mu niekto ukradne jeho pracu ktoru on vytvoril. Evidentne si este nikdy nic vlastne nevytvoril. Praca totiz stoji nejaku namahu, a ma nejaku hodnotu (ci uz vyjadrenu financne alebo prestizou apod). A nikto nema pravo tu pracu pouzit zadarmo alebo bez dovolenia od autora. Ked to chcu pouzit musia za pracu zaplatit. Ked ides do obchodu tiez platis za chleba. To je tak isto len vysledok nejakej prace, podobne ako nejaka fotka. A ked z toho chleba kus urezes, tak sa majitelom zvysku chleba tiez nestanes.

Uz som ti napisal preco to kazdemu vadi. Autor za to moze bud a) pytat peniaze alebo b) ziskava tym prestiz. Napriklad tie fotky moze niekto vidiet ak sa mu pacia moze napr. kontaktovat autora aby mu nafotil dalsie za peniaze alebo ist na stranky autora atd., za predpokaldu ze to autor dovolil sirit a ze je u toho uvedeny povodny autor. Ak tam nie je uvedeny povodny autor tak tym autor prichadza aj o tuto vyhodu (prestiz) a niekto iny si tuto vyhodu privlastnuje. Je to sprosta kradez.
Ked to stale nechapes tak uz neviem, pochopis az budes starsi.

Tolerance je jistě správná, ale ne vynucená tolerance. Kdo chce, ať dá souhlas, nebo to prostě neřeší. Každý má právo nakládat s výsledky své práce podle svého. Když okopíruji nějaký text a vydávám ho za svůj, také to není zcela košer. I když třeba nikomu žádnou škodu nezpůsobím, tak pokud to dělám bez vědomí autora, je to nefér. Nedávno mi psal jeden člověk, že chce použít nějaké obrázky z mých stránek na svůj web. Potěšilo mě to a samozřejmě jsem mu to dovolil. Mohl to udělat bez dovolení, ale takto je to lepší, radost máme oba.;-)

Kdyby někdo něco nafotil a chtěl aby to mohl kdokoli používat tak to za prvé na ty stránky napíše a za druhé do nich nebude dávat copyright. Nechápu co do toho pleteš "čecháčkovskou nepřejícnost". Občas zkus používat hlavu než něco napíšeš; to snad není tak náročné, nebo ano?

Zajimalo by me, kolik ti je let? Ze ty ses poradnej frikulin, ktery je stale free a in a tak taky se vsim tak naklada?
Co to meles o neprejicnosti? To nema s neprejicnosti nic spolecne. Tady jde o to, ze nekdo kdo napriklad foti(zakladatel dotazu) neco udela a jiny mu to ukradne. V podstate s tim vydelava a ani nema potrebu se okradeneho zeptat, jestli si to mohl vzit(nekolikrat se mne stalo to stejne a klidne bych to nechal zadarmo-kdyz to neslouzi k vydelavani pro druhou stranu a slusne se zeptaji, ale po par zkusenostech uz ne). V tomto jejim pripade sice nevime na co ty fotky pouzili, ale pokud je pouziva firma, tak urcite k vydelku anebo na nejakou svoji propagaci a i v tom pripade za ne nezaplatila a pouziva je neopravnene. V podstate je ukradla. Myslis ze ta firma co ji okradala ji prala? Ja myslim ze urcite ne, takze v podstate jde o neprejicnost, jen sis trosku popletl strany.

A reknu ti jeste jedno k tomuhle tvemu nesmyslu

"když jsem to musel fotit já, tak ať to nemá jiný zadarmo".

tak ano, kdyz jsem to fotil ja a stalo me to cas a penize a rozhodne nemale, tak to nikdo zadarmo mit bez meho souhlasu nebude a muzes se stavet treba na hlavu a treba 100x. No a reknu ti, ze ti nepreju, abyste treba ty a tobe podobni meli jakoukoli moji fotku, takze jsem vuci tobe neprejicny..

Obavam se, ze na maily se kazdy vy...

Osobne bych skocil za pravnikem poradit se, poslat to na hlavickovem papire a doporucene. Ve vetsine pripadu to staci. Bohuzel to neni zdarma, avsak to ma vetsi vahu nez mail a neni to tak nasilne jako prime trestni oznameni. :-(

Zalezi na tobe, na koik si tech fotek cenis jako autor. Obavam se vsak, ze se case opet nekdo najde... Zkus publikovat foto s vodoznakem, nizsi kvalite ci jinak "poskozene".

Ja mam zkusenost opacnou. Na maily reaguji. V podstate kazdy koho jsem kontaktoval na maily reagoval a vetsinou tam jeste zavolam. Je zbytecny utracet v teto fazi za pravnika a nebo za cokoli jine. Vetsinou to staci, protoze moc dobre vi, ze neco porusili a kdyz to nestaci, tak k pravnikum atd. musis stejne a je zbytecne to delat vickrat. Dokonce uz na moji zadost webhostingy zrusili nekolik webu, kde kradli moje veci a dotycni nereagovali a nedoslo to vubec ani k trestnimu oznameni. I webhostingove sluzby, pokud jsou solidni, tak dbaji na svoje jmeno a nevypadalo by pro ne pekne, kdybych to popsal po fotoforech a jinde. Takze to neni tak spatny, jak by se mohlo zdat.
Samozrejme ze se casem najde zase nekdo, kdo to bude krast, ale kazdy normalni clovek si na web neda original a da si na to vodoznak-teda pokud mu fotky za neco stoji a zlodeje prestane bavit krast neco, kde musi hodiny odstranovat z jedne fotky vodoznak a kdyz ho das dobre, tak to stejne nejde tak, aniz by to neposkodilo fotku.

Pochop - tady jde o PRINCIP. I kdyby to byly fotky psích hovínek, tak autor = majitel. A pokud si výslovně NEPŘEJE jejich další (a dokonce KOMERČNÍ) užití, potom s tím NIKDO NIC NENADĚLÁ. Tak to prostě je.

Líbilo by se ti, kdybys něco vytvořil, a já bych ti to potom vzal a vydělával na tom peníze?

Stalo se mi, že místní plátek (jakýsi Deník) otiskl mé fotografie bez svolení a jako zdroj uvedl "Archiv". Přiznám se, že jsem to tehdy chvíli řešit chtěl, ale nakonec jsem se na to vykašlal, nestálo mi to za ztrátu času, navíc do fotky jako takové nezasáhli, takže vlastně jen použili fotky bez mého vědomí.
Dneska bych to asi řešil, ale od té doby už se to nestalo.

OK, ale jak třeba dokáže autor že foto je jeho?
co když si to ten "zloděj" sehnal jinde?
o to mi celou dobu jde?

př. někdo si vyfotí strom, já si ho někomu ukradnu a pak mě někdo začne vyhrožoovat že je to jeho foto?
a já budu tvrdit že to foto je moje, přece!
a když tam neněl vodoznak tak to je nekonečné dohadování

tak mi vysvětli jak dokážeš že ty fotky někde někdo někomu "ukradl".
chápeš to?

ty vložíš na net nějakou matlaninu já si ji stáhnu/upravím vložím si je na mé stránky ty budeš pak po mě chtít ať si je stáhnu,že si mi nedal svolení, no a já tě pošlu do PRDE-E, že to jsou moje.

toto mi vysvětli prosím

Treba bude hrat roli kdy se to objevilo na mem webu a kdy na tvem, nemyslis? Dale, jak jsem psal; fotoaparaty vytvareji tzv. RAW soubory (najdi si o nich neco na webu, nemam naladu to vysvetlovat), coz jsou surova data ze snimace. Ted hadanka, kdo je autor, ten kdo tyto soubory ma na disku nebo ten kdo je nema? Na webu se zverejnuji jpegy nebo gify apod, ktere se v editoru vytvareji prave z techto souboru. Takze to treba stokrat trvrdit muzes, ale nemas originaly souboru. RAW soubory jsou ekvialentem (zjednodusene receno) filmoveho negativu.

Děkuju za všechny odpovědi! Zkusím to vyřešit asi písemně nebo mailem, i když teda... Mám sto chutí se vyptat na autora stránek a jet si na něj došlápnout osobně :-)
Zatím jsem pohledala cédéčko, kde mám zaarchivovaný celý web, z jejich webu postahovala, co šlo... soubory a nevím jestli to k něčemu bude, ale i jpg screeny jejich stránek s mými fotkami, s datem a časem... Tak bojový arzenál snad jakž takž je. Pár dní ještě promyslím a pustím se do toho.

Jinak pár poznámek zejména pro gappu:
Jestli jsou ty fotky umělecká díla? Nejsou. POkud vím, autorský zákon nikde nespecifikuje, jakou úroveň musí dílo mít, nebo se snad pletu? Právo na ochranu díla že by měli jen světově uznávaní autoři... Docela dost pitomost, že.
Nicméně, fotím v jednom oboru, už slušných pár let, takže snad něco umím... Navíc fotím KLASIKOU, takže to pro mě není žádná levná záležitost - a už vůbec nejde i stovky zbůhdarma nacvakaných obrázků, ze kterých něco takzvaně vybírám! Takže ne, nejsem uznávaný fotograf, ale prostě nejde o pár "nějakých mizerných obrázků".

Proč mi to vadí? Kdyby mi tam nechali ty copyrighty, prosím... Kdybych nepočítala s tím, že se i fotky po internetu budou šířit, ani je tam nedávám. Ještě jak pitomec - protože fotím pro radost, a to nejen svou, ale i těch, co se na ty fotky dívají - nedělám vodoznaky a snažím se, aby ten copyright tu fotku moc nezničil... No jo, za blbost se platí, že.
Zkrátka, s tím, že si někdo ty fotky "vypůjčí", počítám a nevadí mi to. Jenže oříznutí copyrightu je prostě sviňárna nejvyššího kalibru, naprosto úmyslná a plánovaná - a to už mi vadí velmi!

Dokazování, že fotky jsou moje - tak to není problém. S fotkami stromů by asi problémy byly :-) Jenže já fotím na dostizích, takže ostrost fotky (manuální ostření)..., pozice jezdce, koně... Navíc fotím úplně jiné záběry, než ostatné fotografové, z jiných míst... To, že to někdo "náhodou vyfotil úplně stejně jako já" je prostě nesmysl. A že originál -

Hlavně, že tu tedy plácáš různá moudra...

§ 30 Volná užití
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla.
(3) Nestanoví-li tento zákon dále jinak, užitím podle tohoto zákona je užití počítačového programu či elektronické databáze i pro osobní potřebu fyzické osoby či vlastní vnitřní potřebu právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby včetně zhotovení rozmnoženiny takových děl i pro takovou potřebu; stejně je užitím podle tohoto zákona zhotovení rozmnoženiny či napodobeniny díla architektonického stavbou i pro osobní potřebu fyzické osoby či vlastní vnitřní potřebu právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby (§ 30a) a pořízení záznamu audiovizuálního díla při jeho provozování ze záznamu nebo jeho přenosu (§ 20) i pro osobní potřebu fyzické osoby.
(4) Rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného zhotovená pro osobní potřebu fyzické osoby podle odstavce 1 musí být jako taková vždy zřetelně označena.
(5) Rozmnoženina nebo napodobenina díla výtvarného zhotovená pro osobní potřebu fyzické osoby podle odstavce 1 nesmí být použita k jinému než tam uvedenému účelu.

mám doma na kinofilmu, to už je jen bonbónek... :-)

Čecháčkovství? Ale prd... Kdyby tam nechali copyright, ani neceknu. Kdyby se mi ozvali, odkývu jim to a ještě se zeptám, jestli nechtějí doskenovat to, co jsem na net nedávala a jim by se mohlo hodit... Jak tu někdo správně řekl, jaksi jde o princip... odříznutí copyrightu je svinstvo, na tom trvám.

A speciálně: nezákonně zkopírované programy na počítači opravdu NEMÁM!!! Ani nic jiného :-) Aspoň pokud vím :-)

Tak, snad všechno... Opravdu moc díky za všechny odpovědi, speciálně ty nějak konstruktivní :-)

PS - ještě jedna poznámka k nějakému příspěvku... Styl "já to už takhle stáhnul z jiných stránek, takže já nic neprovedl"... to prý dotyčného nijak neomlouvá, stejně jako to, že "na tomto webu jsou jen odkazy na potenciálně pirátské materiály na jiných stránkách, já zákon neporušuju". Alespoň jak jsem se poučila za poslední dny... Pokud mi kradenou fotku pošle známý a já ji použiju, jsem stejně v průseru. Asi tak.

Samozrejme, že s tým pohne. Predpokladám, že postačí jeden mail a ukradnuté fotky stiahnu pomerne rýchlo. Firma, ktorá sa snaží prezentovať na webe pomocou nelegálne získaného materiálu, môže takýmto konaním len stratiť - stačí, aby sa o tom začalo hovoriť.

Postup je v podobných prípadoch pomerne jednoduchý: mail - doporučený list - právnik. Niekde medzi tým môže byť niečo, čo by dotyčná firma asi nazvala "poškodením dobrého mena", čiže využitie diskusných fór, linkovacích služieb a podobných na oboznámenie verejnosti. Český a slovenský internet je pomerne malý, takéto informácie sa šíria veľmi rýchlo.

Mě se třeba stává, že si někdo stáhne mou povídku, co mám na Srandovníku a pošle ji jako svou na nějaký web. Jak má majitel toho webu tušit, že to není práce odesilatele? Když na to narazím (například zde 063.php napíšu jim, že mám radost, že se jim má práce líbí a dali si ji na web a že by se mi ještě víc líbilo, kdyby u toho byl uveden autor, případně link na originál kazisuk.html
Tohle je ale zcela jiný případ a udělal bych asi to, co píše nahoře Jan Fiala. Předtím bych jim však úplně normálně a slušně napsal, protože to té firmě také mohl dát někdo "třetí" už upravené (a skásnout honorář).

Však vzpomeň, jak mě ukradli obrázek :-D.

Pro nepamětníky: Použili odkaz který vedl na můj obrázek na můj server. Když jsem na to přišel, obrázek jsem nahradil velice neslušnou ruční kresbou, co se obvykle maluje na vrata a zdi. Dlouho, předlouho to na jejich stránkách vybaflo na zákazníky, než na to přišli. Královsky jsem se bavil.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru