Hledani vysvetleni, moznost programovani
Dobry vecer
(1)"Jiz pres naky cas, hledam relativni vysvetleni, jak je mozne, jakym zpusobem je mozne se videt v zrcadle,,jestli jde o molekularni rozdeleni".
(2)Jak vytvorit 128bit system(s jakym procesorem), kde kontaktovat naky devloper team
((3)V jakem systemu vytvorit simulator zivota (rozlohou 1.0 CM), na zpusob programu "Hvezdna obloha" ci receno "Sims" na multi matematickem pocitani po vlozeni datovych udaju.
Jiz nakou dobu brouzdam po netu a hledam, zkousim, ctu, ale na nekoho ci neco vazneho sem nenarazil, tak si rikam proc neskusit tady,,,
Co piješ? To chci taky.
Po spusteni programu similatoru zivota na pouhy 1cm, to 64bit system nezvladne a bude limitovany na RAM, protoze i ldyz jde o realny proces, i tak by slo o virtualni presentaci.
64bitový systém zvládne tolik paměti, že ji na světě možná ani tolik není.
Jestli na svete neni vic jak 512GB, tak ano
A jak jsi KURVA přišel na tohle číslo? Ty jsi fakt něco píchnul do žíly.
Je to 18 446 744 073 709 551 616 bajtů - 17.2 MILIARD GIGABAJTŮ - jestli jsem dobře počítal, ale kurva rozhodně to není 512GB
Pro windows 8 x64 je to 512Gb win server, xp, maji mensi maximalni kapacitu RAM
ale to je nějaké "zasrané" omezení operačního systému, to s 64bitovou technologii má opravdu málo společného. Maximálně tak horní LIMIT, který neumí OPERAČNÍ SYSTÉM.
O tom "operacnim systemu" se prave bavim, ale asi mas pravdu, mel bych si asi pichat vetsi davky koupene na squate na periferii kocourkova.
ne, doted jsi se bavil o 64bitovem systém obecně, s konkrétní implementací OS od firmy M$ a konkretnim produktem jsi prisel az ted. Jsou jiné operacni systém, které takto omezené nejsou.
to si myslim, že už bude - 2na32 je 32bit systém a to jsou 4GB a je to jakoby na druhou, tedy 4294967296x víc.
Což dělá 4,3 miliardy počítačů s 4GB (tzn. necelý jeden člověk vlastní počítač s 4GB), nebo taky 2,15 miliardy počítačů s 8GB.
tohle není z piti, tohle se musí píchat
Sorry ale si neco hulil? :)
Ja ti nevím... bod č.1 zrkadlo
Bod č.2 chceš vytvoriť operačný systém? Existujú 128bit procesory ?
Bod č.3 netuším...
1. odraz svetla je el.magenticka interakcia s atomami alebo elektronmi danej latky (vybudeny elektron fotonom sa nasledne zas dostane do normalnej pozicie a tym zas vysle foton)
2. 128bit system je kravina tolko RAM na celom svete neexistuje. Ak ti ide len o SIMD vypocty s 128bit datami tak to mozes aj dnes, kazdy dnesny CPU ma SSE extension dokonca aj s 256bit registrami
3. Nechapem co chces simuolvat ale akykolvek simulator sa vytvara napr. vo Visual C++
MM- tak aspon kolik dosahne CPU spracovat multi prikazu v realnem case maximum.
(nevo vic jasneji, jak udelat PC s rychlosti vojenskych, ci laboratornich pocitacu.)
Ty si fakt nieco pil. Co to je "multiprikaz"?.
Preco si myslis ze nejaky vojensky alebo laboratorny PC je vykonnejsi jak normalny? Neni.
Hruby vykon CPU udava udaj v MIPS alebo FLOPS, googli, zistis co to je.
dneska jsou asi skvrny na slunku, nebo lidi magoří z tepla, jinak to nevidím. Tolik nejapných dotazů jsem tu už dlouho neviděl.
Ja hlavne nechapem co chce. Ale konecna odpoved bude urcite ze "toto sa robi pocitacovou farmou, t.j. paralelizaciou. Pocet bitov OS je nepodstatny a stejne tak je nepodstatny vykon jedneho CPU, ide len o to kolko milionov CPU som prepojil dohromady :)"
Touchwood- Nektere veci v par slovech proste napsat nejdou.
Chtel bych se jen dozvedet jakym zpusobem vytvorit jadro na 128bit sytem a jestli by dnes treba nake CPU a chipset urcene na server toto mohlo zvladnout.
Ale ta tvoja otazka je uplny nezmysel aj techicky aj logicky (tolko RAM neexistuje fyzicky na celom svete)
(kdyz sem okolo roku 85 obevoval co je to BASIC na Atari 800xl(8-bit), tak ver to ze uz existovalo PC ktere bezelo na 32bit)
No a co? Ja som mal to 32bitove doma. A nebolo to PC. Ale amiga. To neni to same (neurazaj amigu tym ze to nazyvas "PC" :)
64bitmi naadresujes 4miliardy krat 4GB, na zemegulki existuje 7miliard ludi, ked si poviem ze kazdy druhy ma PC s 4GB (co je blbost v afrike PC este nevideli) tak by si so 64bitmi vpohode adresoval vsetku RAm ktora existuje na zemeguli keby si ju nacpal do nejakej velkej krabice. Jaky mas problem fakt nechapem. Ohanas sa bitmi a nevies vystvetlit NA CO tie bity potrebujes. Samozrejme ze ziadny CPU nema 128bit adresnu zbernicu ptz vyrobca neni prasteny. 128bit registre ale ma kazdy, a aj 256bit.
Proc ram? Neslel by misto ram teorericky pouzit SSD disk? V zaklade jde o to udelat virtualni program.
I kdybys sečetl všechny současné RAM i SSD tak by se to pořád v pohodě vešlo do 64bitů.
mozes prepojit pomocou LAN miliardu pocitacov a kazdy bude mat 64bit CPU a 16kvintiliard bajtov RAM :D Furt nechapem naco ti je tych 128bitov a kde tie bity chces mat a naco.
P.S. a na to aby si adresovalnejake obrovske diskove pole nepotrebujes 128bitovy CPU. kludne mozes adresovat 128bitmi diskove pole aj s 16bitovym CPU. Urobis proste niekolko I/O za sebou, do 128bitoveho HW registra, cena 0,0001centu.
Instrukce SSE (1999)nemuzou jiz nepracovat na 128bitech?
vyjadrujes sa nepresne. Co to je "pracovat na X bitech"? CPU nepracuje na ziadnych bitoch. CPU vobec nepracuje. To neni robos a pracovnu zmluvu mu zrusili :D
Vyraz "x-bitovy CPU" sa pouziva na vyjadrenie sirky adresnej zbernice resp. adresnych registrov. Datove registre mozes mat jake chces a aj mas.
P.S. vysvetli konecne co myslis tou "pracou", alebo vytriezvi :D
A dobre, tema bit sem mysmel 128bitovy system, omlouvam se za spatne vyjadreni
Vyraz X-bitovy system je vo vseobecnosti tiez nezmysel. Neznamena to technicky vobec nic. (je to len zmagorenie ludstva z MS & intel dementizmu)
Alebo inac napisane: Aj v 32bitovych Win moze aplikacia plnohodnotne pouziva SSE instrukcie a teda SIMD operacie so 128bitovymi SSE registrami. (napr. moja sukromna aplikacia na rar-brutefocing ich pouziva :)
Takze co nazyvas tym "128bitovy system" a o co ti ide? Zober fixku, a DVD nejakych 32bitovych win, zamaluj to cislo 32 a napis si namiesto neho cislo 128 a budes mat 128bitovy system :D
P.S> omnoho efektivnejsie jak SSE dnes je vyuzit grafiku na paralelizovane vypocty.
Preco nie take by to bola moznost kokso
(ale i tak mi to nepomuze spustit urcity virtualni program na ktery je windows 64bit pomaly, ci vubec nezvladne kvuli rychlemu zaplneni max. podporovane virtualni pameti)
rychlost Windows nezavisi od poctu bitov.
A ked ti program zaplni rychlo RAM tak je to zly program, a nehadzat vinu na CPU :)
Este sa upresnim u Win znamena to "x-bitovy" ze v akom mode CPU to pracuje, ptz x86 CPU maju rozne x-bitove mody, kvoli spetnej kompatibilite (to je LEN specialita x86 dementizmu). Od modu CPU zavisi sirka adresnych registrov, resp. vsetkych vseobecnych registrov, takze v 64bit mode x86-kovych CPU (bavime sa LEN o x86 architekture) mozu byt niektore operacie so vseobecnymi registrami efektivnejsie.
Hlavny vyznam toho vyrazu "x-bitovy" u Windows je adresovatelny adresny priestor (RAM), a uz som pisal ze viac jak 64bitovy adresny priestor dnes ani v blizkej buducnosti nikto nepotrebuje ptz tolko RAM neexistuje.
Vseobecne sa OS preklada pre nejaky konkretny CPU, napr. uz v roku 1995 ked som studoval boli RISC CPU (DEC apod) s plnou 64bitovou architekturou t.j. vsetky registre 64bit aj adresne, a bezal na tom nejaky unix. Ten unix sa nenazyva 64bitovy ale proste unix prelozeny pre ten konkretny DEC CPU, na inom CPU by nebezal ptz iny CPu ma ine instrukcie a ine registre aj ine vsetko. Preto vyraz "x-bitovy system" je vseobecne nezmysel. Existuju len systemy prelozene pre konkretne CPU.
Dobre, rozumim, dekuji za rozepsani do podrobna, vezmu si z toho ponauceni.
... a teda mozes mat hypoteticky CPU ktory bude mat nejake 32bitove registre a aj nejake 128bitove registre a aj nejake 1024bitove registre a este aj graficke shadery s 256bitovymi registrami, urobis OS pre ten CPU, kolko bitovy OS to bude? :D
Preto sa u tych nazvov "x-bitove neco" hlavne mysli priamo adresovatelny pamatovy priestor (t.j. RAM), ale nehovori to nic o vnutornej strukture CPU ani o jeho vykone ani o jeho moznostiach. V dnesnom PC mas grafiku s tisicmi neviemkolkobitovych (256? neviem zhlavy) shaderov to su vpodstate jednoduche procesory, a mozes ich vyuzivat aj pod 32bitovym OS. Nepotrebuje k tomu 256bitovy windows ani 1024bitovy :)
V podstate, o co mi jde je o spustneni micro ci nano virtualni simulace zivota ktery normalni PC v dnesni dobe mnou dostupne zrejme nespusti.Proto me zajimalo jestli existuje naky zpusob jak z EX nasobyt vykon a rychlost, ale ted v tom mam stejne jasneji.
PS:Jeste jedou dekuji za tvuj cas a trpelivost.
ha koukam, že jsi stejně rozpadnul tu RAM. Nicméně já si i tak myslím, že tolik RAM na světě už je - sice Afrika nic moc (ale já mam třeba doma takovej 22GB RAM na všech počítačích + 4GB u notebooku + tu máme telefony, kde každý novější má pul až 1GB RAM a podobně tablety)
Myslím, že většina z nás tu zná histori x86 platformy, o tom nás opravdu nemusíš poučovat.
Wikan-Tak sem se to nemyslel a na poucovani nemam dostatecne vedomosti.
Na vytvoření 128bitového CPU není v principu nic složitého. Jen k tomu není dost dobře důvod.
Paměti je dost, jak už bylo vysvětleno. Ale co tak vytvořit pročítač pracující s trojkovou soustavou? Nějak vymyslet, jak efektivně uložit ten třetí stav, ne jen 0 a 1, ale třeba ještě 2.
Myslis mimo binarni soustavu?
Ano, třeba bude v budoucnu možné pracovat i s jinými soustavami, než s dvojkovou a mnohem efektivněji.
Snad ci urcite ano, neco jak IP adresy ipv6 a ipv4 , v jistem slova smyslu
No, u ipv6 jde jen o rozšíření počtu kombinací, aby více zařízení mohlo mít v síti jedinečné ID. U architektury schopné pracovat s jinou soustavou by mohlo dojít k razantnímu zvýšení výkonu. Ale to je zatím scifi .
To není nic nového - Setuň...
Díky za link, o tom jsem nevěděl, počtu si
Pokud se někdy svět rozhodne pro cestu jiné než binarni soustavy, tak jednak už tou cestou v nekterych zarizeni jde (SSD) a druhak do bude na layeru tak dole, že pokud nebudeš dělat pro Intel vývojový tým nebo podobnou firmu, tak se Tě to netkne.
128bit a aj akykolvek iny si mozes poskladat ak najdes vhodne procaky.
Boli casy kedy sa 32bitaky skladali so 4bitovych rezov a pamat to malo 36bitovu.
Napriklad taky SMEP SM52/12 (kopia Digital VAX 780). Vtedy bol 32bit CPU rozlozeny na 2 doskach velkeho formatu pripojenych na spolocnu zbernicu. Potrebovalo to tiez dost uctihodne chladenie s celkovym prikonom 12KW.