Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Hledání notebooku pro studenta IT (VŠ)

Ahoj,
už několik dní hledám notebooky, čtu recenze, rady, projíždím poradny, obchody atd. Hledám ntb cenově asi do 18 000 bez DPH, cca 20000 s daní. Budu ho potřebovat denně nosit a cestovat s ním. Chci něco co by mi vydrželo výkonem několik let dostačovat. Našel jsem třeba toto:
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 06000000175V&Search=HP%20ProBook%204530s&SearchTyp e=1
teda našel jsem i mnoho dalších a vždy se pak dočtu, že má měkčí stavbu a není vhodný na nošení nebo další věci. Taky nedokážu posoudit jesli je výhodnější mít tam GK nebo Intela HD 3000, který je teď všude. Určitě chci asi 15 displej.
Děkuju za rady.

Předmět Autor Datum
Taky nedokážu posoudit jesli je výhodnější mít tam GK nebo Intela HD 3000 To záleží od toho, co na…
VN... 08.07.2011 13:59
VN...
Tak většinou jde o psaní programů, zápisy atd. Sledování filmů a sem tam nějaká ta hra. A táhne mě t…
.pata. 08.07.2011 14:19
.pata.
a kolik jsi toho už naprogramoval? ]:)
touchwood 08.07.2011 14:37
touchwood
Sice netuším, co - nebo do jaké míry - myslíš "nějaké práce i graficky", ale každopádně do té ceny m…
VN... 08.07.2011 14:47
VN...
Je lepší teda nehledat ntb s přepínám grafiky? Bývají u toho problémy často? A ty práce, tak nějaká…
.pata. 08.07.2011 15:01
.pata.
Tak mám pocit, že každým novým příspěvkem, který napíšeš, chceš kousek jiný notebook... Tak se rozho…
VN... 08.07.2011 15:16
VN...
můžu ještě dotaz, jak velký je rozdíl třeba mezi tím čipem od intelu hd 3000 a kartou nějakou? nebo…
.pata. 08.07.2011 18:32
.pata.
to zalezi na tom, jaka ta karta nejaka je. nemusi byt rozdil temer zadny nebo muze byt rozdil veliky…
RedMaX 08.07.2011 19:51
RedMaX
a co rozlišení, to se fakt domníváš, že na rozlišení 1366x768 jde něco dělat? To je ekvivalent deskt…
touchwood 08.07.2011 14:36
touchwood
tak nevím, nechce se mi tahat 17 asi..
.pata. 08.07.2011 14:44
.pata.
ale to (velikost) přece s tím vůbec nesouvisí! Např: Starý 15" Dell C840 má rozlišení 1600x1200..
touchwood 08.07.2011 15:01
touchwood
Tak co by jsi mi poradil, na co se zaměřit při hledání? Čemu se vyhnout a co preferovat třeba?
.pata. 08.07.2011 15:03
.pata.
napřed si uvědom, jestli chceš pracovní nástroj, nebo nějakou sociální sračku na hraní. Pak podle to…
touchwood 08.07.2011 15:22
touchwood
tak určitě pracovní stroj
.pata. 08.07.2011 18:29
.pata.
pak hledej mašinu s kvalitním nelesklým displejem s vysokým rozlišením a lepším CPU. Orientoval bych…
touchwood 08.07.2011 20:39
touchwood
Mě se zalíbil tento : dell-xps-l502x-d224578.htm malinko přes cenu ale má slušný výkon a dobré rozli…
TruckerOli 08.07.2011 15:47
TruckerOli
a máš se značkou Dell zkušenosti nějaké? Hodily by se mi i rady ohledně značek, nebo spíš třeba výho…
.pata. 08.07.2011 18:31
.pata.
Zdravím, běž do HP Probook řady 6xxx, je to luxusní stroje. Já minulý rok řešil to samé a mám taky P…
tr 08.07.2011 20:33
tr
Jojo na ten už jsem se díval.. A co zvládne ta grafika? Si s ní spokojený?
.pata. 09.07.2011 09:41
.pata.
Přídavná baterie? Smím se zeptat jak to funguje? Ani nevím, že mají notebooky takovou možnost. Kolik…
freez 15.07.2011 14:06
freez
HP Probook má speciální konektor na svém spodku, dokovací konektor a na ten se připojí taková větší…
tr 15.07.2011 15:21
tr
A cena baterie? To se mi velice zamlouvá.
freez 15.07.2011 17:27
freez
Podle značky a článků, ale za 2000 určitě budou už, možná i míň
.pata. 15.07.2011 17:42
.pata.
cca 1650,-Kč
tr 15.07.2011 17:43
tr
Paráda, to je docela dobrý na to, že to prodlouží dobu běhu na 10 hodin :-) A to je pouze u ProBooků…
freez 15.07.2011 17:54
freez
tak to nevím, spíš musí tím být vybaven notebook..
.pata. 15.07.2011 18:09
.pata.
Ne, pouze vyšší řady notebooků HP mají tento konektor, u jiných notebooků lze zakoupit větší baterie…
tr 15.07.2011 18:18
tr
A má ten konektor nějaký "označení"? Nebo nějakou idenfitikaci, podle který by se dalo zjistit jestl…
freez 15.07.2011 20:25
freez
Dokovací konektor (Dock Connector). Edit: Jestli notebook podporuje "nějakou takovou" baterii, to n… poslední
VN 15.07.2011 23:24
VN
Jen tak bokem - mimo HP B ProBooky a EliteBooky najdeš připínatelnou baterii pod notebook např. i u…
VN 15.07.2011 23:22
VN
XPS jsou spíše herní modely, tenhle pak vyloženě sociální. Sorry. :-) Kvalitní Delly začínají (s př…
touchwood 08.07.2011 20:41
touchwood
nemas pravdu, o Dell Vostro ani s prihmourenim obou oci nemuzes rict, ze se jedna o kvalitni noteboo…
RedMaX 08.07.2011 21:31
RedMaX
Nepsal jsem doporučení na konkrétní typ, popisoval jsem "vzhled" jak vypadá pracovní notebook. Vostr…
touchwood 08.07.2011 21:49
touchwood
to je sice pravda, ale dobre vybavenej notebook s kvalitni sasi, das tak za 30.000+ takze sice asi d…
RedMaX 08.07.2011 21:54
RedMaX
Rede: :-) ten "smejdskej displej s rozlisenim 1366x768" používají i top business notebooky renomovan…
VN 08.07.2011 22:21
VN
tak mozny je vsechno, nechci pausalizovat, protoze lide mohou mit ruzne priority a v ramci toho co d…
RedMaX 08.07.2011 22:58
RedMaX
1366 x 768 se u top 15" business strojů používá v základních konfiguracích zcela běžně (mimo worksta…
VN 08.07.2011 23:35
VN
Mohl bych mít dotaz ještě.. Jaké jsou rozdíly jesli tam mám procesor AMD třeba 3jádro a nebo tu i5 ?…
.pata. 09.07.2011 11:35
.pata.
Zdravím, hoď si to googla CPUBenchmark a tam zadej hledat CPU, podle počtu bodů poznáš, jakej je tam…
tr 09.07.2011 11:50
tr
rozdíly jsou v procesorovém výkonu. A pak v čipsetu. Intel má dlouhodobě v notebookcích u mně priori…
touchwood 09.07.2011 11:51
touchwood
jojo díky zkusím to najít.. já aj když koukám třeba na toto: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon…
.pata. 09.07.2011 21:35
.pata.
jojo díky zkusím to najít.. já aj když koukám třeba na toto: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon…
VN 09.07.2011 22:01
VN
jojo ty hry jsem pochopil jedinné, a ty benchmarky a 3Dmark atd. tak tam jde o to mít vždy víc? to…
.pata. 10.07.2011 10:51
.pata.
http://www.alza.cz/lenovo-ideapad-y570-d248063.htm myslim si ze moc dobrej za dvacku. kdyz prihodis…
safler 10.07.2011 18:08
safler
8GB RAM:-[
tr 10.07.2011 18:55
tr
můžu se zeptat jak by jste viděli třeba tento ntb : http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=93…
.pata. 12.07.2011 18:49
.pata.
IdeaPad Y570 je novinka, i v tom preview (od Matěje Gottwalda) se píše, že se jedná o "předprodukční…
VN 12.07.2011 21:40
VN
No bude to můj asi jedinný stroj, maximálně si pak dokoupím ten monitor k němu, takže asi chci výkon…
.pata. 12.07.2011 22:02
.pata.
Zdravím, stejně si myslím že stejně jako já skončíš u HP Probook, tak kvalita šasi je neuvěřitelná +…
tr 12.07.2011 22:37
tr
Ideapad Y570 určitě není konstrukčně mířený na denní nošení (přesto může něco vydržet, záleží i na z…
VN 12.07.2011 23:10
VN
Ten HP se mi líbí moc, jen je škoda že tam není aspon USB 3.0 a třeba to HDMI ten externí monitor..…
.pata. 13.07.2011 09:19
.pata.
ještě jsem našel 2 v podobné výbavě, teda nevím co zvládne grafika, podle grafů atd. bych řekl že bu…
.pata. 13.07.2011 11:36
.pata.
Zdravím USB 2.0 a 3.0 je kompatibilní, takže klidně zapojíš tak i tak. Z HDMI konektoru bych neviděl…
tr 13.07.2011 11:57
tr
http://www.svethardware.cz/art_doc-260FC39192C3179 DC12578A3003650EF.html http://extranotebook.cnew…
tr 13.07.2011 12:04
tr
no tak já bych určitě bral 6560b, ptže je tam už ta i5.. o kvalitě nepochybuju a co zvládne teda ta…
.pata. 13.07.2011 12:48
.pata.
Zdar, hlučnost je cca taková, když pc zapneš, tak víš že něco jede, ale hlučnost je naprosto minimál…
tr 13.07.2011 13:53
tr
a kolik dává HP jako záruku? rok? nebo to je podle prodejce? .. já teda třeba bych si radši časem za…
.pata. 13.07.2011 20:25
.pata.
Záruka je 2 roky. Váha je vyšší díky robustní konstrukci, plastáčky mají míň no, ale zase lup a je t…
tr 13.07.2011 21:02
tr
Jaká je tam ta mechanika? Nebo spíš co hledat jako SSD disk, který by tam šel dát místo toho .. Já j…
.pata. 14.07.2011 14:10
.pata.
Zdar, já tam mám DVD-RW Lightscribe, ten disk 5400 ot je v poho, hlučnost mimimální. Hlučnost notebo…
tr 14.07.2011 14:34
tr
Jojo díky, a ještě když uvadí 802.11n u wifi, tak to zvládne b,g nebo to umí i a(5ghz)? A zkoušel j…
.pata. 14.07.2011 16:29
.pata.
Ad hlučnost (viz i lehce dostupné testy na notebookcheck a jejich srozumitelný systém měření v dB, n…
VN 14.07.2011 15:04
VN
Ne v pohodě, určitě čtu kde můžu a hledám kde můžu atd. TU 4530, jsem myslel v té silnější konfigura…
.pata. 14.07.2011 16:26
.pata.
Grafika se za běžných podmínek vyměnit nedá (na rozdíl od jednoduché výměny jak znáš u desktopu). Mu…
VN 14.07.2011 16:42
VN
Jojo to vím, že Dell třeba na us stránkách to nabízí.. Ještě mě tak napadlo, nevíš místo té mechani…
.pata. 14.07.2011 17:19
.pata.
Ano, většinou tak jest (ovšem velikost 2,5" HDD/SSD není vždy samozřejmá, zvláště u některých "slim"…
VN 14.07.2011 18:04
VN
no podle i toho co jsem se všude možně rozhodl a i na tom notebookcheck tak se začínám přiklánět k h…
.pata. 14.07.2011 18:55
.pata.
jasně že to nikdo nepředpoví Přesně tak. Ale podle rozložení listů na sousedovu ořechu hádám, že c…
VN 14.07.2011 19:07
VN
Zdar, když budeš dlouho čekat, tak nic nekoupíš č už nebude ani co. Sám jsem cca 2 měsíce hledal, př…
tr 14.07.2011 20:22
tr
oki díky.. no mám v plánu notebook kupovat přes ičo a chtěl bych asi rozšíření záruky, ale v tom aby…
.pata. 14.07.2011 20:23
.pata.
Rozšíření záruky (Care Pack) si můžeš koupit v jakémkoliv obchodě (kamenný nebo e-shop), ovšem musíš…
VN 14.07.2011 20:50
VN
jj právě a jinak je to teda jedno.. to je super, díky moc
.pata. 14.07.2011 21:12
.pata.
Zdar, bacha, v případě koupě na IČO, je záruka na HP 1 rok ne 2 roky.
tr 15.07.2011 12:50
tr
jj to vím právě, ale výjde levněji a líp vzít k tomu ještě za 1600 rozšíření na 3 roky.. nižší cena…
.pata. 15.07.2011 13:03
.pata.
Zdar, já mám Avasta, a zatím v pohodě. Jinak určo je lepší Eset či Kaspersky.:-)Ale avast se teďka v…
tr 15.07.2011 13:23
tr

Tak většinou jde o psaní programů, zápisy atd. Sledování filmů a sem tam nějaká ta hra. A táhne mě to ke grafice, takže možná to budu potřebovat na nějaké práce i graficky. Mám v plánu si třeba za 2 roky pořídit stolní pc, protože dělat grafiku na ntb je kravina, ale do té doby aby to něco zvládlo.

Sice netuším, co - nebo do jaké míry - myslíš "nějaké práce i graficky", ale každopádně do té ceny mě kompromisně napadá akorát HP 6560b.

Proč? Prvně asi potřebuješ solidní display (nebo by jsi se měl po takovém poohlédnout, pokud nebudeš užívat nějaké solidní externí LCD) - ten sice u notebooku v této ceně nenajdeš (všechny to jsou obyčejné TN 6-bit panely, většinou kvalitou podání barev atd. horší i než stolní levné LCD, cenou nejblíže Tvým možnostem opravdu dobý panel najdeš až u konfig. 12" ThinkPadu X220 s IPS displayem), ale obecně panely uhlopříčky 15" s rozlišením 1600 x 900 jsou v rámci notebookových TN kusů skutečně kousek lepší (často zvláště několikanásobně vyšší konstrast, lehce lepší pozorovací úhly a barvy). Konstrukce je v rámci ceny a výkonu relativně solidní (Elitebook to ale není), záleží také, jak se k němu budeš chovat. Plusy můžou dále být - matný (HD+) display, matné celé šasi, možnost dokování, dokoupení lepší záruky (např. NBD on-site) atd., grafika je pouze dedikovaná (žádné přepínání se tady nekoná - viz problémy u Optimusu s aplikacemi OpenGL a sázka HP u pracovního notebooku na jistotu).

hp-probook-6560b-d226762.htm

Je lepší teda nehledat ntb s přepínám grafiky? Bývají u toho problémy často? A ty práce, tak nějaká 3D grafika nejspíš například. Možná oželím kapku displej s tím, že za rok třeba si koupím stolní LCD, ale aby to ten notebook utáhl. Ten bych měnit nějakou dobu nechtěl.

Tak mám pocit, že každým novým příspěvkem, který napíšeš, chceš kousek jiný notebook... Tak se rozhodni, na co chceš notebook používat a podle toho vyber.

Ad ono "přepínání" (defacto už často nejde přímo o přepínání, ale o jakousi "spolupráci" dedikované a integrované v závislosti na náročnosti aplikace): jde o tady konkrétně u AMD o problém 3D aplikací psaných pro OpenGL (např. profi vizualizační nástroje), kdy vše jede jen na integrovanou grafiku a dedikovaná se tváří, že se "nic neděje". Proto se HP v těchto konfig. u svých business řad rozhodlo, že tam zatím dá pouze možnost "nepřepínatelné" dedikované. To jen tak bokem.

a co rozlišení, to se fakt domníváš, že na rozlišení 1366x768 jde něco dělat? To je ekvivalent desktopového neširokoúhlého 15" LCD monitoru...

no hlavně že se zabýváš tak nepodstatnou kravinou jako je grafika... která bude už za rok stejně beznadějně zastaralá.

Zdravím, běž do HP Probook řady 6xxx, je to luxusní stroje. Já minulý rok řešil to samé a mám taky Probook. Má kovové panty, pevný display, nic nevrže a kostra je horčíková. Výdrž cca 5 hodin kancelářské práce, na přídavnou baterii cca až 10 hodin. Mám HP Probook 6545b 242ARL.:-)

třeba tohle: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 810000001639 , ještě si pohledej info k této řadě, jestli jsou údaje shodné z minulou řadou, ale dle vzhledu by měli být.:-)

HP Probook má speciální konektor na svém spodku, dokovací konektor a na ten se připojí taková větší baterie, která svým tvarem notebook trochu nadzvedne a notebook je pak lépe chladí a píše se na něm. Výdrž je potom cca přes 10 hodin. :-)

Dokovací konektor (Dock Connector).

Edit: Jestli notebook podporuje "nějakou takovou" baterii, to najdeš ve specifikacích konkrétního modelu notebooku, respektive u výrobce onoho booku. Samotná přítomnost dokovacího konektoru totiž nic takového nezaručuje (že např. připínatelná baterie pro konkrétní model existuje atp.).

Jen tak bokem - mimo HP B ProBooky a EliteBooky najdeš připínatelnou baterii pod notebook např. i u Lenova (9-cell, 94 Wh), a to už poslední dvě generace (konkrétně u T410/420/510/520 a W510/520 - důvodem byla žádaná alternativa k zrušené podpoře baterií do UltraBay u zmíněných modelů, možnost baterie do UltraBay zůstala jen u "slim" verzí jako T410s/420s).

nemas pravdu, o Dell Vostro ani s prihmourenim obou oci nemuzes rict, ze se jedna o kvalitni notebook, duvod je jednoznacny smejdskej displej s rozlisenim 1366x768. A tento smejdskej displej se pouziva i na Dell Latitude a to na levnejsich typech, naopak draha Latitude od 30.000,- maji rozliseni 1920x1080, coz se mi zda u 15" notasu zase az prilis, ale urcite lepsi to. XPSka maji naopak FullHD i u levnejsich typu, tady je asi to same, ale o neco levnejsi, nicmene stejnak to jeho cenovou hranici prekracuje. Ano, je tam socialni grafika GF525M, ale tazatel nepise, ze na tom bude hrat hry, takze by nemela vadit.

Pokud nebude hrat 3D hry (programy na modelovani apod.), tak bych asi popremyslel nad tim ozelit GK a vzit tohle.

to je sice pravda, ale dobre vybavenej notebook s kvalitni sasi, das tak za 30.000+ takze sice asi dobre, aby o tom tazatel vedel, ale bude to mimo jeho rozpocet, nehlede na to, ze tak drahej notebook na VS (pokud to teda neni VS nekde za hranicema na zapad od nas) - neriskoval bych to.

Rede: :-) ten "smejdskej displej s rozlisenim 1366x768" používají i top business notebooky renomovaných značek ve svých základních konfiguracích (Latitude E6520 - slitiny hořčíku, ThikPad T520i - rámy z hořčíku, Elitebook 8560p - kusy hliníku a hořčíku - žádné šmejdy, spíš to nejlepší) - některé firmy je dokonce žádají (velký pixel nevadí, v kanclu je mají na doku a připojený externí monitor - běžné, starší zaměstnanci s tím nemají problém, mnohdy vítají). XPS je dnes - oproti dřívějšku - už jen "lidový multimediál", bohužel, kvalita konstrukce šla hodně dolů (dřív to byly i top multimediály s hořčíkových slitin, taková konkurence MacBookům).

tak mozny je vsechno, nechci pausalizovat, protoze lide mohou mit ruzne priority a v ramci toho co delaji se to treba muze hodit, ale prijde mi tak trochu cakle, poridit si notas se smeckovym displejem a k tomu velky externi monitor, proc si nekoupej radsi desktop. Praci si muzou prenaset na externim disku nebo na flashce a urcite je to lehci nez se tahat s notasem. Ne, pokud notebook, tak ja rikam s kvalitnim displejem a to u 15" notasu 1366x768 urcite neni, tohle rozliseni chapu idealne u nejake 12". Jednoduse se ti pri tak malem rozliseni nic nevejde na plochu a ano starsi zamestnanci mi v minule praci potom, co jsem jim nastavil nativni rozliseni na novych LCD displejich, chodili brecet do kanclu tak dlouho, dokud jsem jim tam nedal zpatky rozmaznute 800x600. Hlavne ze to bylo veliky, nevidim to ale pripad studenta VS. ;-)

1366 x 768 se u top 15" business strojů používá v základních konfiguracích zcela běžně (mimo workstationy, kde je takřka standardem vyšší rozlišení, dnes často Full HD - ovšem tak jemné nativní rozlišení na 15" není pro každého, zvláště v běžných činnostech - office, net atp.). 1600 x 900 je na 15" fajn (vzpomínám na tyto první 15" 16:9 panely s příchodem tehdy nových Sony Vaio FW), mnozí by uvítali hojněji právě i u workstationů (ThinkPad W520, HP 8560W atd.).

...proc si nekoupej radsi desktop. Praci si muzou prenaset na externim disku nebo na flashce a urcite je to lehci nez se tahat s notasem.

Hm, s notebookem se dá při cestování pracovat, u zákazníka lehce otevřeš, předvedeš. Otázka drahého software - licence na notebooku z práce, doma nemusíš kupovat (mnohdy bys na to legálně neměl, ne na všechno jsou plnohodnotné alternativy, nakonec by to nebylo ani příliš produktivní). Asi by se našlo ještě něco. Mnohdy - máš pravdu - notebook postrádá smysl (zvláště office)... Nějaké pro a proti vždycky najdeš.

Zdravím, hoď si to googla CPUBenchmark a tam zadej hledat CPU, podle počtu bodů poznáš, jakej je tam rozdíl ve výkonu. Také se třeba brát v potaz výdrž baterie, takže když jeden CPU bude mít max 50W a druhej 25W při stejné činnosti, tak ten druhý notebook pojede déle.:-)

rozdíly jsou v procesorovém výkonu. A pak v čipsetu. Intel má dlouhodobě v notebookcích u mně prioritu - prostě funguje. AMD mělo doposud velmi slabé a netrvanlivé notebooky - způsobeno hlavně tím, že je vyráběli B-čkoví výrobci typu Acer. Nové čipsety však vypadají velmi dobře, zapracovali i na spotřebě a power managementu. Naopak grafické jádro mají řádově lepší než Intel. Jen ta spolehlivost je ještě otázka. Sám jsem servisoval už asi 5 notebooků s AMD (napříč několika značkami), všechny chcíply na uvařený čipset.

jojo díky zkusím to najít.. já aj když koukám třeba na toto: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-4250.29 664.0.html tak z těch grafů dole vím prd, protože nevím co znamenají.. to nějak pohledám..

a na stolní bych asi volil AMD, ale v ntb je vidět, že širokou nabídku má Intel a AMD vždy pár nějakých kousků.. já mám asi 5 let starý notas s AMD a teda na grafiku, jako rozjet nové hry, třeba CoD nebo nějaké auta zvládá, takže s jeho grafickým výkonem spokojenost, ale je to už děděček a nestačí mi..

a má na spotřebu baterie značný vliv jesli je tam ten čip Intel a nebo grafická karta? Myslím nějaký třeba 30% více spotřeby atd.

jojo díky zkusím to najít.. já aj když koukám třeba na toto: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-4250.29 664.0.html tak z těch grafů dole vím prd, protože nevím co znamenají.. to nějak pohledám..

Ty grafy jsou celkem srozumitelné, navíc je tam vždy i popis... Zjednodušeně - jsou tam zmíněny nějaké hry, u nich napsáno při jakém rozlišení a detailech změřili maximální fps (čím víc, tím líp), jako hranice hratelnosti je možno brát alespoň cca 30 fps.

Tvé myšlenky, které jsi sepsal ve druhém odstavci, se těžko chápou. Šlo by to více srozumitelněji (co tím chtěl autor vlastně říci)?

a má na spotřebu baterie značný vliv jesli je tam ten čip Intel a nebo grafická karta? Myslím nějaký třeba 30% více spotřeby atd.

Ptáš-li se, zdali je rozdíl ve spotřebě notebooku při užití integrované nebo dedikované grafiky - pak často je, integrované většinou zajistí nižší spotřebu/delší výdrž na baterii (pak dále např. něco na způsob kombinace obojího - viz Optimus atp.).

Na tu vysokou školu nastupuješ za kolik let (respektive ve kterém státě)?

jojo ty hry jsem pochopil jedinné, a ty benchmarky a 3Dmark atd. tak tam jde o to mít vždy víc?

to druhé, jo ptal jsem se na rozdíl a jesli se pohybuje víc jak třeba 30%.. jojo ta kombinace není špatná, ale nahoře někdo psal, že to dělá chyby..
a školu teď po prázdninách a v čr v Brně

můžu se zeptat jak by jste viděli třeba tento ntb : http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=9394 6
http://www.lenovoblog.cz/2011/06/ideapad-y570-mult imedia-utokem-zive.html tady o něm docela pěkně píše ale chtěl bych vědět jesli s ním někdo máte zkušenosti?nebo celkově s lenovem ideapad atd.. ten displej je horší, ale asi bych si koupil externí monitor na práci 24bo tak něco.. díky a nevíte jak to je s wifi 802.11n? je to tam napsané a jestli se s tím dám připojit k a/b/g, snad by to mělo podporovat ne?

IdeaPad Y570 je novinka, i v tom preview (od Matěje Gottwalda) se píše, že se jedná o "předprodukční kousek". Pokud ho už někdo doma má, tak velmi čerstvě (max. v řádu několika dnů, pokud už). Pravděpodobně to bude solidní multimediální (tedy ne v prvé řadě "pracovní") notebook. Jinak nevím, podle čeho si ten "finální" notebook vybíráš, jaké na něj máš požadavky (a to je při výběru notebooku zásadní).

No bude to můj asi jedinný stroj, maximálně si pak dokoupím ten monitor k němu, takže asi chci výkonnější stroj.. Koukal jsem i na menší obrazovky atd., ale já budu jen na tom ntb, takže asi tu 15"

Docela se mi na tom líbí, že tam jde vypnout ta GK, takže delší výdrž.. Jinak procesor, ram, hdd i gk dost dobrá na tu cenu si myslím, jen vůbec nevím jaké lenova jsou celkově i jako značka. Já měl jen asus furt.

Myslím, že do té školy na zápisy atd. to stačí a když budu někde trávit čas čekáním tak to zvládne i nějaký HD a hru(teda ty spíš minimálně)

Taky jsem četl na fóru školy, kde radili loni studentovi nějakému na co si má u ntb dávat pozor a šlo tam i o výkon, kvůli nějaké kompilaci programů atd. a taky o linux. Nevíte jak je na tom lenovo a linux v kombinaci? Psali tam dát si pozor na HP, že s nima dřív byly problémy kvůli driverům atak

Ideapad Y570 určitě není konstrukčně mířený na denní nošení (přesto může něco vydržet, záleží i na zacházení majitele), žádné hořčíkové slitiny, výztuže atp. tady nenajdeš (nemám s ním zkušenost, na "plasťák" ale asi bude - viz postřehy z oné preview - v rámci konkurence jistě solidní/fajn). Display má lesklý (včetně rámečku - viz otisky všeho druhu) - tedy odrazy ála zrcadlo (na přednášce aspoň uvidíš vše, co se děje za tebou... Ale záleží na preferencích každého - matný vs. lesklý).

Ad grafika - GT 555M je sice zvláště "herním" výkonem solidní grafika, ale jde "jen" o vyšší mainstream (ale v nativním HD rozlišení pravda už něco v základu zvládne). Ovšem nenech se zmást kupříkladu grafikou v onom výše zmíněném HP 6560b - HD 6470M. Na gamesky je sice slabá, ovšem v mnohých CAD (3D) aplikacích je GT 555M dobrým konkurentem (mnohdy i lehce výkonnější - viz např. Maya, SolidWorks ad.). Obdobě tomu bylo v minulé generaci ProBooku 6550b s grafikou HD 540v, která byla v CAD aplik. - ač na hry slabá - velmi dobře optimalizovaná - podávala opravdu velmi velmi zajímavé výsledky. Výhoda Y570 + GT 555M je ona "přepínatelnost" (možnost snížení hlučnosti při běhu na integrovanou - nižší produkované teplo, to u HP 6560b není, hlučnost bude bez zátěže pravděpodobně/jistě příjemnější u Ideapadu - ventilátor chvílemi neběží - u zmíněného ProBooku, pokud se u tohoto modelu nepletu, jede stále). Jinak např. ono HP 6560b dá i s dedikovanou grafikou (office s wi-fi) cca 4,5 hod., což není vyloženě špatné. Tolik jen pár postřehů bokem.

Ten HP se mi líbí moc, jen je škoda že tam není aspon USB 3.0 a třeba to HDMI ten externí monitor.. Jinak kvalitou určitě přečnívá, já teda nemám problém se o ntb starat, mám teď už 5 let asus plasťák F3T a i s nošením je na tom stále dobře.. V těch grafikách se nevyznám vůbec no.. Určitě ještě počkám a třeba vyleze nějaký test na to lenovo. Jinak budu ještě rozmýšlet. Ten lesklý displej není nic moc no, jenže vždy se najde nějaká věc co je špatně, jde o to najít tu co bude nejmíň vadit :)

ještě jsem našel 2 v podobné výbavě, teda nevím co zvládne grafika, podle grafů atd. bych řekl že bude ta u dellu slabší, msi je stejná myslím ..
DELL: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=8898 7
MSI: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=9386 7

Nevím, to msi, na jejich základovky je spoleh atd., setkal jsem se většinou s kladnými reakcemi. I kamarád co měl ntb msi tak byl spokojený, ale nevím, hodně jsem viděl jako komentáře, že msi nikdy.
Dell je prý docela dobrá značka, plus ta jejich reklamace do druhého pracovního dne (teda doufám, že bych ji radši nepotřeboval). Mají už teda matný displej, msi má teda míň usb portů, což se mi moc nelíbí, ptže v jednom budu mít neustále myš a flashky často používám.. Můžu jen dotaz, dá se do usb 3.0 dát 2.0 ? je to kompatibilní?

Jinak jsem koukal na youtube na nějaké videa, jako unboxing a preview atd. a myslím, že zpracování je tak nějak podobné, na všech je poznat, že jsou to plasty, ale myslím, že při slušném zacházení ten ntb 3-4 roky určitě vydrží snad a pak už zajde stejně spíš HW. Hlavně teda pantů se bojím, škoda, že není kde si je vyzkoušet.

Zdravím USB 2.0 a 3.0 je kompatibilní, takže klidně zapojíš tak i tak. Z HDMI konektoru bych neviděl nic špatného HP pouřívá modernější Displayport, je na něj i redukce na HDMI, takže také vyřešeno. USB 3.0 je zatím zbytečné, je tam Firewire atd a to Ti bude stačit, za tu cenu opravdu tank s ohromnou výbavou, sám mám tak vím. To že ventilátor foufá furt není na škodu, alespoň se nehřeje a je tichý, při práci neruší.:-)

hp-probook-6560b-d226762.htm

a tento je hodně+ podobný mému, je super
hp-probook-6555b-d198730.htm

5.5 h na kancelářskou práci No problém a navíc možnost přídavné baterie:-) a matný display, je super

no tak já bych určitě bral 6560b, ptže je tam už ta i5.. o kvalitě nepochybuju a co zvládne teda ta grafika? třeba jako HD filmy atd.? nebo i nějaké hry, call of duty, cmr dirt 2? nevíš? .. já teda nějak často hrát nebudu, ale sem tam si někdy dám nějakou tu střílečku nebo auta a nemám v plánu si kupovat něco jiné min 3 roky.. výdrž teda ti vydrží až 5h? a co ta hlučnost, jak asi silná je? jinak displej je tam teda skvělej úplně, hdd a vše taky, ram se dá hodně rozšířit takže taky super..

Zdar, hlučnost je cca taková, když pc zapneš, tak víš že něco jede, ale hlučnost je naprosto minimální, neboj.:-)Disk je v poho, ten můj má i ochranu dat a šifrování. Notebook má i detekci pádu, tak okamžitě zastaví disk a ochrání data. Je tam sposta vychytávek, kdybch je měl vypsat, tak budu psát až do večera. Je tam spousta oblužného software.

Jinak grafiku mám já integrovanou Ati Radeon 4200 a mám 2GB paměti a procesor AMD Turion 540. Tu výdrž 5-5.5 hodiny garantuji tedy jen pro svůj model, ale v návodu jsem to měl takhle a opravdu to tak je. Takže pokud u toho tvého je 5 hodin, tak to tak bude, když dáš úsporný režim, je jich tam několik a můžeš tvořit vlastní, navíc můžeš poodpojovat zařízení, které často nepoužíváš, já mám třeba vypnuto bluetooth. Vše softwarově.

Grafika u mně zvládne CAD a Inventor 3D v klidu, takže si myslím že v tvém novém je též výkonná či více. Něco k ní a ohledně her zde:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6470M.4 3075.0.html

Pokud bys ještě něco chtěl, tak se zeptej, taky jsem dlouho vybíral až tady na poradně mě přivedli k Probooku po cca 2 měsících.

Také Ti poradím, kup si rok či dva roky záruky navíc, hodí se.
http://www.alza.cz/hp-probook-6560b-d226762.htm#pr islusenstvi

a kolik dává HP jako záruku? rok? nebo to je podle prodejce? .. já teda třeba bych si radši časem za ty peníze koupil třeba tu baterku další

a tak zatím mám čas ještě, ale max do konce srpna, pak už bych si chtěl přetáhnout věci atd. a umět s tím ntb atd. ať se pak můžu věnovat jiným věcem, proto jsem začal už dřív..

tak ta grafika určitě něco zvládne a zvládáš ty na té tvojí třeba ty hd filmy? já z těch benchmarků atd. nevím co každý znamená, chápu jen co je fps u her a podle toho taky není nejlepší porovnávat grafiky to vím

a výdrže se ani tak nebojím, škola je na zásuvky bohatě vybavená a ty místa bez tak podle rozvrhu vidím, že dýl jak 2 hod tam nebudu a s vypnutou wifi atd. to snad určitě vydrží..

spíš se zeptám o tom co se mi líbí, že váží víc jak 3kg a to už nějaká váha je no

Záruka je 2 roky. Váha je vyšší díky robustní konstrukci, plastáčky mají míň no, ale zase lup a je to. HD filmy uřčo dá, ale já moc na něm na filmy nekoukám.:-[ Když budeš chtít, tak mechanika jde vyjmout a dát tam druhý disk, což je taky výhoda. Má to dokovací konektor, takže když budeš mít stanici, tak to bude mít portů, že nebudeš vědět co tam dát.:-)

Jaká je tam ta mechanika? Nebo spíš co hledat jako SSD disk, který by tam šel dát místo toho .. Já ještě koukal na HP ProBook 4530s, on je cca o 2000-2500 levnější, nemá teda HD+ displej což mi neva, ptže časem možná ten monitor a ty 2000 bych dal za SSD nějaké 64GB na systém.. je tam pomalejší disk totiž, ale na druhou stranu je to nižší hlučnost, což by se mi taky líbilo.. jedinné co to nemá tak je fireware a esata, ale tak to jsem zatím myslím ani nepoužil nikdy..
je tam silnější grafika trochu, jen mě štve, že nedělají to přepínání, čip i gk tam je tak nevím proč to nejde, ušetřilo by to baterku i větrání(hluk).. v tom je to lenovo super
ještě mám čas, takže to ještě projdu jen teď jsem ho našel tak o to uvažuji.. a jak je na tom s hlučností tvůj ntb? při projíždění netu, puštěné třeba MP3?? k čemu by jsi to přirovnal asi tak? díky

Jojo díky, a ještě když uvadí 802.11n u wifi, tak to zvládne b,g nebo to umí i a(5ghz)?

A zkoušel jsi na tom linuxe? Nebo celkově jesli o tom něco nevíš.. Já četl na foru školy, co radí na co si dát pozor a říkali ten linux, aby tam nebyl problém a druhá věc co tam byla přímo na HP, bylo, že dřív byli hodně problémy s těma driverama a wifi kartama.. cca rok zpět tento problém hodně řešili tam

Ad hlučnost (viz i lehce dostupné testy na notebookcheck a jejich srozumitelný systém měření v dB, navíc rozumně doplněný o subjektivní pocity z hlučnosti) - i kdyby jsi dal do 4530s SSD, tichého provozu nedosáhneš (tj. bez zátěže se větráček netočí, je slyšet jen šum HDD, respektive při SSD neslyšíš nic), protože i konfigurace 4530s s integrovanou grafikou a slabším i3 procesorem je hlučnější než 6560b s dedikovanou + i5 (v idle jede u 4530s větráček neustále, v zátěži už - na book s integrovanou grafikou - znatelně hlučnější). V podstatě je 4530s projevem chlazení v rámci "office" notebooků s integrovanou grafikou znatelně hlučnější kousek (a není to problém zvukového projevu HDD, ale přímo chlazení), který rozhodně není vhodný pro lidi, jež mají rádi tišší/nebo skutečně tiché notebooky. Tím neupírám 4530s v rámci cenové jiné/jisté kvality (design, solidní konstrukce, výdrž na baterie).

P. S. Jedna osobní... Nevím, co řešíš. V podstatě zmiňuješ, že jdeš na VŠ (IT, což mne samo o sobě překvapuje...), hledáš vhodný notebook. Za tu cenu a s ohledem na zmíněné požadavky, nic lepšího - nebo rozumnějšího - než 6560b v mobilním neseženeš. Pokud můžeš s koupí počkat - čekej, zkus si k tomu nejdříve něco načíst (sám nevíš, co chceš), získej nadhled, přemýšlej v kontextech. Snad to ode mne nezní moc povýšeně (pokud ano, omlouvám se, není to tak myšleno).

Ne v pohodě, určitě čtu kde můžu a hledám kde můžu atd.
TU 4530, jsem myslel v té silnější konfiguraci konkrétně tuto:
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 06000000175V&Search=hp%20probook&SearchType=1
a to ssd by bylo jen kůli rychlosti, ne kvůli hluku.. určitě teda nechci grafiku integrovanou, ať to něco aspoň zvládá a mám takovej dotaz, dá se měnit GK v notebooku? myslím tím po záruce atd. když bych třeba za 3 roky chtěl lepší a nechtěl kvůli tomu změnit celej ntb? .. blbej dotaz tak snad nebude tak zlá odpověd..
Jinak určitě bych měl v plánu, pokud budu školu zvládat tak pak jít do desktopu

oki díky..
no mám v plánu notebook kupovat přes ičo a chtěl bych asi rozšíření záruky, ale v tom aby se prase vyznalo většinou.. pro hp teda hodně prodejců v brně(těch používaných) ani nenabízí a ten zbytek, to je něco.. budu hledat ještě, ale chci se zeptat, jesli když koupím notes v obchodě, tak se dá třeba přímo u HP koupit to rozšíření nebo jestli jen v tom obchodě.. díky jestli víte

Rozšíření záruky (Care Pack) si můžeš koupit v jakémkoliv obchodě (kamenný nebo e-shop), ovšem musíš tak učinit (mimo možnosti Post Warranty apod.) nejpozději do půl roku (respektive do 180 dní) od koupi notebooku (např. u Lenova do jednoho roku). CarePack musíš vybrat odpovídající Tvému modelu (tam, kde budeš kupovat, by Ti měli poradit, různých Care Packů má HP "milion").

jj to vím právě, ale výjde levněji a líp vzít k tomu ještě za 1600 rozšíření na 3 roky.. nižší cena a rok navíc ještě
už jsem to zkoumal, ale díky..

teď zkoumám antiviry, nevíte o nějakém podrobnějším testu? já vždy byl příznivcem smart security ale asi se hodně změnilo, chtěl bych něco co při nabíhání systému nezdržuje ale má silnou ochranu

Zdar, já mám Avasta, a zatím v pohodě. Jinak určo je lepší Eset či Kaspersky.:-)Ale avast se teďka vytáhl. Hod´ do googla test antivirů a je to. Nevýhoda Eseta je, že potřebuješ licence, které se platí. pokud nejsi pirát, tak by mohl stačit avast free.:-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru