Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Home theatre PC (HTPC) bez monitoru?

Zatím je to ve stádiu úvah. Existuje SW/HW řešení "počítače do obýváku", alias HTPC, který by bylo schopný po instalaci OS a aplikací nabootovat a běžet bez připojenýho monitoru? Tj. nešlo by o vypnutej monitor, ale nepřipojenej. Zatím mě zajímá jen to, zda je to reálný.

Pavel

Předmět Autor Datum
DMFC to umí už čtyři roky :-) EDIT: nejenže běží bez monitoru, ale i bez klávesnice a myši.
mia 08.05.2007 18:36
mia
tohle umi kazdy linux, ne?
JR_Ewing 08.05.2007 18:40
JR_Ewing
Já myslel, že to je základní vlastnost HTPC - že je za normálních okolností připojený jenom k televi…
Ynd0r 08.05.2007 18:40
Ynd0r
Já myslím, že HTPC nemusí být připojený, když na to přijde, ani k televizi. Pokud máš zpracovaný ovl…
mia 08.05.2007 18:52
mia
No, já mám trošku odlišný podmínky použití od běžnejch uživatelů, uvažoval jsem o ovládání na způsob…
Pavel 08.05.2007 18:57
Pavel
Já myslel, že "Home theater PC" by nějakej ten zobrazovač mít měl, nebo aspoň projektor, jinak to ne…
Ynd0r 08.05.2007 18:59
Ynd0r
Mám jiný požadavky... Jo, k TV ho připojit by bylo fajn, ale nesmí to být podmínka toho, že mi poběž…
Pavel 08.05.2007 19:02
Pavel
To byla reakce na mia... jinak podle mých zkušeností počítače ani windows k úspěšnému nabootování žá…
Ynd0r 08.05.2007 19:09
Ynd0r
jinak podle mých zkušeností počítače ani windows k úspěšnému nabootování žádný grafický výstup nepot…
Pavel 08.05.2007 19:15
Pavel
bez graficke karty dnes nenabootuje nic, ale bez monitoru windows nabootuji
JR_Ewing 08.05.2007 19:18
JR_Ewing
...jsem ti pro jistotu zkusil přebootovat všech několik pc, co mám v dosahu - a i s odpojeným monito…
Ynd0r 08.05.2007 19:34
Ynd0r
S timhle bych polemizoval. Umelo to kdysi par desek s Cyrixem a dnes mozna AIXove serverove desky. V…
JR_Ewing 08.05.2007 19:39
JR_Ewing
Tohle je ono. Tohle jsem měl celou tu dobu zažraný v palici. Takže problém není nepřipojený cokoli n…
Pavel 08.05.2007 19:45
Pavel
Jo, to je možné. Možná právě proto je tam máme, to jsem nijak nezkoumal.
Ynd0r 08.05.2007 19:46
Ynd0r
tobe streamuji televizi wokna? ]:)
JR_Ewing 08.05.2007 19:07
JR_Ewing
Jo, nakonec wokna. Už jsme se tu o tom před časem bavili.. Užuž jsem myslel, že kvůli tomu streamová…
Ynd0r 08.05.2007 19:18
Ynd0r
tohle me zajima jak je to resene na woknech, mel jsem za to, ze cely transponder je mozne rozebrat a…
JR_Ewing 08.05.2007 19:21
JR_Ewing
Jasně, posílám.
Ynd0r 08.05.2007 19:47
Ynd0r
Nechci tě nijak obtěžovat/přetěžovat, ale šel by na tohle téma napsat článek? Jinak bych sobecky tak…
Pavel 08.05.2007 21:17
Pavel
Všechno pod windows, bere to asi 20% cpu jinak nevyužitýho starýho notebooku s nakřáplym displejem…
Pavel 08.05.2007 20:04
Pavel
Je to starý Fujitsu Siemens Amilo M1424 s 512MB RAM. Prakticky pořád je RMClockem podtaktovaný na mi…
Ynd0r 08.05.2007 20:38
Ynd0r
Aha, dle gůglu to má Intel Centrino 1,8 GHz, je to tak? Já totiž mám k dispozici noťas s Pentiem III…
Pavel 08.05.2007 20:50
Pavel
IMHOj bez problemu (i kdyz do notesu moc nevidim). Podobne zalezitosti jsem rozchazel na desktopu s…
mif 08.05.2007 21:06
mif
Ten můj má má Pentium M jen 1.6GHz, ale to je jedno, protože prakticky celou dobu jede stejně na 600…
Ynd0r 08.05.2007 21:11
Ynd0r
No, taky nemusím mít všechno, možná by stačila ta dvb-t tv (i když analog taky dobrej). Chápu, že za…
Pavel 08.05.2007 21:21
Pavel
Ja na streamovani pouzivam nejaky athlon 550 MHz, ve kterem mam zatim jednu ( zatim tu nemame pusten…
JR_Ewing 09.05.2007 00:48
JR_Ewing
Díky, to jsou pro mě dobrý zprávy. Děkuji za info. Pavel
Pavel 09.05.2007 07:59
Pavel
Teď nevím, zda si rozumíme. Výstup grafické karty nebude zapojen nikam, tj. nejen že nebude monitor,…
Pavel 08.05.2007 18:55
Pavel
Nevím, ale řekl bych, že většina pc normálně bootuje i bez monitoru (bez jakýhokoliv grafickýho výst…
Ynd0r 08.05.2007 19:01
Ynd0r
souhlasim a potvrzuji
JR_Ewing 08.05.2007 19:07
JR_Ewing
Pokud v BIOSu nastavíš Halt on No Errors, tak nabootuje i úplně holá základovka. Mám zkušenost s asi…
mia 08.05.2007 19:19
mia
To, ze pocitac odmitne nabootovat bez pripojeneho monitoru, slysim poprve v zivote :-?
Moas 08.05.2007 19:37
Moas
Pavle Pavle, na to jsem ti přeci kdysi odpovídal a tys mi nevěřil :-) PS. pamatuji si proto, že mi…
Vladimir 08.05.2007 22:18
Vladimir
Ajajaj, tak to se teda omlouvám. Rozhodně to nedělám schválně. Ale je fakt, že dost zapomínám, už mi…
Pavel 08.05.2007 22:21
Pavel
pokud chcete info na jednom místě o HTPC jukněte tady www.mach4.cz poslední
mach4 17.05.2007 19:00
mach4

Já myslel, že to je základní vlastnost HTPC - že je za normálních okolností připojený jenom k televizi a k zesilovači, ovládá se dálkovým ovladačem...?

edit: koneckonců monitor přece nemusí být připojen k žádnému pc? sám provozuju některé počítače jenom přes vzdálenou plochu - třeba zrovna ten, co streamuje televizi.

jinak podle mých zkušeností počítače ani windows k úspěšnému nabootování žádný grafický výstup nepotřebují

Kdybych měl jistotu, že tohle platí obecně pro (relativně) libobolnej HW, to by bylo paráda. A že by se Win necukaly bez monitoru a klidně si nabootovaly? Nechci se tvářit, že ti nevěřím, ale... nějak tomu nemůžu uvěřit.

Pavel

Tohle je ono. Tohle jsem měl celou tu dobu zažraný v palici. Takže problém není nepřipojený cokoli na výstup grafiky, ale její absence.

Takže děkuju moc, nejen tomu bohatýmu Texasanovi, ale úplně všem.

Díky. Tak a teď máte, co jste chtěli. Možná taky bude následovat smršť otázek, když už vím, že to možný je. Asi jsem vás měl varovat :-)

Pavel

Jo, nakonec wokna. Už jsme se tu o tom před časem bavili.. Užuž jsem myslel, že kvůli tomu streamování sáhnu po linuxu, ale nakonec se to dalo zařídit docela pohodlně i přes vokna. Můžu posílat přes síť buď celej transpondér nebo přes webový rozhraní vybírat kanál a streamovat bez rekomprese jen ten.
Případně umí v realtimu komprimovat a streamovat na internet, takže na to můžu čučet kdekoli třeba z mobilu (a přitom přepínat programy přes http).
Všechno pod windows, bere to asi 20% cpu jinak nevyužitýho starýho notebooku s nakřáplym displejem, kterej takhle slouží kromě streamování televize ještě jako server pro kamery.
Hlavně mě potěšila spolehlivost, jede to 24/7 už pár měsíců bez problému.

Všechno pod windows, bere to asi 20% cpu jinak nevyužitýho starýho notebooku s nakřáplym displejem

Mohl bys, prosím napsat model toho noťasu? Zajímal by mě potřebnej výkon. Tuším tam máš tu analog/digi TV kartu (tuner), že? A do sítě streamuješ přes kabel nebo wifi?

Pavel

Je to starý Fujitsu Siemens Amilo M1424 s 512MB RAM. Prakticky pořád je RMClockem podtaktovaný na minimum.
Jinak tenhle notebook má zajímavou vlastnost, že je absolutně tichej (anebo má už od výroby rozbitej větrák, což mi připadá pravděpodobnější :-) ).
Je k němu připojená přes USB DVB-T karta (někdy i dvě), plus nějaké USB kamery a ještě firewire zvukovka Edirol FA-66 (noťas totiž příležitostně slouží taky jako "krabička" na kytaru).
Streamovat jednotlivý programy by se asi dalo i přes wifi, ale s celým transpondérem by to už bylo slabší - to by wifi nestihlo. Každopádně stojí na jednom místě, takže streamuju normálně přes kabel.

Ten můj má má Pentium M jen 1.6GHz, ale to je jedno, protože prakticky celou dobu jede stejně na 600MHz (RMClock).

Nechci za nic ručit, protože jsem to s tvým hw nezkoušel, ale myslím, že na streamování digitálu by to stačit mělo. Při samotném streamování z DVB-T se nic nedekóduje ani nekomprimuje, prostě se jen tupá data z DVB-T karty přeposílají rovnou do sítě.
S analogovou tv to bude horší: video se musí před streamováním za běhu komprimovat, k čemuž potřebuje CPU.
Ale jak jsem psal, na tom Pentiu M to zvládá v případě potřeby streamovat i komprimovat současně s velkou rezervou, i když běží na 600MHz.

No, taky nemusím mít všechno, možná by stačila ta dvb-t tv (i když analog taky dobrej). Chápu, že zaručit se nic nedá, to ani nechci. Šlo mi o posouzení, zda je to reálný. No a zdá se, že je.

Pavel

P.S.: Kdyby sis nevšiml, požádal jsem stejně jako J.R.Ewing o info o tvým řešení streamování do sítě.

Teď nevím, zda si rozumíme. Výstup grafické karty nebude zapojen nikam, tj. nejen že nebude monitor, ale nebude ani připojená TV. Vím, že sposta základních desek, potažmo BIOSů odmítá bootovat bez monitoru. Nebo jsem zase totálně vedle?

Pavel

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru