Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Hraniční lhůta reklamace mobilu - je už překročeno 30 dní?

Dobrý den. 10. června (úterý) jsem odeslal mobil balíkem na adresu prodejce k reklamaci. Tak jsem čekal. Dlouho se nic nedělo, tak jsem prodejci 10. července (čtvrtek) napsal, v jakém je reklamace stavu. A on mi dnes, 11. července (pátek) napsal, že už má od servisu zprávu, že telefon už prý míří na jejich adresu, a že jakmile bude moct, tak mne bude informovat a mobil mi neprodleně pošle. Jakým dnem vlastně započal proces reklamace a budu mít případně šanci nárokovat si vrácení peněz za příliš dlouhou reklamaci? Díky moc všem :-)

Předmět Autor Datum
Predpisy sa riadia: V zmysle platného Občanského zákonníka ČR, ktorý je procesne podriadený Obchodné…
nuda 11.07.2014 18:38
nuda
proces reklamácie započne dňom prevzatia do reklamačného konania,predajca/servis logicky nemôže skôr…
audax 11.07.2014 18:54
audax
Ok, děkuju :-) A šlo mi i ten konec té reklamace - kdyby ta reklamace "končí"? Odesláním výrobku pro…
Killer007 11.07.2014 20:19
Killer007
nebo mým převzetím? takže ty si to týden nepřevezmeš a pak se s nimi půjdeš soudit o vrácení peněz…
lední brtník 11.07.2014 20:22
lední brtník
Promiň, tohle mi nedošlo... máš čistší hlavu než já :-) A ne, Pražák nejsem, a kdyby to nebylo tady…
Killer007 11.07.2014 21:00
Killer007
Jsem z koutu republiky, kde k Pražákům panuje obecně největší odpor Lezeš do špatnýho zadku. Tímto…
Prasak 11.07.2014 22:11
Prasak
Ale prdlačky. Když už se mě zeptal odkud jsem, tak odpovím. Nemám potřebu si pod tím tvrzením hledat…
Killer007 11.07.2014 23:58
Killer007
Pokud jim přišel 12. června, tak lhůta končí 14. července. Pokud to ten den odešlou, tak je vše v po…
Wikan 11.07.2014 21:05
Wikan
Dobrá, děkuji :-)
Killer007 11.07.2014 23:55
Killer007
"11. července (pátek) napsal, že už má od servisu zprávu, že telefon už prý míří na jejich adresu, a…
Killer007 16.07.2014 12:49
Killer007
Požádej ho ať ti pošle nějaký doklad o odeslání mobilu.
Wikan 16.07.2014 13:00
Wikan
Na Vaši radu jsem to udělal. A prodejce stále nereaguje... bavil jsem se o mé situaci s kamarádem a…
Killer007 17.07.2014 18:55
Killer007
Napiš mu to. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. poslední
Wikan 18.07.2014 06:41
Wikan

proces reklamácie započne dňom prevzatia do reklamačného konania,predajca/servis logicky nemôže skôr začať s reklamáciou,než obdrží výrobok,ktorý má byť predmetom reklamačného konania,pokial nebola vyslovene uzavretá dohoda o odoslaní výrobku na adresu zmluvného servisu do x dní od okamihu,keď obchod uznal reklamáciu ako opodstatnenú a vyzval alebo doporučil reklamujúcemu na individuálne doručenie výrobku do zmluvného servisu,v tom prípade by reklamačný proces započal dátumom odoslania výrobku poštou/kuriérom alebo iným dohodnutým spôsobom resp.dňom,keď bola reklamácia uznaná predajcom ako opodstatnená......pokial si mobil odoslal bez predošlej dohody s predajcom,záväzný dátum je dátum doručenia,resp.prevzatia predajcom....

Ok, děkuju :-) A šlo mi i ten konec té reklamace - kdyby ta reklamace "končí"? Odesláním výrobku prodejcem, nebo mým převzetím? A kdyby mi jej prodejce poslal až v pondělí 14. července, tak už to 30+ dní je, ne? Jestliže jim ten mobil přišel ve čtvrtek 12. června, když jsem jej posílal 10.... Díky :-)

"11. července (pátek) napsal, že už má od servisu zprávu, že telefon už prý míří na jejich adresu, a že jakmile bude moct, tak mne bude informovat a mobil mi neprodleně pošle"
No, tak je středa 16. a nejen že nemám v poštovní schránce žádnou výzvu o převzetí balíku, ale prodejce se mi zatím ani nijak neozval... co bych měl dělat teď?
(omlouvám se za změněnou IP, pořád jsem to já - UPC mi ji změnilo za poslední týden 2x)

Na Vaši radu jsem to udělal. A prodejce stále nereaguje... bavil jsem se o mé situaci s kamarádem a ten mi řekl, že vzhledem k už naprosto jednoznačnému překročení 30ti-denní hranice (kdyby to poslal v pondělí, tak už to mám určitě dnes, ne-li ve středu doma) mu mám napsat, že odstupuji od kupní smlouvy a žádám vrácení peněz... Já jsem trochu zdrženlivější, a když už, tak bych s tím počkal do zítřka, a pokud by to nepřišlo, tak bych to podnikl... ale nejdřív... co na to říkáte Vy (všichni)? Omlouvám se za naprosto evidentní neznalost v této oblasti, ale rád bych postupoval pokud možno co nejsprávněji... Děkuji.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru