Předmět Autor Datum
Sice IE7 nepoužívám, ale Google: cleartype vypnout Druhý odkaz: http://usenet.jyxo.cz/microsoft.publ…
karel 31.01.2007 20:24
karel
[ie7mk4.png]
Jan Fiala 31.01.2007 20:25
Jan Fiala
Jo, to písmo v IE7 mě taky vadilo, než jsem zjistila, kde to vypnout. Donedávna stačilo vypnout/zapn…
Eva_M 31.01.2007 21:03
Eva_M
A až budeš mít Office 2007, tak tam to opět vypínáš samostatně ;-)
Jan Fiala 31.01.2007 21:16
Jan Fiala
Hmmm, za pár let budu ty zatracené cleartype vypínat zvlášť pro každý prográmek, ne? GRRR 3-[
Eva_M 31.01.2007 21:54
Eva_M
Za pár let někdo rozhodne, že to je pro tebe nejlepší a vypnout to nepůjde.
karel 31.01.2007 21:56
karel
V tom případě budu požadovat upgrade svých očí na jeho náklady :-D protože mě se na to fakt špatně k…
Eva_M 31.01.2007 22:17
Eva_M
Zkoušela jsi cleartype poladit přes utilitu co k tomu dodává MS? Protože default nastavení ClearType…
Vladimir 31.01.2007 22:37
Vladimir
Zkoušela jsi cleartype poladit přes utilitu co k tomu dodává MS? Protože default nastavení ClearType…
Eva_M 31.01.2007 22:48
Eva_M
Na mnoha moderních LCD vypadá clear type dobře bez nějakého poladění. Ale souhlasím s tím, že instal…
Vladimir 31.01.2007 22:56
Vladimir
Na mnoha moderních LCD vypadá clear type dobře bez nějakého poladění. Tak mám asi nějaké divné oči…
Eva_M 31.01.2007 23:09
Eva_M
OK, však také CT není pro každého, ba i jsou lidé kteří nemohou vystát obraz na LCD. Oči jsou různé…
Vladimir 31.01.2007 23:14
Vladimir
A když už je MS tak "hodný", že chce rozhodovat za nás, tak by na to nastavení mohl upozornit v úvod…
StanB 31.01.2007 23:07
StanB
tady si málokdo uvědomuje, že MS vyrábí svůj sw především pro stamiliony zákazníků v US Tohle si uv…
Eva_M 31.01.2007 23:12
Eva_M
Ono je to tak, že MS si nechal udělat věděckou studii pro svůj tým který se těmihle "user experience…
Vladimir 31.01.2007 23:17
Vladimir
Byl jsem nepochopen ...... měl jsem na mysli, že je tam daleko běžnější než u nás si i drobnosti nec… poslední
StanB 31.01.2007 23:33
StanB
A když už je MS tak "hodný", že chce rozhodovat za nás, tak by na to nastavení mohl upozornit v úvod…
Marvin 31.01.2007 23:08
Marvin
Úvodní stránka kde je možné IE parametrizovat se zobrazí i v české verzi, ale popravdě jsem si nevšm…
Vladimir 31.01.2007 23:11
Vladimir
V anglické to vypadá takto.
Marvin 31.01.2007 23:15
Marvin
V anglické to vypadá takto. Tak tuto obrazovku jsem tedy určitě neviděla v té české verzi, kterou j…
Eva_M 31.01.2007 23:19
Eva_M
Česká obrazovka má nahoře volbu search providera (to si pamatuji, protože to je jediné co jsem z toh…
Vladimir 31.01.2007 23:22
Vladimir
Pokud vím tak v anglické verzi se po prvním spuštění v IE zobrazí úvodní obrazovka, kde je možné Cle…
Eva_M 31.01.2007 23:13
Eva_M
Má-li uživatel MS Office Outlook tak ten toto nastavení převezme od IE. Nevím jak Outlook expres...
Dale Cooper 31.01.2007 21:20
Dale Cooper
Vše co používá IE rendering engine převezme toto nastavení, takže Outlook, Outlook Express, Visual S…
Vladimir 31.01.2007 22:38
Vladimir

Jo, to písmo v IE7 mě taky vadilo, než jsem zjistila, kde to vypnout. Donedávna stačilo vypnout/zapnout cleartype jaksi centrálně ve vlastnostech obrazovky, ale teď se musí vypínat pro HTML ještě ve vlastnostech IE7, kde se nastaví při instalaci DEFAULTNĚ jako zapnuté - a to bez ohledu na to, jestli měl člověk předtím cleartype zapnuté či ne :-/

Zkoušela jsi cleartype poladit přes utilitu co k tomu dodává MS? Protože default nastavení ClearType jen málokdy vyjde pro ten daný monitor.

Jinak to ClearType je tam default zapnuté proto, že BFUs by si ho nikdy nezapli, protože by nevěděli kde, kdežto pokročilý uživatel si to může vypnout. (Je o tom rozsáhlá diskuze na IE Weblogu).

Zkoušela jsi cleartype poladit přes utilitu co k tomu dodává MS? Protože default nastavení ClearType jen málokdy vyjde pro ten daný monitor.

To jsem nezkoušela. MS by tedy tu utilitku mohlo dodávat v rámci IE7 a ne aby se uživatel musel pídit, jestli něco takového vůbec existuje a kde to stáhnout :-/

Jinak to ClearType je tam default zapnuté proto, že BFUs by si ho nikdy nezapli, protože by nevěděli kde, kdežto pokročilý uživatel si to může vypnout.

Jenže kvůli tomu se na to řadě BFUs bude špatně koukat. Protože pokud si to neumějí vypnout, tak si to nebudou umět ani poštelovat tak, aby se jim na to koukalo lépe.

A když už je MS tak "hodný", že chce rozhodovat za nás, tak by na to nastavení mohl upozornit v úvodních obrazovkách a v infu k IE7 při instalaci. Pokud to někdo bez čtení odklikne, jeho problém a jeho chyba. Ale neupozornit na to vůbec a nechat na uživateli, aby pracně hledal - to mi nepřipadá moc korektní.

Na mnoha moderních LCD vypadá clear type dobře bez nějakého poladění.

Tak mám asi nějaké divné oči ::) protože pracuju už léta jen na LCD. Sedávám průběžně u několika různých LCD - kvalitních, dobře vyladěných a nastavených, se správnými ovladači... ale nikde nechci cleartype, protože se mi na ně fakt špatně kouká.

Vývojáři IE se k tomu vyjádřili, že tuto možnost zvažovali, ale zavrhli.

To radši nebudu komentovat, abych nepoužila nespisovná slova a někdo z moderátorů to nemusel mazat :-x

A když už je MS tak "hodný", že chce rozhodovat za nás, tak by na to nastavení mohl upozornit v úvodních obrazovkách a v infu k IE7 při instalaci

No jo, tady si málokdo uvědomuje, že MS vyrábí svůj sw především pro stamiliony zákazníků v US (zájmy obyvatelstva rovnající se počtem jedné čtvrti jejich velkého města je až tak netíží).... nebyl jsem tam takže pouze z doslechu údajně znalých ... tam i tu instalaci (upgrade) IExploreru většina přenechá odborné firmě (mají dlouhodobou smlouvu), která se už s uživatelem "domluví". A další část, (znalá) .... podle návodu "cutapple-Vladimíra" to prostě vypne. ..... Jinak marketingová logika říká --> neznalým je třeba předhazovat firemní novinky a přesvědčovat je o jejich nepostradatelnosti .... třeba opakovaný dotazem "Opravdu chcete ukončit" .

tady si málokdo uvědomuje, že MS vyrábí svůj sw především pro stamiliony zákazníků v US

Tohle si uvědomuju, ale nemyslím si, že američtí občané by měli výrazně jiný zrak než Evropané. A technické parametry LCD jsou dnes už téměř všude shodné - ve vyspělém světě určitě. Takže si myslím, že i řada Amíků s tím musí mít problémy.

Byl jsem nepochopen ...... měl jsem na mysli, že je tam daleko běžnější než u nás si i drobnosti nechat opravovat někým na "smlouvu". Například zakoupení PC (viz třeba HP Compaq)..záruka 5 let + "údržba sw" .... detaily neznám... jak jsem slyšel tak podávám.
Prostě ....něco se mi nelíbí .... zavolám. To "kutilství" i v oblati sw je opravdu už dnes typické jen pro East Europe and Asian. Osobně jsem rád, že je tu stále dostatek lidí, kteří se vrtají v technických i sw problémech jen proto, že je to třeba baví, ale tohle není skupina lidí, na kterou jsou zaměřeny výrobní a sw společnosti ..... opravdu NE

A když už je MS tak "hodný", že chce rozhodovat za nás, tak by na to nastavení mohl upozornit v úvodních obrazovkách a v infu k IE7 při instalaci. Pokud to někdo bez čtení odklikne, jeho problém a jeho chyba.

Pokud vím tak v anglické verzi se po prvním spuštění v IE zobrazí úvodní obrazovka, kde je možné ClearType vypnout. Nevím jak je to s českou verzí.

V anglické to vypadá takto.

Tak tuto obrazovku jsem tedy určitě neviděla v té české verzi, kterou jsem měla - link jsem získala z nějakého článku na živě a nebyla to žádná betaverze IE7, ale konečná verze v češtině. Určitě jsem tu instalaci "jen tak" bezmyšlenkovitě neodklikala, protože mě tyhle věci zajímají a různé volby při instalacích software si vždycky pečlivě čtu - a často měním ;-)

Česká obrazovka má nahoře volbu search providera (to si pamatuji, protože to je jediné co jsem z toho používal) a někde na konci "Uložit nastavení". Mezitím jsou nějaké barevné ikonky a na volbu jazyka si také pamatuji, takže bych si tipl že clear type tam bude. Ale vizuálně to vypadá trochu jinak.

Pokud vím tak v anglické verzi se po prvním spuštění v IE zobrazí úvodní obrazovka, kde je možné ClearType vypnout. Nevím jak je to s českou verzí.

V české verzi, kterou jsem si instalovala cca před týdnem, nic takového nebylo. (Už jsem ji zase odinstalovala, psala jsem o tom tady na jiném místě, ještě si počkám).

Edit 1/2/2007 13:09:
Doplňující info: Stáhla jsem si teď český WIE7 znova z adresy http://download.microsoft.com/download/6/c/9/6c933e 30-c659-438e-9bc0-6e050e329d14/IE7-WindowsXP-x86-c s y.exe a tam už ta úvodní obrazovka je, včetně možnosti zvolit si, jak je to s těmi cleartype. Defaultně je zaškrtnuto, že ano, ale zaškrtátko lze zrušit.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru