Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem ...kdybych chtěl čtečku/tablet, co? (oživeno)

****************************
Oživený thread, přímý link: http://pc.poradna.net/q/view/1158665-kdybych-chtel -ctecku-tablet-co?page=r1173102#r1173102
****************************

Primárně nepotřebuji, ale občas by se mi to hodilo, hlavně večer do pelechu.

O Vánocích jsem měl kromě iPhone 5 v pařátech i Surface (1. generace, Win RT, dá se pořídit za 199$) a (pomíjím patlací kachličky) na internet, příležitostný Office (eng licence 2013 je součástí) a hlavně čtení *pdf mi to připadá docela šikovné (hlavně se mi líbila ta cena, za kterou bych to mohl mít).

Malinké zařízení nepotřebuji, necestuji do té míry, že bych to využil někde v tramvaji, vlaku, kde se počítá i váha a skladnost.

Ano, Win RT je omezující. Ale na výše uvedené by snad mohlo stačit. X-krát dražší iPad (neznám ale US ceny) by byl asi "lepší", lakota mě ale ve vyhazování peněz poněkud svazuje.

Čili, hledám něco, co by umělo:
- ebooks + pdf
- dokumenty (doc/xls, spíše jednodušší, žádné VBA netřeba)
- internet
- nějaké to audio/video (s možností *srt titulků)
- možnost připojení klávesnice/myši. K surface jsem tu odpojitelnou měl, ale ta mi spíše nevyhovuje, raději jsem používal tu softwarovou.
- wifi snad má všechno, datový tarif nepotřebuji
- cena tak do 5-6 tisíc. Nad 8 určitě ne.

Pořizování dalších appek výhradně ze storu mi nevadí (MS, Apple). V případě tabletu mi také nevadí naprostá blbuvzdornost zařízení; stačí, když bude plnit mé požadavky.

V životě jsem neviděl nic s Androidem.

Nějaké tipy? Ideálně i s linky.
Děkuji.

Předmět Autor Datum
nexus 7 - link: http://www.alza.cz/new-google-nexus-7-16gb-black-b y-asus-d464442.htm nemas zaco, mo…
hoppus (nereg.) 08.01.2014 12:50
hoppus (nereg.)
Jakou si představuješ úhlopříčku? V kategorii 7" je ten Nexus opravdu asi nejlepší volba, sám mám pr…
Potkan007 08.01.2014 13:06
Potkan007
Úhlopříčku bych raději větší, ideálně 10". Aby stránka knihy vypadala jako stránka knihy. Tohle pěkn…
L-Core 08.01.2014 13:32
L-Core
desat palcov je velmi vela, boli z toho ruka. ideal je 7.
hoppus (nereg.) 08.01.2014 13:37
hoppus (nereg.)
Na stole, na klíně či v posteli na peřině to snad vadit nebude, kniha je určitě těžší, v ruce ji tak…
L-Core 08.01.2014 13:51
L-Core
tak nexus 10, aj ked je nad limit. pdf je problem.
hoppus (nereg.) 08.01.2014 13:53
hoppus (nereg.)
Takže tohle? http://www.alza.cz/google-nexus-10-32gb-by-samsung -d463013.htm Zjistím americkou cenu.…
L-Core 08.01.2014 13:59
L-Core
ano, presne tak. po ipade najlepsi tablet.
hoppus (nereg.) 08.01.2014 13:59
hoppus (nereg.)
Díky, zjistím ty ceny a uvidím.
L-Core 08.01.2014 14:16
L-Core
iPad mini sa da zohnat za cenu nieco cez 6k ceskych. Do win by som nesiel. A ak sa rozhodnes pre and…
wam_Spider007 08.01.2014 13:14
wam_Spider007
Stihl jsem koupit Nexus 7 2012 za cca 4000 Kč a jsem s ním naprosto spokojen. Kritéria jsem měl stej…
wert 08.01.2014 13:38
wert
http://www.alza.cz/prestigio-multipad-pmp5101c-qua d-d456925.htm
Redmarx N 08.01.2014 13:51
Redmarx N
Jo, ještě jedna věc. Předpokládám, že když koupím v USA, čeština nebude. Ale při koupi v Česku, jak…
L-Core 08.01.2014 14:18
L-Core
cestina samozrejme bude. ak nie, tak je otazka 5 minut tam rootnut nejaku inu ROM.
hoppus (nereg.) 08.01.2014 14:19
hoppus (nereg.)
Když si koupíš Nexus z Usa tak tam čeština bude. Čistej Android má všechny jazyky
Filipcz 08.01.2014 21:40
Filipcz
Měl jsem v rukách 10" iPad, krásný, rychlý, výkonný, ale vadila mi velikost a hmotnost. Pokud to nep…
Prasak 08.01.2014 14:29
Prasak
? Tezky? Osobne mam ipad air(drzim ve dvou rukach pez problemu) a ipad mini, nejlehci tablety co sem…
CoCoChanel 08.01.2014 14:46
CoCoChanel
Nepsal jsem o Airu, ani o Mini, ale o obyčejným iPadu. Víc jsem jich v ruce nedržel.
Prasak 08.01.2014 15:00
Prasak
- Ah, tak to jo, ony ty Ipady 1-2 generace maji ty okraje jeste moc siroke, coz by se dalo pochopit…
CoCoChanel 08.01.2014 15:05
CoCoChanel
Mám 10" tablet, k tomu další 7" a čtu na 6" Kindlu. Problém tabletu na čtení není v malé úhlopříčce,…
Potkan007 08.01.2014 15:05
Potkan007
Díky za tip, nad tím jsem nikdy až tak moc nepřemýšlel, zaměřím se na to, pokud budu někdy něco kupo…
Prasak 08.01.2014 15:11
Prasak
ak to chces prevazne na eknihy tak URCITE nieco s einkom s PODSVIETENIM, v ziadnom pripade nie table…
hoppus (nereg.) 08.01.2014 15:12
hoppus (nereg.)
Tak čtečku bych chtěl taky, ale obávám se, že nákup obojího by mi u manželky neprošlo :-) Na čtení k…
Prasak 08.01.2014 15:36
Prasak
Kindle bol nedavno na amazon.de za nejakych 50eur. Zhodou okolnosti mam kindle aj s podsvietenim aj…
palos9 08.01.2014 20:37
palos9
Já mám taky nepodsvícený a šel jsem do něj úmyslně. Líbilo se mi, že je zobrazení hodně podobné kniz…
Potkan007 08.01.2014 20:44
Potkan007
8" tablet a k tomu kindle :)
Redsnake 08.01.2014 14:46
Redsnake
Tak presne tuto kombinaci jsem poridil pritelkyni. 8" je jeste dost male, aby to nebylo obri na mani…
JR_Ewing 08.01.2014 15:12
JR_Ewing
Co se týče dotazu, rozhodně Nexus (třebas první gen.). Co se týče ankety, hlasoval jsem sice za Andr…
SteveXtreme 08.01.2014 20:54
SteveXtreme
odpovede od teba neberiem vazne, najma co sa tyka ios, pretoze viem, ze si uplny amater co ios videl…
hoppus (nereg.) 08.01.2014 20:57
hoppus (nereg.)
Jasně. A neregistrovaný amatér, co do všeho kecá, který ANI tenhle dotaz nezaložil, mě hned mě obviň…
SteveXtreme 08.01.2014 21:10
SteveXtreme
"Software" (jestli se to tak dá vůbec nazvat) vyvíjený pro iOS byl až nechutně přereklamovaný, a neu…
wam_Spider007 08.01.2014 22:46
wam_Spider007
na Androide je kopec appiek, ktore seru reklamu do notifikacii. tak si porid nejake udelatko na zak…
RedMaX 08.01.2014 22:51
RedMaX
Nepřehledný v tom, že je tam kopec appek na jednom místě, např. to nemělo žádné třidy a slovo " logi…
SteveXtreme 09.01.2014 15:25
SteveXtreme
aha, cize nadavas na OS ale pritom ti problem robila nejaka pofiderna malware aplikacia. darmo, si o…
hoppus (nereg.) 09.01.2014 15:32
hoppus (nereg.)
No a tu je vidiet ako klames a nevies o tom uplne nic. Aplikacie na jednom mieste. Jednak mas dock,…
wam_Spider007 09.01.2014 15:37
wam_Spider007
prepac, moja chyba, pouzival si dokonca cely jeden rok iphone, s free aplikaciami, a instalujes tota…
hoppus (nereg.) 09.01.2014 08:41
hoppus (nereg.)
Oooo můj bože, sarkazmometry, třeste se, iOSák promluvil! Jsi se vycpat a pomuckej si svůj iPhone př…
SteveXtreme 09.01.2014 15:28
SteveXtreme
Software" (jestli se to tak dá vůbec nazvat) vyvíjený pro iOS byl až nechutně přereklamovaný, a neus…
Prasak 09.01.2014 12:38
Prasak
Tak vidíš, někdo nechce utrácet tisíce za appky které může mít zadarmo (používám jich celkem hodně).…
SteveXtreme 09.01.2014 15:41
SteveXtreme
co cakas, ze ti ludia napisu na vylev typu iOS je nepřehledný software totálně k ničemu, který nikd…
wam_Spider007 09.01.2014 15:47
wam_Spider007
Opět to musím opakovat... já jsem řekl jen svůj názor, a pokud vím, nějaká "svoboda slova" mazi námi…
SteveXtreme 09.01.2014 15:50
SteveXtreme
nase odpovede su tiez len nazor, tak co sa rozculujes? praskne ti zila a budes tahat nohu, klud. to…
hoppus (nereg.) 09.01.2014 15:51
hoppus (nereg.)
Konečně rozumná odpověď. Ale i tak - momentální přehled ve světě iOS fakt nemám, ani mít nechci, ale…
SteveXtreme 09.01.2014 15:56
SteveXtreme
Ty chceš, aby lidi při psaní odpovědi tobě začali přemýšlet nad tím, co píší ... proč? Ty jsi při ps…
albru123 09.01.2014 19:39
albru123
S tím že je OS na dvě věci s tebou souhlasím Já nepsal "na dvě věci", ale že aplikace a OS jsou "dv…
Prasak 09.01.2014 16:30
Prasak
používal jsem iPhone 5s s iOS asi rok, - Jak si k nemu dosel v Lednu 2013?
CoCoChanel 09.01.2014 19:25
CoCoChanel
Do postele jedině pěknou kočičku, na strop větší TV a na stěny zrcadla. Nechápu ty snahy o hrbení se…
Anti Tablet 09.01.2014 13:09
Anti Tablet
A taky doma svítíš petrolejkou a na nákup jezdíš žebřiňákem.
Prasak 09.01.2014 14:10
Prasak
Nebo na koni - žebřiňák je moc nobl.
storny 09.01.2014 14:14
storny
na koni je to nobl, žebřiňák tažený často voly je pro plebs.
Redsnake 09.01.2014 14:23
Redsnake
No... dneska máš povozy s voly uvnitř.
Prasak 09.01.2014 14:26
Prasak
Nechtěl jsem zahumusit vlákno, které mělo úroveň. Jen jsem chtěl přímo L-Coremu vnuknout myšlenku ke…
Anti Tablet 09.01.2014 15:14
Anti Tablet
Kolega L-core už je člověk v letech, kterej si knížek, zrcadel a večerů při svíčkách užil v životě d…
Prasak 09.01.2014 16:32
Prasak
Kolega L-Core je hlavně mimořádně lakomý ]:) Ale pokud dostane pátého ajfouna za dva tácy, vezme ho!
L-Core 09.01.2014 18:24
L-Core
Pár roků před důchodem se možeš na kočičku v pelechu akorát co? Akorát tak vy… :-) V pelechu si sam…
L-Core 09.01.2014 18:21
L-Core
Souhlas Skrze tor sit se da sehnat vse, ale to at si prostuduje kazdy sam ;)
MaMaMaMa 09.01.2014 19:04
MaMaMaMa
Otázka je jestli iPhonům a jiným iVěcem za tu cenu věříš a jestli ti to doopravdy přijde - šance 50/…
albru123 09.01.2014 19:45
albru123
A nebo z emeriky, dotovane, bez marze tri vencu kterejm to projde rukama nez se to dostane k nam...
Redsnake 09.01.2014 20:18
Redsnake
Proč kradené? Legálně fyzicky koupené v USA a dovezené do ČR. Vezmi obyčejný Surface; cena pro stud…
L-Core 09.01.2014 20:32
L-Core
Zbytecne to prozivas, na nejaky tvoje vecerni cteni na pul hodiny nez u toho usnes by ti stacil i ne…
RedMaX 09.01.2014 20:37
RedMaX
Mně je zase líto pořizovat případně dva krámy. Čistokrevnou čtečku (měl jsem v pazourech velký, A5,…
L-Core 09.01.2014 21:10
L-Core
Je to opravdu od vyuziti, jsi-li fanaticky ctenar, tak nad cteckou (Kindle, ...) nevahej. Pokud si c…
RedMaX 09.01.2014 21:33
RedMaX
L-Core, nebylo by nejlevnější se naučit nějakou "metodu kontroly mysli" a zvládat rychlé usínání? Ne…
Anti Tablet 10.01.2014 13:45
Anti Tablet
já nevím, on dnes kindle je v akcích za 1300 peněz českých, což mi nepřijde jako částka nad kterou b…
Redsnake 10.01.2014 14:23
Redsnake
******************* Oživeno. ******************* Původně jsem počítal z Google Nexus 10, ale nakone…
L-Core 31.01.2014 10:56
L-Core
[qoute]Ptám se jako naprostý laik, vůbec se v tom neorientuji..[/qoute] To se tady ptaji i jini a v…
kurelaa kokothunter 02.02.2014 12:38
kurelaa kokothunter
hele radku, to už se u tebe dá diagnostikovat jako nemoc.
kmochna 02.02.2014 12:43
kmochna
Ty si tak blbej jak daleko vidíš. Ještě se tady nestalo aby na konkrétní dotaz o nákupu HW někdo ne…
M-Pol 02.02.2014 13:08
M-Pol
Tak jo, jdu se stydět do kouta. Akorát bych poprosil o nějaký ten můj konkrétní soudek, abych byl sc…
L-Core 02.02.2014 16:55
L-Core
A proč ne rovnou "harikari", aby měl "kur*" radost? Tablety jsou také mimo mě, takže tak nějak nevím…
ms 03.02.2014 16:30
ms
Je tomu ASUSu dost podobný (nejen cenou). Má větší baterku (tedy snad i delší výdrž, ale nějaké dlou…
L-Core 03.02.2014 18:17
L-Core
Ano, ale aplikace potřebují menší množství dat, jsou dobře upravené na velikost obrazovky a dokáží s…
Potkan007 03.02.2014 18:21
Potkan007
Jízdní řády Muzes hodit odkaz na aplikaci, kdysi jsem pouzival Pubtran, pak to prestalo byt aktualn…
RedMaX 03.02.2014 18:27
RedMaX
Jmenuje se to "Jízdní řády", proto píšu velké písmeno. :-) Je to aplikace iDnes a stahuje si data př…
Potkan007 03.02.2014 19:12
Potkan007
No o teto aplikaci vim, ale posledni aktualizace je 2012, je to od stejneho autora jako Pubtran, kte…
RedMaX 03.02.2014 19:28
RedMaX
Jezdím po Praze, takže mám trvale přepnuto na MHD Praha a i když proběhne změna jízdních řádů, aplik… poslední
Potkan007 03.02.2014 19:35
Potkan007
Ten ASUS MeMO Pad 10 vypada velmi zajimave, (Prestigia maji pametovku naprosto v pohode, to bude zas…
RedMaX 02.02.2014 17:22
RedMaX
Díky. Ta paměťovka u Prestigia prý vyčuhuje ven, zavazí. Píšou to lidé v uživatelských recenzích v e…
L-Core 02.02.2014 17:31
L-Core
Jestli se nemylim, tak to ma napajeni pres USB, teda stejne jako lidi nabiji v aute mobily, pujde i…
RedMaX 02.02.2014 17:40
RedMaX
Před vánocemi jsem Prestigio Multipad PMP5101C QUAD koupil jako "hračku" sedmiletý princezně. (částe…
M-Pol 02.02.2014 17:45
M-Pol
Lidi si stezujou na nabijecky a baterie (podle me ty baterie muzou souviset), no prisel jsem k nasim…
RedMaX 02.02.2014 17:52
RedMaX
Nexus 7 2012, tablet je trvale na nabíječce, když chci, tak ho odpojím a vemu s sebou. Ráno jsem vst…
Potkan007 02.02.2014 17:55
Potkan007
Otazka je jak dlouho to pojede bez problemu? Evidentne teda neni Prestigio jedine, kdo ma s nabijeni…
RedMaX 02.02.2014 18:16
RedMaX
Mně na značném množství elektroniky odejde nejdřív adaptér. Nokii N900 používá do teď táta, adaptér…
Potkan007 02.02.2014 18:29
Potkan007

iPad mini sa da zohnat za cenu nieco cez 6k ceskych.
Do win by som nesiel. A ak sa rozhodnes pre android, tak urcite nechod do tych najlacnejsich. Mal som skusenosti aj s takymi tabletmi ako bol Galaxy Tab 2 a pod. Katastrofa, zasekane prostredie a slaby vykon wifi. To uz radsej Nexus.

Stihl jsem koupit Nexus 7 2012 za cca 4000 Kč a jsem s ním naprosto spokojen. Kritéria jsem měl stejná jako Vy. Hlavně je to "čisté" Google zařízení, žádné sw nadstavby od výrobce a čekání na aktualizace OS. Takže s klidem mohu doporučit Android a nejlépe čistý Android

Měl jsem v rukách 10" iPad, krásný, rychlý, výkonný, ale vadila mi velikost a hmotnost. Pokud to nepoložíš, tak to musíš držet v jedné ruce a druhou něco šmatláš, no a docela pak bolí ruka.
Brácha svýmu synátorovi koupil nějakej ASUS Memopad, 7" (okolo 4 tisíc), s Androidem. Upřímně řečeno, tahle velikost mi vyhovovala víc, bylo to lehčí, obratnější, ovšem záleží na tvých očích. Souhlasím s tím, že těch 7" je taková univerzální velikost. Tomu Asusu bych se nebránil.

? Tezky? Osobne mam ipad air(drzim ve dvou rukach pez problemu) a ipad mini, nejlehci tablety co sem mel kdy v ruce.
- Ipad mimi na to cteni, no ze zacatku dobry, ale prece to chce trosku vetsi diplej,,,,,a tato velikost brzo omrzi(samozdrejme zalezi na utilizaci)

- Ah, tak to jo, ony ty Ipady 1-2 generace maji ty okraje jeste moc siroke, coz by se dalo pochopit to unavne drzeni :-D
- Pred iPad mini jsem mel Asus Nexus 7,,ten taky nebyl spatnej(jenom nemel fotoaparat) docela hodne ctu a uz bych na cteni nekoupil nic mensiho jak 8-10 palcu
- Jinak mam pracovni Asus Vivo (win8 PRO), ten je hodne tezkej.

Tak čtečku bych chtěl taky, ale obávám se, že nákup obojího by mi u manželky neprošlo :-) Na čtení knížek mám zatím starý PDA, sice není moc velký, ale baterka ještě pár hodin vydrží a podsvícení to má.
Ale zatím je to jen spekulace, nehodlám v blízké době nic takovýho kupovat, byla by to příjemná, ale relativně zbytečná hračka a holt peníze musím narvat jinam.

Kindle bol nedavno na amazon.de za nejakych 50eur. Zhodou okolnosti mam kindle aj s podsvietenim aj bez, pouzivam ten, ktory je prave volny.

Ten s podsvietenim je dotykovy, takze ak potrebujes pisat nejake poznamky alebo hladat nejaky vyraz v knihe tak je to ovela rychlejsie. Ten bez podsvietenia je vsak lahsi, neboli tak z neho ruka.

Pravdu povediac, radsej pouzivam ten bez podsvietenia. Dnes by som uz dvojnasobnu cenu za podsvieteny displej oproti nepodsvietenej verzii neplatil.

Já mám taky nepodsvícený a šel jsem do něj úmyslně. Líbilo se mi, že je zobrazení hodně podobné knize. Večer si zapnu lampičku. Svítící obrazovku jsem viděl a se zapnutým podsvícením podle mě čtečka ztrácí podobnost papíru. Při večerním čtení vytváří ostrý světelný kontrast mezi svítícím obdélníkem a okolím, to už můžu rovnou číst z tabletu se sníženým podsvícením jako kdysi.

Tak presne tuto kombinaci jsem poridil pritelkyni. 8" je jeste dost male, aby to nebylo obri na manipulaci (a cenu) a zaroven se na tom da uz i neco napsat, aniz by klavesnice zabrala celou obrazovku. Da se na tom sledovat televize (xbmc - chystam se o tom neco napsat do clanku) a multimedia obecne a samozrejme angrybirds :-D A kindle na cteni je opravdu fajn, je proti jakemukoli tabletu neskutecne lehky, vydrzi mrte na baterku.

Co se týče dotazu, rozhodně Nexus (třebas první gen.). Co se týče ankety, hlasoval jsem sice za Android, ale pokud cena nerozhoduje, tak BUĎ Android nebo Windows. iOS je nepřehledný software totálně k ničemu, který nikdy neměl spatřit světlo světa.

P.S.: Uvědomuji si, že iOS je operační systém, software jsem řekl "protože to zní stylově"... :D. Ale k ničemu rozhodně je.

Jasně. A neregistrovaný amatér, co do všeho kecá, který ANI tenhle dotaz nezaložil, mě hned mě obviňuje, že jsem nějaký magor který mluví něco o iOS ikdyž ho nikdy neviděl a nepoužíval. Něco ti řeknu chlapečku (usuzuji tak z tvého chování a "rádoby spisovné slovenštině") - používal jsem iPhone 5s s iOS asi rok, a RADĚJI jsem ho předal dál, jelikož systém byl, sice rychlý, ale nepřehledný. "Software" (jestli se to tak dá vůbec nazvat) vyvíjený pro iOS byl až nechutně přereklamovaný, a neustále nutil uživatele koupit si jeho placenou verzi. Nu a když člověk prostě nainstaloval totálně nesprávný soft (což se ovšem může stát i na Androidovi), bombardoval mě telefon každou půlminutu reklamami na programy které nechci a nepotřebuji.

Pokud se ti na komentáři něco nelíbí, nech si to pro sebe, pokud nejsi "majitel" dotazu. V tomto připadě tento komentář nedává žádný smysl.
Jestli máš ještě chuť odepisovat - prosím - slušně.

"Software" (jestli se to tak dá vůbec nazvat) vyvíjený pro iOS byl až nechutně přereklamovaný, a neustále nutil uživatele koupit si jeho placenou verzi. Nu a když člověk prostě nainstaloval totálně nesprávný soft (což se ovšem může stát i na Androidovi), bombardoval mě telefon každou půlminutu reklamami

si si isty, ze si nedrzal v ruke nejaky Android? Lebo neviem o ziadnej appke na iOS, ktora bombarduje reklamami. Zato na Androide je kopec appiek, ktore seru reklamu do notifikacii.

A iOS neprehladny system? V com? Ze ma vsetky nastavenia na jednom mieste? LOL

na Androide je kopec appiek, ktore seru reklamu do notifikacii.

tak si porid nejake udelatko na zakaz notifikaci konkretnich aplikaci, ja ho mam na Hororu dokonce predinstalovany, aplikace, ktery chteji notifikovat maji slus.

Nepřehledný v tom, že je tam kopec appek na jednom místě, např. to nemělo žádné třidy a slovo " logické rozmístění" telefonu snad nic neříkalo atd... O nastaveních jsem se vůbec nebavil. A ne, nedržel jsem v ruce android, iOS poznám na sto honů. Bombardoval mě reklamama jeden soft, už ani nevím jak se jmenoval a ani to popravdě vědět nechci. Každou půlminutu mi vyskočila na obrazovku reklama, kterou jsi (samozdřejmě, pokud ne, tak se to dá považovat za lehký vir) mohl zavřít křížkem, a když jsem ji chtěl odinstalovat, ještě se mě nejmíň 10x zeptala na to, jestli chci odinstalovat tento soft, samozdřějmě doprovozená tucty reklam. Klasika. Jen u Androidů už to není tak otravné ("jenom" notifikace), zvláště když máte AdBlocker.

No a tu je vidiet ako klames a nevies o tom uplne nic.
Aplikacie na jednom mieste. Jednak mas dock, kde si das 4 najcastejsie pouzivane appky. Potom mas moznost zotriedit si zoznam aplikacii tak, ako chces ty. Staci dlhsie podrzat prst na ikonke a presuvat. No a v neposlednom rade, mozes si robit tzv. foldre a zoskupovat si aplikacie podla uvazenia. A mozno ta prekvapim ... android to nema o nic rozdielne.
Co sa tyka reklamy, niektore free softy ju maju a vacsinou to byva tak, ze je niekde dole alebo hore ako maly pasik. Pri najhorsom na teba raz za cas vybehne fullscreen reklama s krizikom. A opat sa budes cudovat ... toto iste je aj na androide. Ten ma navyse reklamy v notifikacnych listach. Riesenim na iOS je pouzivat platene appky, ktore stoja vacsinou aj tak len 2 eura.
Odinstalovanie appky na iOS nemoze byt sprevadzane ziadnymi otazkami typu "Naozaj ma chces odstranit?". Pretoze odinstalovanie sa deje mimo vedomia tej aplikacie a zodpoveda za to sam iOS.
Takze bud klames, alebo si videl nejaky iOS s jailbreakom a nejakymi hnusnymi ukradnutymi aplikaciami, ktore si tam natahala nejaka socka.

Software" (jestli se to tak dá vůbec nazvat) vyvíjený pro iOS byl až nechutně přereklamovaný, a neustále nutil uživatele koupit si jeho placenou verzi.

Takže ty si stěžuješ na software zdarma. Jenže aplikace a samotný operační systém jsou dvě věci, na reklamy v aplikacích si musíš stěžovat u tvůrců aplikací.
Docela mě udivuje, že někdo sežene vcelku slušnej obnos na nákup relativně drahýho iPhonu a pak nemá ani pár korun na koupení aplikací (bez reklam).

Tak vidíš, někdo nechce utrácet tisíce za appky které může mít zadarmo (používám jich celkem hodně). To že tam dávají reklamy je jen kvuli nucení uživatele si kupuvat placenou verzi. S tím že je OS na dvě věci s tebou souhlasím. Ale na něco se tě zeptám - PROČ člověk nemůže říct svůj vlastní názor, aniž by pak nedostal desítky odpovědí, které na to narážeji, urážejí mě. Dnes už se slušní lidi, kteří by napsali např. "V tom s tebou nesouhlasím - protože..." a napsal by nějaké důvody,nerodí.. Dneska ti lidi prostě napíšou (obzvláště tady se do mě každý naváží) : "iOS je the best debile a opovaž se říkat něco jinýho protože nás je víc a nemáš proti nám šanci bojovat. Vyliž si prdel." a dál to neřeší stylem "dělej si co chceš".

Pokud je chyba jenom v tom, že člověk neví, kdo sedí na druhá straně obrazovky, kdo se skrývá za avatarem (doba normálních fotek lidí je tuším pasé, alespoň na mě známé části internetu), a totéž ví o sobě on, a proto nadává všem dookola jelikož ho (vetšinou) nemají možnost najít, tak to by se někdy fakt šiklo tlačítko "Smazat veškeré účty z Internetu"... a vytvořit si komplet nový avatar, aby se do něj lidi nenaváželi. Nemám pravdu?

Na tohle téma už odepisovat nebudu, už tu píšu půl hodiny a furt mi chodí notifikace emailem že někdo přidal komentář k tomu mýmu. Já jen řekl svůj názor. Tak už toho nechte.

Ty chceš, aby lidi při psaní odpovědi tobě začali přemýšlet nad tím, co píší ... proč? Ty jsi při psaní

iOS je nepřehledný software totálně k ničemu, který nikdy neměl spatřit světlo světa.

nenapsal jediný argument. Proč bych se pak měl já snažit ti argumentovat, když tady můžu vypustit podobný nicneříkající výlev. Zkus se zamyslet nad sebou, když něco čekáš od ostatních (to byla jenom taková malá rada, jak tady pokračovat v dobrém, poučovat tě nechci).

S tím že je OS na dvě věci s tebou souhlasím

Já nepsal "na dvě věci", ale že aplikace a OS jsou "dvě věci". Podle toho, co jsi napsal, se dá vyvodit jen to, že jsi odsoudil iOS kvůli aplikacím na něm. Ale za to přece nemůže iOS, ale ty aplikace. Je vcelku logický, že tě budou nutit k nákupu placené verze, jen málokdo je ochoten napsat nějakou aplikaci jen ze samaritánství a poskytnout ji všem zdarma, většina si přeje z toho času, nad vývojem strávenýho, mít nějakej zisk. A to se ti zjevně nelíbí.

Ale na něco se tě zeptám - PROČ člověk nemůže říct svůj vlastní názor...

Proč se ptáš mě? Copak ti nějak nadávám? Nebo se prostě jen čertíš, když se (třeba) trefím do černýho? Též jsem ti napsal názor, jen jsem do toho nezamíchal příliš mnoho z etikety.

"Dobrý den, pane profesore."
"Dobrý den, vážený pane profesore."
"Představte si, včera po lahodném obědě potkal jsem alternativně mentálně založeného spoluobčana."
"Ale jak jste to, vážený pane kolego, poznal?"
"Možná tomu lze těžko uvěřit, pane profesore, ale místo 'obávám se, že vaše věta není úplně přesná' říkal 'hovno', pane profesore."

Do postele jedině pěknou kočičku, na strop větší TV a na stěny zrcadla. Nechápu ty snahy o hrbení se nad pidi-midi pádly a ještě za to tak moc platit. To si snad už raději vzít do ruky knížku a číst si. Přijde mi to jako dobrý mor nechávat se dobrovolně všude pronásledovat moderníma hračkama. Dříve jsme byli normální a žili normální život, pak přišel internet a různá zařízení ... :i:

Nechtěl jsem zahumusit vlákno, které mělo úroveň. Jen jsem chtěl přímo L-Coremu vnuknout myšlenku ke zvážení. Nic víc, nic míň, jiný cíl jsem neměl. Ale rozesmáli jste mne chlapci ... díky! ;-)
Abych také přispěl, tak tuším, že v časopisu dTest bylo testované srovnání. Snad to bylo v 12/2013, ale nejsem si jistý.

Pár roků před důchodem se možeš na kočičku v pelechu akorát co? Akorát tak vy… :-)

V pelechu si samozřejmě čtu. Ale řadu knih nemám fyzicky, jen v *pdf. Můžu si je vytiskout, jistě. Tak jsem učinil s Farmou zvířat a Poctou Katalánsku. Manželka mi to nějak při úklidu pomíchala a já se nestačil divit :-)

2 all: zatím studuji možnosti dohrabat se k iPadu za pár dolarů. Neklapne-li to, kandidátem bude Nexus 10. Na rozdíl od řady lidí (možná ovlivněných českými cenami) si myslím, že na co Apple hrábne, to nutně nezkurví. Nebo jinak: kdyby iPhone 5 stál v Česku třetinu, čtvrtinu (jako se dá koupit s tarifem jinde) - kolik lidí by mělo jiné founy? ;-)

Proč kradené? Legálně fyzicky koupené v USA a dovezené do ČR.

Vezmi obyčejný Surface; cena pro studenty amerických univerzit (kterých/zda všech, to nevím) je 199$, mnohonásobně míň jak šedý dovoz do ČR. Dva iPhony 5 při podepsání ročního tarifu (na české poměry docela vysokého, na americké ne) se dají koupit dohromady za 200 dolarů (v přepočtu tedy jeden za 2000 Kč). Jistě, u iPhonu bys musel řešit v ČR odblokování, v Americe je to nelegální, pokud odblokování za příslušný poplatek (vysoký) neprovede tvůj kmenový operátor.

Zbytecne to prozivas, na nejaky tvoje vecerni cteni na pul hodiny nez u toho usnes by ti stacil i nejakej tablet za 2.000,-, navic odkaz na hodne slusny Prestigio jsem ti tu daval.
---
Jinak ale souhlasim, jak tu nekolik lidi psalo, pro fajnove ctenare, co ctou denne a je to jejich konicek, jedine ctecka (e-ink). Otazka je, zda-li je to tvuj pripad.

Mně je zase líto pořizovat případně dva krámy. Čistokrevnou čtečku (měl jsem v pazourech velký, A5, Kindle, je fajn) a případně něco na internet a multimédia. Raději vše v jednom.

Nijak to nespěchá, nijak netlačím na pilu. Hlavně jsem si myslel, že anketa dopadne trochu jinak, obzvláště po zdůraznění "bez ohledu na cenu". Myslel jsem si, že iOS s přehledem vyhraje (protože si myslím, že jeho kritika v českých krajích je hlavně kvůli ceně). Mezi iOvce se samozřejmě nepočítám, jako Aligátor ani nemohu :-)

Je to opravdu od vyuziti, jsi-li fanaticky ctenar, tak nad cteckou (Kindle, ...) nevahej. Pokud si chces sem tam neco doma vecer precist (nebudes to tahat po vsech certech - hlavne na slunce), tak ti tablet (jedno zarizeni) staci. Ten iPad Air je fajn, kamos si poridil 128GB a je z toho nadsenej, ale ta cena a naopak varianta 16GB vazne nestaci.
Variantou je poridit si tablet od Samsungu, kamaradka ma Samsung Galaxy tab2 10.1 a je s tim spokojena, ja tam vidim par nedostatku, USB host kabel neni soucasti a je pekelne drahej, chybi HDMI, ma nestandardni konektor. Koukam ze uz je Samsung Galaxy tab3 10.1, furt nevidim ve specifikaci HDMI.
To Prestigio, jak jsem ti tu odkazoval ho ma, jedina nevyhoda toho Prestigia, ze se setrilo na nabijecce, pritom nabijecka nema standardni USB konektor (vyhoda je, ze muzes mit pripojenou mys nebo flashku, zatimco to mas v siti a nabiji se to) a teda jsi odkazan na jejich nabijecky nebo bastl. Sam jsem za Prestigio, starsi typ jsem koupil mamce, sam o nem uvazuju taky, ale pro me je to zbytecnost, mam smartphone 4,5" me to na obcasne cteni staci a nevyuzil bych to, takze zatim ne. Nepocitej, ze s jakymkoli vyrobkem, ktery vyberes vydrzis do smrti, tady prave vidim dalsi vyhodu Prestigia, kdyz to za tri roky odejde nebo bude zastaraly, tak koupis lehce jiny a dneska za to das 5 tacu, predchozi model stal 6 tacu, pristi bude stat 4 nebo jeste mene. Takze te vymena ani nebude bolet. No rozhodnout si to musis sam.

L-Core, nebylo by nejlevnější se naučit nějakou "metodu kontroly mysli" a zvládat rychlé usínání? Nechám si to od zkušených a stereotypy tepaných ženáčů vysvětlit ...
Teď vážně, pokud máš možnost si třeba v regionální knihovně půjčovat čtečku, tak bych neváhal. Tím se jí člověk dlouhodoběji nabaží a během pár týdnů, nebo spíš měsíců si ujasníš, zda to opravdu chceš a potřebuješ. Psal jsi, že máš času dost na rozhodnutí se, takže to vidím jako dobrou cestu. Pro mě není cílem mít stovky hraček, mít v tom utracený majlant, ale fungovat spokojeně po svém. Dříve jsme opravdu takové vymoženosti neměli a imho, žili jsme a usínali lépe. ;-)

*******************
Oživeno.
*******************

Původně jsem počítal z Google Nexus 10, ale nakonec jsme doma usoudili, že 9 tisíc je moc. Na ten Prestigio jsem zase četl spoustu záporných reakcí na blbě vyřešenou paměťovou kartu.

Momentálně uvažuji o ASUS MeMO Pad 10 za 6 tisíc, včetně šikovného obalu.

Je něco problematického, co bych měl vědět, a co by mě od koupě odradilo? Češtinu to snad bude umět, jak píšete výše. Stejně tak čtení *pdf (a jeho automatické překlopení při otočení), případně dalších formátů.

Má to i GPS. Znamená to, že by na tom měla fungovat navigace? Ta už tam je "nějak v základu" Androidu (4.2) nebo se musí koupit z appstoru?

Ptám se jako naprostý laik, vůbec se v tom neorientuji..

[qoute]Ptám se jako naprostý laik, vůbec se v tom neorientuji..[/qoute]

To se tady ptaji i jini a vyfakujete je na Google. Takze sup, lenochu. Zapni Google a hledej. Tyto info vi dnes i 10 lety dite. Nebo ti Google nefunguje? Nikdo to za tebe hledat nebude. Kdyz ses tak linej, ze si to ani neumis vyhledat, nebudes nahodou taky blbej? Nedavno jsem tady cetl hodnoceni cloveka, co nerozumel hostingu a bylo mu receno, at se do tech veci nepousti. Proto ti radim, tablet si nekupuj, protoze tomu nerozumis. Bud si najdi nekoho, kdo ti poradi nebo se do zadnych vetsich akci nepoustej. Docela pochybuju o tve inteligenci, kdyz si tyto veci ani nejsi schopen najit na Googlu. Budes vubec umet ten tablet zapnout?

Sorry za uprimnost, ale takto tady jednate s BFU. Tak ti davam napit ze stejnyho soudku.

Je tomu ASUSu dost podobný (nejen cenou). Má větší baterku (tedy snad i delší výdrž, ale nějaké dlouhé provozování bez možnosti nabití nepředpokládám), ale zase nemá v ceně (šikovný) obal.

--
Jinak, trochu mě zaráží androidí aplikace jako "Facebook", "Twitter" a podobně. Přece tohle funguje i v normálním tableťáckém prohlížeči, ne?

Ano, ale aplikace potřebují menší množství dat, jsou dobře upravené na velikost obrazovky a dokáží se zařídit podle zařízení (liší se vzhled na mobilu a tabletu), dokáží házet notifikace do lišty a spoustu dalšího. Třeba v telefonu mám internet v mobilu, ale prohlížeč jako takový otevřu jednou za měsíc. Používám Facebook (+Messenger), Viber, Jízdní řády, Gmail, Yr.no a spoustu dalších aplikací, které mi podají data rychle a přehledně.

Jmenuje se to "Jízdní řády", proto píšu velké písmeno. :-) Je to aplikace iDnes a stahuje si data přes internet, takže je aktuální. I přes vypnutou GPS určuje přibližně moji polohu, což se mi líbí, stojím na Depu Hostivař na zastávce a aplikace ví, že jezdím nejčastěji domu, takže mi rovnou po zapnutí navrhne vyhledávání spoje na tuhle cestu.

No o teto aplikaci vim, ale posledni aktualizace je 2012, je to od stejneho autora jako Pubtran, ktery ma aktualizace novejsi, nicmene na Androidforu si lidi pravidelne stezujou na obe aplikace, problem je, ze jizdni rady ve strojove citelne forme nejsou verejne pristupne a iDnes ma dle vseho koupenej jen pristup pres internet, teda buh vi jak toto fixlujou. Mozna jezdis jen na tratich, kde se to moc nemeni a tudiz nemas problem. Ja myslel, ze uz je treba neco novyho, ze uz to vyresili, ale asi ne.

Ten ASUS MeMO Pad 10 vypada velmi zajimave, (Prestigia maji pametovku naprosto v pohode, to bude zase nejaka fama, ale vzhledem k problemum s nabijeckama bych Prestigio uz nekoupil.) cena velmi slusna na to, ze to ma zabudovane i GPS.

Umet to bude samozrejme vsechno co umi kazdy jiny Android, takze otaceni samozrejme, GPS zabudovana nebo si stahnes nejakou zdarma - Locus, Mapfactor Navigator. Problem muzes mit jen s mapovyma podkladama, ze ti nemusi "openstreet" nebo jine zdarma stacit.

Díky.
Ta paměťovka u Prestigia prý vyčuhuje ven, zavazí. Píšou to lidé v uživatelských recenzích v e-shopech.

Mapy nemusí být nutně zadarmo. Líbilo by se mi, kdybych mohl tablet propojit se zapalovačem v autě (jako nabíječku) a získat tak krásnou velkou navigaci :) Snad to přes USB redukci půjde (nepátral jsem). Co mám od synátora občas půjčený Navigon, tak na to sotva vidím, musím mít na hlavě brýle, když chci něco přečíst.

Před vánocemi jsem Prestigio Multipad PMP5101C QUAD koupil jako "hračku" sedmiletý princezně.
(částečně na tvé doporučení)
Dává tomu "na prdel" co se do toho vejde a zatím ten krám vše zvládá bez protestů.
(jo a nabijí se skoro dennodenně)

Lidi si stezujou na nabijecky a baterie (podle me ty baterie muzou souviset), no prisel jsem k nasim, rikam jestli je tablet ok a mamka, ze to ma celej den v zasuvce a ze ji to nenabiji, nabijecka rozpalena jak svina, ja mel jeste jinou nabijecku na stejnem konektoru se stejnou voltazi, tak jsem ji tam hodil zatim tu a je to OK. Budu muset domluvit v Alze, jak to reklamovat, rad bych jen nabijecku. Samotnej tablet je OK a neslysel jsem, ze by si nekdo stezoval na neco jinyho. (Holt Prestigio setrilo a nabijecky budou vyrobene u nejakeho renovovaneho evolveo vyrobce. ]:))

Nexus 7 2012, tablet je trvale na nabíječce, když chci, tak ho odpojím a vemu s sebou. Ráno jsem vstal, odpojím tablet a nabití 59%. Zjistil jsem, že je adaptér úplně mrtvý, nepíská, nic z něj neleze. Zkoušel jsem několik zásuvek, několik telefonů a nenabíjel. Nechal jsem ho půl dne ležet, potom jsem ho ještě jednou zkusil a už týden zase nabíjí bez problémů.

Mně na značném množství elektroniky odejde nejdřív adaptér. Nokii N900 používá do teď táta, adaptér má druhý, první přestal nabíjet, u HTC Sensation odešel adaptér po půl roce, začal pískat, potom přestal nabíjet. Teď ten Nexus 7.
Náhradní adaptéry kupuju od Nokie, nabíječky do auta taky. Neodešel ani jeden, jsou to držáky. Konkrétně Nokia AC-10E je z těch levnějších a dělá přesně to, co má. Dodá 5V 1,2A. Při její ceně 160 korun neřeším kvalitu dodanéhu adaptéru, pokud se mi nezdá, rovnou kupuju Nokii.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru