Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Jak na nabíjení notebooku v autě

Dobrý den,

hodně pracuji s notebookem v autě. Doteď jsem to měl vyřešené tak, že jsem tam měl měnič napětí, do kterého byla zapojená normální vidlice od trafa od notebooku na 230V. Teď mi asi po třech letech měnič shořel, a mě by zajímalo, pokud si koupím nabíječku na notebook do auta (samozřejmě odpovídajích parametrů), tak jestli nebude dodávat do počítače nějaký "špatný" proud. Vím, že to zní divně, ale pokud používám například originální a neoriginální nabíječku na mobil, výsledky nabíjení (tedy to, jak dlouho pak mobil vydrží) se diametrálně liší.

Předpokládám také, že pokud použiju už adaptér do auta, a nikoliv měnič + standardní adaptér na 230, bude to celé šetrnější k autobaterii. Je tento předpoklad správný?

Předem děkuji za rady

Předmět Autor Datum
Používám univerzální adaptéry Kensington, které mají v sadě možnost připojení jak do autozapalovače…
Paullus 07.07.2008 14:50
Paullus
Pokud je menic pripojeny do klasicke 12V zasuvky v aute, tak zdima pri vypnutem motoru baterku
Jan Fiala 07.07.2008 16:51
Jan Fiala
Jak kde, nekde zasuvka je spinana spolu s ostatnimi spotrebici az po otoceni klickem ( treba u nas v…
JR_Ewing 07.07.2008 16:56
JR_Ewing
Precizuj. Ještě jsem se s takto zapojenou zásuvkou nesetkal.
Henessy 09.07.2008 10:51
Henessy
Zavisi od auta samozrejme, a mozno aj od toho ktora je to zasuvka. Napr. u renault laguna II sa zadn…
MM.. 09.07.2008 15:34
MM..
Pokud je menic pripojeny do klasicke 12V zasuvky v aute, tak zdima pri vypnutem motoru baterku Tak…
Paullus 07.07.2008 17:42
Paullus
No ten můj to, parchant, dělal taky, ale to byla první věc, co jsem v autě nechal na zakázku přestav…
Ladislav_Malek 07.07.2008 17:56
Ladislav_Malek
No ten můj to, parchant, dělal taky, ale to byla první věc, co jsem v autě nechal na zakázku přestav…
Paullus 07.07.2008 18:26
Paullus
:-):-):-) No ona mi to vrací měrou vrchovatou. Když večer parkuju, zkušeným okem zkoumám, zdali jse…
Ladislav_Malek 07.07.2008 19:05
Ladislav_Malek
Jestli máš ropáka a pouštíš to z kopce může se brzo stát že okusíš slasti potkaného motoru...;-) Hla…
Dale Cooper 09.07.2008 15:37
Dale Cooper
To jsou pověry ... Každej se toho bojí, ale ještě se mi to nestalo, a to to dělám (vzhledem k tomu,…
Ladislav_Malek 09.07.2008 20:38
Ladislav_Malek
Prostata problému bude asi někde jinde.. Dynamo (senioři si pamatují) produkuje proud ihned při rozt…
Henessy 09.07.2008 21:20
Henessy
Aj alternator prudukuje napatie aj bez baterky. Nove auta sa nemaju roztahovat tusim kvoli katalyzat…
MM.. 09.07.2008 21:34
MM..
ked sa do neho dostane nespaleny benzin tak sa nici Ano, přesně tak jsem to mnohokrát četl. Jenom m…
strejdabrabenec 09.07.2008 21:40
strejdabrabenec
Ked otaca starter tak sucasne aj zapaluju sviecky. Ked otaca spojka tak sa moze stat ze este elektro…
MM.. 09.07.2008 21:50
MM..
No je možné že je to takové preventivní opatření kvůli tomu aby to auto někdo neroztahával druhým au…
MM_tank 09.07.2008 23:30
MM_tank
auta (renault?) se prý nemají roztáčet kvůli tomu že mají místo řemene rozvodový řetaz. Naopak - ne…
Dale Cooper 10.07.2008 00:00
Dale Cooper
No staré škodovky 105-120 měly rozvod OHV takže řetěz ani řemen neměly, favority měly OHC s řetězem…
strejdabrabenec 10.07.2008 07:48
strejdabrabenec
Rozvod OHV má řetěz, stejně jako ho může mít i OHC nebo DOHC. Řetěz je obecně spolehlivější, ale po…
Dale Cooper 10.07.2008 10:47
Dale Cooper
To jste meli spatnou skodovku. My pri -15 tahali s pouzitim 120L sousedova o 13 let mladsiho Citrona…
gd 10.07.2008 00:04
gd
Renaulty (19,Laguna, Mégane) mají řemen, vím to z vlastní trpké zkušenosti-když prasknul tak mě to s…
strejdabrabenec 10.07.2008 07:44
strejdabrabenec
Dynamo produkuje stejnosměrné napětí a proud. Výkon dynama je nedostatečný a málo dobíjel i ve voze…
MM_tank 09.07.2008 23:06
MM_tank
Kam jste se to dostali? Od nabíječky přes notebook ke starým šunkám. Ještě jste zapomněli na Tráboše…
wakar 10.07.2008 22:04
wakar
Dá se očekávat že originální adaptér do auta bude mít vyšší účinnost čili bude šetrnější k baterii.…
MM_tank 09.07.2008 23:22
MM_tank
Jednoduchý, logický, díky :-) Jenom tam bude ještě nějaký činitel, který ty časy bude redukovat, pr…
Ladislav_Malek 10.07.2008 21:44
Ladislav_Malek
Je rozdíl mezi "kvalitou proudu", který leze z DC nabíječky (univerzální, přepnutou na požadovanou h… poslední
MM_tank 10.07.2008 23:38
MM_tank
Jinak můžu se ještě zeptat, kde je ke koupi 300W měnič za talíř?
Ladislav_Malek 10.07.2008 21:57
Ladislav_Malek
zítra ti napíšu značku v práci to prodáváme z hlavy nevím
MM_tank 10.07.2008 23:32
MM_tank

Používám univerzální adaptéry Kensington, které mají v sadě možnost připojení jak do autozapalovače tak i do zásuvky 230V. Pozor ale na větší notebooky, např. moji 17" Toshibu se 120W zdrojem to neutáhne.

Podle mne ty měniče napětí se ani k vykořisťování autobaterie nedostanou, fungují jen za jízdy prostřednictvím alternátoru, či jak se ten bazmek jmenuje.

Zavisi od auta samozrejme, a mozno aj od toho ktora je to zasuvka. Napr. u renault laguna II sa zadna zasuvka po vytiahnuti "kluca"(karty) vypina. Zasuvku v kufri a zapalovac som netestoval, pouzivam zasuvku ktora je na zadnej strane stredovej konzoly (pre autochladnicku).
Nie je predsa ziaden problem si to na svojom aute vyskusat...

Prostata problému bude asi někde jinde.. Dynamo (senioři si pamatují) produkuje proud ihned při roztočení a proto není problém auto roztáhnout. U alternátoru musí být budící napětí,(stačí když se rozsvítí kontrolky) a rabotajet. Bez baterie lze probudit leda stopařku a ta alternátor nevybudí i kdyby byla plná energie.:-D

Aj alternator prudukuje napatie aj bez baterky.
Nove auta sa nemaju roztahovat tusim kvoli katalyzatoru (ked sa do neho dostane nespaleny benzin tak sa nici). Roztiahnut sa ale daju ked ma clovek zrovna nevyuzitych 1000eur na novy katalyzator :-)
Lepsie je ale pouzit startovacie kabely a zneuzit cudzie auto (samozrejme so zvolenim jeho majitela :-)) - u startovacich kabelov pozor nezapojovat obe kabely na baterku ale u cudzieho auta kostrovy kabel niekde na kostru aby bol trochu vacsi prechodovy odpor a neexplodovala baterka v prijmajucom aute.

Ked otaca starter tak sucasne aj zapaluju sviecky. Ked otaca spojka tak sa moze stat ze este elektronika nema dostatok stavy a nezapaluje.
Inac k alternatoru (ze potrebuje baterku), myslim ze tam zvykne byt male startovacie dynamo s magnetom, alebo staci zbytkovy magnetizmus aby to zacalo vyrabat stavu aj bez baterky, ale nemal som este chut to ani testovat ani rozoberat moderny alternator takze nie je to na 100% iste, je to len moj sukromny nazor ze by ten alternator nabehol aj bez baterky :-)

P.S. pisem samozrejme o benzinaku. Ako je to u dieslov netusim, nemam ich moc v laske, moc smrdia :-D

auta (renault?) se prý nemají roztáčet kvůli tomu že mají místo řemene rozvodový řetaz.

Naopak - nemají se roztahovat (nejen) nafťáky s rozvodovým řemenem. Startér motor neroztočí rázem, jako když se u jedoucího auta třeba nešětrně pustí spojka. To může (a občas i má) mít za následek to, že ozubený řemen přeskočí (stačí tři čtyři zuby) a je to - píst se potká s ventilem a je po srandě. Oprava bývá drahá, protože to mnohdy odnese i hlava, nejen ventil.
Škodovce je to jedno, ta má rozvody hnané řetězem a i když ten rupne (velmi zřídka) tak se to stejně nepotká.

Rozvod OHV má řetěz, stejně jako ho může mít i OHC nebo DOHC. Řetěz je obecně spolehlivější, ale po delší době je hlučnější; co ale neznamená že řetěz nemůže rupnout. Řemen spíš než rupne tak přeskočí a to stačí málo; další častou závadou je že se přidře kladka a o ní se řemen prošoupe. Takže u vozu s řemenem (lhostejno zda benzín či diesel) se nevyplatí zanedbat rozvody; zejména koupíme-li ojetinu. To by mělo být to první co se vymění...
Favority neměly OHC, konstrukce motoru je stejná jako u Š 105/120 (v podstatě je ten motor stejný od embéčka); býval i ve Feliciích.

To jste meli spatnou skodovku. My pri -15 tahali s pouzitim 120L sousedova o 13 let mladsiho Citrona ci Renaulta docela pravidelne... ]:)
Po prechodu na "novejsi model" 125 s "uspornym benzinovym cerpadlem pri rozbehu" (vyznacujicim se 10-15s tocenim starterem nebo potrebou 50m kopce) vsak jiz soused dospel k nazoru, ze auta by se nemela roztahovat... Skoda ze k tomuto nedospel drive 3-[
Reseni je jednoduche: druha baterka s kabely, k nabijeni trafo z CB TV Tesla, mala zarovka a vykonova dioda problem vybitych baterek resi :-D

Dynamo produkuje stejnosměrné napětí a proud. Výkon dynama je nedostatečný a málo dobíjel i ve voze Škoda 1000 který jsem kdysi měl. Podle konstrukce začalo lézt z dynama něco jako napětí k dobíjení až od 1500-2000ot a jestli se nepletu údaj na štítku byl 12A.

Alternátor dává střídavé napětí a proud . K jeho rozfungování stačí zbytkový magnetismus a není potřeba žádné baterie. Je schopný dodávat mnohem vyšší proudy (50-100ampér), má usměrňovací blok a regulátor. Dává tvrdé napětí už od 700-1000otáček.

Dá se očekávat že originální adaptér do auta bude mít vyšší účinnost čili bude šetrnější k baterii. Zřejmě to bude v principu obyčejný zdvojovač napětí s usměrňovačem a stabilizátorem.Šetrnost neboli účinnost bych viděl tak na 75procent.
Nevýhodou je ale cena a nemožnost použít k jinému ntb a podobně.

Ten měnič bude mít účinnost tak 70procent ale je univerzálnější.300W koupíš do 1000kč. Za ním ale zapojuješ klasický ntb spínaný trafo které má taky svoji účinnostm řekněme 85procent. Výsledek je 0.7*0.85=0.59.

Kdyby ntb žral konstatních (což nebude) řekněme 50W (dá se změřit) tak v prvním případě zatěžuješ baterii 50/0.75 odběrem 66W. V druhém případě pak bude odběr 85W.

Když má baterie napětí 12V a kapacitu řekněme 44Ah tak v prvním případě to vydrží krmit 8hodin a v druhým cca 6hodin.

Abych to shrnul - buď to podle příkladu baterku ždíme jako jedno rozsvícené světlo přední světlo nebo jako rozsvícené dálkové. Tu baterku stejně budeš muset za 4roky vyměnit tak z tohoto pohledu je to jedno.

Jednoduchý, logický, díky :-)

Jenom tam bude ještě nějaký činitel, který ty časy bude redukovat, protože můj notebook při odběru kolem 60 W vydrží nová baterka 74 Ah (no jo, ropák :-) ) krmit max 3 h.

Je rozdíl mezi "kvalitou proudu", který leze z DC nabíječky (univerzální, přepnutou na požadovanou hodnotu napětí), a tím, který leze z kombinace AC/DC měnič + AC nabíječka (originální). Jinými slovy, co se bude víc líbit notebooku.

Je rozdíl mezi "kvalitou proudu", který leze z DC nabíječky (univerzální, přepnutou na požadovanou hodnotu napětí), a tím, který leze z kombinace AC/DC měnič + AC nabíječka (originální). Jinými slovy, co se bude víc líbit notebooku.

Notebooku je to prakticky jedno - ten si těch 19v vnitřním spínaným zdrojem rozseká na potřebné napětí (3,5) a ty si sám stabilizuje a filtruje případné nepravosti.

Nevím co myslíš tou univerzální DC dobíječkou- důležité aby byla dělaná na příslušný proud který chce ntb - a ten bývá pro každé nastavené napětí jiný-jinými slovy čím větší napětí nastavíš tím menší proud stíhá nabíječka dát. V manuálu to bývá popsaný, na obalu bývá napsaná nejvyšší hodnota (často při 12v).

S tou výdrží je to divné ale většina těch měničů kontroluje napětí baterky aby ji moc nevycuclo a odpojení při poklesu napětí baterie a možná ten tvůj kus byl blbě nastavený a odpojoval moc brzo. Mohla by to dělat i slabá kabeláž ke konektoru autozapalovače-zkusil bych to připojit přímo na baterii.

Nebo jestli jsi měl zapojený klíček tak žralo ještě něco jiného.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru